In vizor

După ce Clujul a devenit un cimitir al RABLELOR, taxa de PRIMĂ ÎNMATRICULARE ar putea fi reintrodusă din 2021

Primarul Emil Boc își strigă de trei ani nemulțumirea față de decizia autorităților prin care taxa de primă înmatriculare a fost eliminată. Primarul Boc dă vina pe această decizie pentru creșterea excesivă a traficului din municipiu. Clujul, la fel ca și alte oraș mari din România a devenit un cimitir al rablelor din alte țări europene. Brusc aproape fiecare român și-a permis să achiziționeze o mașină, chiar dacă era veche și polua excesiv. 

”Faptul că am devenit un cimitir al maşinilor din Uniunea Europeană este o problemă pe care un primar nu o poate rezolva. Când am ajuns la 60.000 de maşini în 2000, la 200.000 de acum, primarul nu poate rezolva problema peste noapte”, este răspunsul primarului Boc de trei ani la nemulțumirile clujenilor privind traficul infernal.

Taxa de poluare, timbrul de mediu sau taxa de primă înmatriculare ar putea reveni în perioada următoare pe agenda autorităţilor, în condiţiile în care în ultimii patru ani eliminarea acesteia a transformat România în „groapa de gunoi” a Europei, iar poluarea a crescut semnificativ în marile oraşe, potrivit Mediafax.

„Tema taxei de mediu preocupă multă lume. Pandemia a îngreunat comunicarea pe această temă, dar din informaţiile pe care le am, din partea autorităţilor, acestea sunt preocupate de subiect”, a declarat Brent Valmar, directorul general al Porsche România, cel mai mare importator de pe piaţa auto locală, conform ZF.

Timbrul de mediu a fost eliminat în februarie 2017, moment din care s-au importat aproape 2 milioane de rable pe piaţa locală, ceea ce a dus şi la creşterea puternică a traficului în marile oraşe. În timp ce numărul maşinilor a crescut puternic, infrastructura s-a dezvoltat extrem de lent. Practic Clujul nu a fost în stare nici măcar să demareze licitația pentru mult discutata centură, ca să nu mai vorbim de demarea efectivă a lucrărilor.

Specialiștii estimează faptul că viitorul aparține mașinilor hibirde și electrice, iar în acest viitor mașinile vechi, care poluează în exces nu își mai au locul. O nouă taxa de mediu ar rezolva problema rablelor care ajung din țările Europei de Vest la noi în țară. Mai mult, programele Rabla se vor concentra tot mai mult asupra maşinilor verzi, prin Rabla Plus, cu prime de casare pentru maşini electrice şi hibride de tip plug-in. în acest moment, România oferă un bonus de aproape 10.000 de euro la achiziționarea unei mașini electrice. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *