Din oras

Eco-Metropolitan, asociatia judetului care functioneaza degeaba de sase ani

Amanarea proiectului de amenajare a Centrului de Management Integrat al Deseurilor, derulat de Consiliul Judetean Cluj, aduce dupa sine si alte “aberatii administrative”. Una dintre ele este functionarea, in continuare, a unei asociatii care a fost infiintata inca din 2009 cu scopul de a monitoriza si a gestiona serviciile de salubritate din judet.  Aceasta asociatie, care colecteaza de ani de zile bani de la fiecare locuitor al judetului, are in continuare angajati platiti. Pentru ce, nu stim.

Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara ECO-Metropolitan a fost infiintata inca din 2009, pentru a monitoriza si a gestiona serviciile de salubritate din intreg judetul. Membrii acestei asociatii sunt toate primariile din judet, care platesc, anual, o cotizatie, stabilita de AGA. Din 2012, asociatia este condusa de directorul executiv Septimiu Sanmarghitan (a condus inainte Agentia pentru Protectia Mediului).

Principala activitate a acestei asociatii, care incaseaza an de an cotizatii de la toti locuitorii judetului Cluj, este sa se ocupe de Centrul de Management Integrat al Deseurilor. Numai ca proiectul cu finantare europeana a intalnit, pe parcurs, mai multe obstacole, astfel ca termenele de finalizare a lucrarii au fost amanate. In lumina noilor informatii, potrivit presedintelui interimar al Consiliului Judetean Cluj, Vakar Istvan, Centrul de management va fi gata numai in 2016.

„Partea de asa-zisa fabrica este intr-o forma avansata si sper sa o terminam in acest an. Pentru cealalta parte, am cerut fazarea proiectului pentru a realiza efectiv groapa de deseuri, pana anul viitor. In toata Europa, pe fondurile de mediu, s-a uzat de aceasta fazare a proiectelor”, a declarat Vakar Istvan.

In aceste conditii, ne intrebam care sunt atributiile angajatilor Asociatiei Dezvoltare Intercomunitara ECO-Metropolitan si care este motivul pentru care aceasta entitate este tinuta in functiune, doar pentru a toca bani publici.

Vakar Istvan, cel care este presedinte al asociatiei, dupa arestarea lui Horea Uioreanu, spune ca aceasta functioneaza, inca de cand a preluat-o, la “jumatate de norma”.

Intr-adevar, abia dupa implementarea acestui Centru de Management isi va intra in atributiile corecte. Ca si sarcina executiva, asociatia are conturarea caietului de sarcini si, mai apoi, derularea licitatiei pentru cel care va gestiona Centrul de Management Integrat al Deseurilor. In afara de aceasta, mai are atributii de monitorizare a cheltuielilor, co-finantari ale comunelor. Cam la asta se reduce activitatea lor”, explica Vakar Istvan.

Finantatorii asociatiei sunt, in realitate, fiecare locuitor din judet, pentru care se stabileste o cotizatie anuala. Anul acesta, cotizatia a fost stabilita la 0,25 de lei/persoana. Principalii finantatori sunt, insa, Primaria Cluj-Napoca si Consiliul Judetean Cluj, care vor aloca, fiecare, cate 76.000 de lei. In total, asociatia incaseaza, anual, aproape 300.000 de lei din cotizatii.

Ziar de Cluj a incercat sa il contacteze in cursul ziei pe directorul executiv Septimiu Sanmarghitan, insa acesta nu a fost de gasit la birou.
Chiar daca nu au activitate, membrii asociatiei beneficiaza de un sediu, oferit de Consiliul Judetean Cluj, pe Bulevardul 21 Decembrie 1989, pe care il va folosi in mod gratuit in urmatorii 10 ani. Spatiul de aproape 60 de metri patrati se afla intr-o cladire ce apartine Consiliului Judetean Cluj.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *