In vizor

După un protocol ilegal pentru Centura Metropolitană, Boc a mai făcut una “lată”: câștigătorul licitației pentru studiul de fezabilitate al centurii este o firmă implicată în demolarea autostrăzii Sibiu – Orăștie

Primarul Emil Boc a anunțat, miercuri dimineața, că s-a adjudecat licitația pentru studiul de fezabilitate pentru centura metropolitană. Boc nu a suflat însă niciun cuvințel despre mica ilegalitate pe care a făcut-o: fără aviz de la Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Emil Boc a semnat un protocol ilegal pe baza căruia s-a apucat să liciteze studii de prefezabilitate în valoare de 4 milioane de euro.

Ziar de Cluj a semnalat încă din primăvară ilegalitatea pe care a făcut-o Emil Boc, când a semnat, cu surle și trâmbițe protocolul de colaborare cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Narcis Neaga, șeful CNAIR le-a și scris celor patru primari care au semnat protocolul puțin cam ilegal:

“Ținând seama de aspectele mai sus semnalate, considerăm că Protocolul în forma care a fost semnat, respectiv în lipsa acordului Consiliului de Administrație al CNAIR SA și respectiv al Consiliilor Locale ale Municipiului Cluj Napoca, precum și al comunelor Gilău, Florești și Apahida, nu poate să își producă efecte juridice în conformitate cu dispozițiile legale statuate prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr 83/2016”

Citește și: 

Emil Boc a pus carul înaintea boilor pe care i-a pus să semneze un Protocol nițel ilegal cu privire la realizarea Centurii Metropolitane

Cu toate acestea, Boc a mers înainte cu licitația pentru studiul de fezabilitate și a și desemnat un câștigător.

“Despre centura metropolitană pot să vă dau o veste bună. Ieri s-a adjudecat licitația. Chiar înainte de a pleca din birou am semnat raportul procedurii pe care mi l-a înaintat comisia de licitație și avem un câștigător pentru realizarea studiului de fezabilitate, a planului urbanistic zonal și a detaliilor tehnice pentru autorizarea construcției la ceea ce înseamnă centura metropolitană a Clujului. Câștigătorul este un consorțiu, presupune o lucrare de mare amploare, de la sondaje geo la exproprieri la părți care țin de proiectare, SC Consitrans SRL în valoare de 13.200.000 lei”, a declarat primarul Emil Boc, miercuri, la un post de radio local.

Din cei 5 ofertanți, a fost desemnată câștigătoare tocmai SC Consitrans SRL, o firmă care a fost implicată în scandalul demolării Autostrăzii Sibiu – Orăștie. Consitrans este controlată de Eduard Hanganu, Viorica Hanganu şi Mihai Olariu. Potrivit unui raport al CNADR, inginerul Consitrans, responsabil de lucrare, ar fi închis ochii la mai multe nereguli săvârşite de constructorul autostrăzii. Printre altele, SC Consitrans SRL a mai câștigat și licitaţia pentru „Supervizare Autostrada Bucureşti – Braşov, Secţiunea Bucureşti – Ploieşti”.

“În acest moment curg cele 10 zile până în 4 august până când se pot depune contestații. În total au fost 5 ofertanți. Această firmă e specializată pe autostrăzi și drumuri în domeniul proiectării, management și studii tehnice, este o firmă de specialitate pe domeniul respectiv, exact de ce are nevoie Clujul pentru această centură metropolitană. Știu doar că este o firmă cu sediul central în București. Este o lucrare extrem de grea, are un relief extrem de dificil, trebuie să îmbine foarte multe lucruri. Vine de la nodul de autostradă A3, de la Gilău prin Florești, pe malul Someșului, trebuie să ajungă la sensul giratoriu de la Cora, avem o problemă uriașă din punct de vedere tehnic cu Compania de Apă pentru ceea ce înseamnă Muzeul Apei cu acea proprietate care nu poate fi atinsă nici măcar cu un fir de păr, dar trebuie să găsim o soluție, după care trebuie un pasaj suprateran de la sensul giratoriu de la Cora până la capătul liniei de tramvai de la Bucium, Mănăștur pentru a deschide centura de sud a Clujului. De acolo, traversează Făgetul, Calea Turzii, prin pădure, prin spate pe la Selgros. De la Selgros în linie dreaptă se duce direct și se înțeapă în Bulevardul Muncii care se lărgește la patru benzi și de acolo se duce direct până la nodul de centură Apahida-Vâlcele. Acolo se încheie cei 38 de kilometri. Această centură se va conecta cu intrări și ieșiri din Cluj-Napoca. Noi ne-am asumat această sarcină de a realiza studiile în locul Guvernului. Obiectivul este ca în 2018, 2019 să se efectueze toate studiile, toate documentațiile, tot ce înseamnă autorizații de construcții, ca în 2020, 2021, 2022, 2023, în patru ani de zile, practic să se realizeze construcția acestei centuri metropolitane”, a mai spus Boc.

Citește și:

Politicienii Clujului, campioni la Centura Metropolitană lipsă

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *