In vizor

Eco Smart Life din Dej și Dandan Tur Construct din Luduș au bătut palma cu RADP pentru două contracte grase în valoare de 250.000 euro

RADP a atribuit două contracte de peste 250.000 EUR pentru închirierea unei stații de tratare mecanică și a unui tocător deșeuri.

Regia Autonomă a Domeniului Public (RADP) Cluj, din subordinea Primăriei Cluj-Napoca, a reușit atribuirea a două contracte ce însumează peste 1,2 milioane de lei către două firme din Cluj, respectiv Mureș. Contractul cel mai generos, pentru închirierea unei stații de tratare a deșeurilor pentru o perioadă de 15 luni contra unei sume de 937.500 lei, cca 200.000 Euro, a fost obținut de Eco Smart SRL, printre administratorii firmei figurând și numele lui Vasile Ilieș.

Numele lui Vasile Ilieș apare conectat și la Univers T, din subordinea Consiliului Județean Cluj. La Univers T, Vasile Ilieș este membru în Consiliul de Administrație. Același Ilieș este și director și administrator special Someș SA Dej (fostul Combinat de Celuloză și Hârtie), aflată în faliment, potrivit datelor publicate de Ziar de Cluj în august 2019. 

Prelucrarea deșeurilor reprezintă în continuare o problemă majoră a Clujului: în vreme ce primarul Emil Boc este preocupat de „independența climatică” a Uniunii Europene din anul 2050, Regia Autonomă a Domeniului Public (RADP) din subordinea Primăriei, închiriază o stație mecanică de tratare a deșeurilor, pentru o perioadă de doar 15 luni, contra unei sume de cca 200.000 euro. 

Beneficiarul stației de tratare a deșeurilor este Regia Autonomă a Domeniului Public Cluj-Napoca. 

„Domeniul de aplicare al contractului îl reprezintă închirierea în cadrul platformei pentru stocarea temporară a deșeurilor municipale Cluj-Napoca, situată în Cluj-Napoca str Platanilor, a unei stații de tratare mecanică a deșeurilor pe o perioadă de 15 luni”, se arată în caietul de sarcini aferent licitației.

Scopul închirierii stației de către RADP constă în prelucrarea unei cantități cât mai mari din deșeurile municipale intrate în cadrul platformei de stocare temporară a deșeurilor, pentru a valorifica o cantitate mare de deșeuri prin metodele acceptate de legislație.

Potrivit datelor contractuale, termenul de închiriere poate fi majorat cu acordul părților, dincolo de cele 15 luni prevăzute inițial, după cum și costul de 200.000 euro poate fi majorat. 

CITEȘTE ȘI: RADP închiriază o stație de tratare mecanică a deșeurilor cu 200.000 euro

Recent, Regia Autonomă a Domeniului Public Cluj a atribuit contractul pentru servicii de închiriere a unei stații de tratare mecanică deșeuri ofertantului câștigător: ECO SMART LIFE.

Valoare contract: 937500 RON, fonduri bugetare.

Eco Smart SRL a fost înființată în 2010, cu sediul în loc Dej, Cluj, iar în calitate de administratori (cu o participare de 33% fiecare) îi are pe Vasile Ilieș, Viorel Alexandru Marina și Sorin Gabriel Chender.

În 2019, firma avea un număr de 19 angajați. 

Firma este specializată în colectarea deșeurilor nepericuloase. 

În 2019, la o cifră de afaceri de 666 913 euro, firma a obținut un profit de 80 572 euro. 

În 2018, profitul net al firmei a însemnat 138 834 euro, la o cifră de afaceri de 1 129 469 euro. 

Ziar de Cluj reflecta încrengăturile politice chiar și în colectarea și tratarea deșeurilor pe care clujenii trebuie să le colecteze selectiv.

CITEȘTE ȘI: ÎNCRENGĂTURI NEBĂNUITE în afacerea anului – Administratorul Mănăstirii Nicula, în relații strânse de business cu Primăria lui Emil Boc

Vasile Ilieș mai este administrator și la firma Ecclesia SRL, cu sediul în Nicula, iar Mănăstirea Ortodoxă Adormirea Maicii Domnului este asociat unic. Obiectul de activitate al firmei Ecclesia SRL este activitate în ferme mixte (cultură vegetală combinată cu creșterea animalelor). 

Vasile Ilieș, fost membru PRM în trecut, și-a declarat public susținerea pentru PNL. Într-o postare pe profilul său de Facebook il susținea pe Aurelian Mureșan, candidat PNL la Primăria Dej, în 2016, director general adjunct al Univers T și președinte PNL Dej. A fost viceprimar al Dejului în perioada 2012 – 2016.

Cel de-al doilea contract, pentru servicii de inchiriere a unui tocator deseuri, ofertantul castigator a fost desemnată firma DANDAN TUR CONSTRUCT.

Valoarea contractului este de 282000 RON.

Dandan Tur Construct a fost înființată în 2013, cu sediul în loc. Luduș, Mureș, și este administrată de Turcu Dan Valerian. Firma înregistra în 2019 un singur angajat. 

Firma este specializată în lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale. 

În 2019, la o cifră de afaceri de 228 238 euro, firma a obținut un profit de 30 196 euro.

În 2018 însă, afacerile s-au dovedit ceva mai complicate, astfel încât la o cifră de afaceri de 34 960 euro, firma a înregistrat un minus în valoare de -119 247 euro.

De altfel și în 2017, firma mureșeană înregistra pierderi de -110 437 euro. 

În total, cele două contracte pentru tratarea deșeurilor, atribuite de RADP Cluj, însumează un total de 1.219.500 lei, cca 250.286,28 euro.

CONTEXT

RADP Cluj s-a specializat în închirieri. Din cauza nerealizării centrului de prelucrare a deșeurilor (CMID), RADP Cluj a recurs în ultimele luni la diverse servicii costisitoare de închiriere. 

Astfel, Regia Autonomă a Domeniului Public a alocat aproape 2 milioane de euro pentru închirierea unor basculante care să transporte deșeurile clujenilor la stațiile de prelucrare a gunoaielor din țară – centre integrate funcționale de tratare și eliminare a deșeurilor – din capitala Ardealului.

Astfel, stațiile de deșeuri din Oradea, Alesd, Târgu Mures, Campulung, Hoghiz vor prelua în continuare gunoaiele Clujului, pe care administrația smart nu reușește nicicum să le elimine prin intermediul Centrului de Management Integrat al Deșeurilor Cluj. 

CITEȘTE ȘI: Aproape 2 MILIOANE EURO costă închirierea basculantelor pentru transportul gunoaielor din capitala Ardealului în țară

După cum Ziar de Cluj a semnalat deja, în Iunie 2020, RADP Cluj a întreprins demersuri pe lângă Primăria Oradea, în vederea continuării depozitării finale a deșeurilor provenite de la Platforma de stocare temporară în cantitate de cca 10.000 tone/lună pentru anul 2020, până la operaționalizarea Centrului de Management Integrat al Deșeurilor Cluj. 

De asemenea în cursul lunii iunie a fost semnat actul adițional nr 7 la contractul nr 796/17 12 2018 cu SC Eco Bihor SRL referitor la modificarea tarifelor de depozitatre deșeuri, corelat cu reglementările autorităților locale din Oradea”

CITEȘTE ȘI: Platforma RADP de stocare a deșeurilor, un coșmar urât mirositor: 10.000 de tone de gunoaie iau lunar drumul Bihorului din cauza „procentului ridicat al gradului de ocupare pe platformă”

Tot în luna Iunie, RADP Cluj lansa un anunț de participare licitație pentru –„Servicii de inchiriere autobasculante cu semiremorca basculabila de minim 90 mc si podea autodescarcatoare pentru transport deseuri menajere (10 bucati) de la platforma de stocare temporara a deseurilor din Cluj-Napoca, pana la Centrele de Management Integrat a Deseurilor ( Oradea, Alesd, Târgu Mures, Campulung, Hoghiz)”, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SICAP).

Valoarea totala a achizitiei (fara TVA) era de 8.664.000 lei, cca 1.800.000 euro. 

Durata contractului/acordului-cadru este de 12 luni. 

Tip de finantare: Fonduri bugetare.

Pentru a putea funcționa în baza autorizației de mediu, RADP Cluj a continuat pe parcursul anului 2020 transportul lunar a unei cantități considerabile de gunoaie de cca 10.000 tone, pentru a nu depăși nivelul de umplere/capacitatea maximă a platformei de stocare, situație „condiționată de procentul ridicat din gradul de ocupare pe platformă”. 
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *