Din oras

Emil Boc şi centurile Floreştiului

Singura alternativă rezonabilă pentru circulaţia de pe DN 1 pe ruta Floreşti – Cluj-Napoca, drumul de exploatare agricolă, a ajuns subiect de dezbatere şi pentru Emil Boc. Edilul consideră, probabil după numeroasele sesizări ale cetăţenilor care locuiesc în cartierul Grigorescu,  că “centura de nord” a Floreştiului aglomerează traficul de pe strada Donath. În stilul său, Emil Boc nu îşi asumă vina pentru că nu are o viziune de dezvoltare a drumurilor de intrare în oraş şi aruncă pisica în curtea Primăriei Floreşti.  

Este surprinzător cât de tarziu se trezesc din somnul profund autorităţile locale atunci când se aduce în discuţie problema de infrastructură a unităţilor teritorial administrative. Un caz din această săptămână, adus în atenţia publicului este cel al centurii de nord a comunei Floreşti. Emil Boc afirma joi la radio (pentru că doar acolo îi face plăcere să ofere interviuri) că s-a trezit cu un drum făcut de UAT Floreşti care aglomerează traficul în unul dintre cele mai liniştite cartiere ale Clujului.

“Nu știu ce are de gând Primăria Florești să facă cu acel drum. Noi nu am avut acolo în vedere o centură ocolitoare. Situația celor din Grigorescu este cunoscută, nu mai putem aglomera traficul pe Donath. Ne-am trezit cu această situație în urma amenajării de către Florești a acelui drum. Este un drum pe care Primăria Florești l-a amenjat într-o formă sau alta, noi pur și simplu ne-am trezit cu acel drum la capătul Grigorescu. Nu a fost gândit de către noi și este un drum care vine practic și e amenjat de către Florești”, a declarat Emil Boc la un radio local. 

Prima amenajare a drumului în cauză a fost făcută cam prin 2007, în mandatul fostului primar Ioachim Vancea, la acea vreme coleg de partid cu Emil Boc în PDL. Reabilitarea drumului agicol a constat în pietruire. Pentru că drumul a fost făcut cu finanţare europeană nu s-a putut interveni pentru asfaltare decât în mandatul lui Horia Şulea. Mii de şoferi floreşteni folosesc drumul respectiv pentru a evita aglomeraţia de pe DN1. 

“Acea centură nu este făcută de Primăria municipiului Cluj-Napoca și nu avem nicio legătură cu ea. Ne vom uita cu maximă atenție la ce se întâmplă în acea zonă întrucât cetățenii din Grigorescu sunt serios afectați de situația de acolo. Este o zonă și în extravilanul municipiului Cluj-Napoca care este în continuarea acelei centuri care vine din Florești. Nu îi spun centură pentru că nu este centură, nu a fost gândită, nu a fost concepută ca o centură. Partea din Grigorescu nu este o centură, este un drum utilizat din cauza aglomerației de pe DN1″, a afirmat Emil Boc. 

Dacă privim în istoria recentă a Clujului, aglomerarea circulaţiei pe strada Donath a început atunci când Primăria Cluj-Napoca a autorizat construirea ansamblului imobiliar American Village. Ulterior ceea ce se construieşte în prezent pe dealul de nord al Floreştiului este ceea ce înseamnă sfidarea tuturor legilor construcţiilor. 

Emil Boc spune că zona respectivă este şi în extravilanul municipiului. Pe un drum de 4-5 metri lăţime cu acces dinspre Cluj-Napoca s-a permis, culmea pe raza UAT Floreşti, construirea a sute de apartamente. Locuitorii respectivi trebuie să ajungă, marea lor majoritate în Cluj-Napoca, deci pe strada Donath. Ce este ciudat însă cum Primăria Floreşti a autorizat blocurile respective cu acces din drum agricol din moment ce PUG-ul prevede că acolo este zonă de exploatare agricolă şi păşune. 

Revenind la centurile comunei Floreşti de care Emil Boc şi-a amintit joi dimineaţă, probabil că a visat că este blocat în trafic în drum spre Răchiţele, edilul spune că împreună cu Horia Şulea colaborează la realizarea unei mini centuri. Păi ori e centură ori e minicentură. Probabil, când va fi finalizată investiţia, drumul respectiv va fi de fapt o pistă de biciclete, la costuri de autostradă, pentru că se tot vorbeşte de încurajarea mersului cu mijloacele de trasnport în comun.

 “Cu Florești colaborăm acum la realizarea unei mini centuri. Florești urmează să realizeze o centură care vine prin spatele centrelor comerciale și ajunge în Valea Gârbăului, iar de acolo 1,8 kilometri aparțin Primăriei Cluj, la capăt la Bucium. Noi deja lucrăm la cei 1,8 kilometri de a-i amenaja la standardele de circulație, astfel încât atunci când Floreștiul va termina partea sa de centură, să fie o alternativă la intrarea în Cluj”, a afirmat Emil Boc. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *