In vizor

Drumul județean Săvădisla-Băișoara, bătaie de joc pe bani publici: este plin de gropi, după ce a fost asfaltat de două ori în acest an

Alin Tișe se laudă cu cei mai mulți kilometri de drum asfaltați. Ce folos însă, dacă lucrările executate sunt de proastă calitate. Cel mai concludent exemplu este drumul județean DJ 107M, Săvădisla-Băișoara. Timp de mulți ani, acest drum, distrus în urma lucrărilor la autostrada Transilvania, s-a aflat într-o stare foarte proastă. Promisiunile privind modernizarea acestui drum au fost făcute încă de acum doi ani. În această perioadă s-au tot executat reparații, plombări, asfaltări, dar drumul este în continuare cu gropi.

Acest drum trebuia să fie modernizat prin contractul derulat de Consiliul Județean cu firma Kiat. Au fost executate lucrări pe acest drum, însă după doar două luni au început să apară din nou gropi. Consiliul Județean a reziliat apoi contractul cu cei de la Kiat și a alocat alți bani pentru întreținerea acestui drum. În toamnă au fost executate lucrări de reparare a drumului, dar și acestea au cedat, tot după două luni, acuză șoferii. Aparent, atât rezistă asflaltul pe acest drum, doar două luni. Acest drum este folosit în special de locuitorii satelor care fac zilnic naveta la Cluj, dar și de turiștii care vor să ajungă la Muntele Băișorii. Acum, odată cu venirea iernii era și mai important ca turiștii să aibă la dispoziție un drum fără gropi, astfel încât aceștia să nu ocolească pârtiile de schi din această zonă de munte.

”Cum este posibil ca „reabilitarea” drumului Luna-Iara, dupa 2 ani de asa zise lucrari, este execrabil? Cum este posibil sa va bateti joc de atatia oamenii care locuiesc in aceasta zona, fac naveta zilnic pe un drum vai de mama lui, care platesc atat de multe taxe si impozite, aveti o explicatie care sa corespunda realitatii?”, se întreabă un cetățean.

Consiliul Județean dă asigurări că este la curent cu starea drumului, acesta este în garanție și nu se va face recepția lucrărilor dacă acestea nu sunt conforme.

”În legătură cu sesizarea dumneavoastră privind calitatea lucrărilor de întreținere executate pe drumul județean DJ 107M vă informăm că avem cunoștință de aspectele prezentate și vom notifica executantul lucrărilor pentru a lua măsurile necesare în vederea remedierii acestei situații. Vă mai informăm că lucrările se află în termenele de garanție și că acestea nu vor fi recepționate decât dacă vor fi conforme cu contractului încheiat, stasurile și normativele în vigoare. Vă aducem la cunoștință că lucrările de întreținere pe acest drum județean au fost oprite și vor fi reluate în cursul anului viitor atunci când condițiile meteorologice vor permite desfășurarea acestui tip de lucrări”, potrivit Consiliului Județean Cluj.

Citește și:

Istoria de nouă ani a contractului păgubos încheiat de Alin Tișe cu firma Kiat: bani publici pompați pentru lucrări proaste sau inexistente

12,5 milioane de lei pentru lucrări de întreținere

În 17 septembrie, Alin Tișe anunța că pe drumul județean Săvădisla –Băişoara – Buru – limită cu judeţul Alba se toarnă asfalt și pe zonele de poduri și podețe.

”Vom recupera timpul pierdut din cauza nerespectării contracului de către firma care trebuia să lucreze pe tronsonul acesta”, anunța Tișe. Într-adevăr, timpul a fost recuperat, lucrările au fost terminate, dar calitatea lor lasă de dorit.

Au fost prevăzute lucrări constând în frezarea porțiunilor de drum deteriorate, plombări cu mixturi asfaltice, burdușiri, completare de acostamente, reprofilarea drumului cu piatră spartă cu cilindrare și așternere de covor asfaltic, pe sectoare.

Consiliul Județean a alocat 12,5 milioane de lei pentru întreținerea celor patru drumuri județene pe care trebuia să le modernizeze firma Kiat. Tișe se află în situația în care trebuie să execute lucrări pentru a face acele drumuri circulabile. Alți bani publici cheltuiți din cauza contractului păgubos cu Kiat, contract care s-a întins pe o perioadă de 9 ani.

”În special a fost nevoie să intervenim pe drumurile unde a fost reziliat contractul cu firma Kiat. Sunt cele patru drumuri importante mari, în total 200 de kilometri. Acolo am introdus firma de întreținere care a adus drumul la o stare în care se poate circuala. Astfel că au intrat pe suplimentare la lucrările de întreținere. Aceste sume pe care noi le aprobăm sunt pentru a finaliza lucrările care se mai pot executa pe aceste drumuri, după care în martie începem iar”, anunță Alin Tișe.

Citește și:

Consiliul Județean Cluj cheltuie 12,5 milioane de lei să acopere incompetența Kiat

Tișe și-a denumit acest mandat, mandatul drumurilor județene, fiind alocate sume importante de bani pentru ca drumurile județului să fie aduse într-o stare cât mai bună. Însă unele lucrări sunt prost executate, în ciuda garanțiilor oferite de Alin Tișe. Chiar dacă lucrările de întreținere au garanție doi ani, sunt drumuri pe care este nevoie să se intervină mai des. Oare acești bani sunt recuperați de la firmele cărora Consiliul Județean le plătește sume importante de bani?

”Anul acesta cred că am lucrat la 400 de kilometri de drumuri. Vorbesc fie drumuri în integralitate, fie bucăți din aceste drumuri. A fost un an foarte bun din punct de vedere al drumurilor, pentru că pe lângă lucrările de întreținere am reușit să intrăm și pe cele patru drumuri importante de unde am reziliat contractul cu firma Kiat, care avea modernizare și care din păcate nu și-a îndeplinit contractul. Sumele cheltuite în acest an a fost de 60 de milioane de lei, o sumă foarte mare. E cel mai bun an pe care l-a avut Consiliul județean din punct de vedere al lucrărilor la drumurile județene, atât la calitate cât și la suprafețe acoperite de covor asflatic. Anul viitor vom avea patru sau cinci drumuri care sunt deficitare, în rest putem spune că avem drumuri pe care se poate circula. Toate drumurile care sunt pe întreținere au garanței doi ani, timp în care noi facem proiectare, licitație și dăm drumuri la execuție pentru modernizare”, potrivit lui Tișe.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *