“Acesta este un drum din Cluj” – ne-a scris Ioan Mureșan, cititor Ziar de Cluj. “Este drumul județean 161, porțiunea dintre localitatea Pâglișa și Panticeu. Nu faceti un articol despre cum se ocupă Consiliul județean de treburile județului? Drumuri, nu. Groapa de gunoi, nu. Pentru ce sunt plătiți cu salariile acelea imense??? Sunt direct proporționale cu incompetența?”
Drumurile din localitățile mici, aflate departe de șoselele naționale, au fost lăsate în voia sorții de către cei de la Consiliul Județean. Asta deși și în aceste localități locuiesc oameni, și aici se circulă cu mașinile, și aici se plătesc impozite și taxe. Starea jalnica a acestei șosele nu e de ieri de azi. De ani buni de zile nu și-a bătut nimeni capul cu un drum aflat parcă la capăt de lume.
În 2013, drumul arăta fix ca azi. „Eu circul în fiecare sfârșit de săptămână pe ruta Cluj-Napoca-Gârbou județul Sălaj, și drumul județean este plin de gropi, din comuna Panticeu și până la intrare în județul Salaj” – scria Silviu C, pentru stiridecluj-ro.
O filmare din 2015, ne arată, din nou, starea jalnică a acestui drum: Ăsta e probabil cel mai prost drum din Cluj: ”Nici nu am pe unde să ocolesc gropile” – se plângea șoferul care a făcut filmarea pentru citynews.ro
În 2016, de exemplu, locuitorii din zona Pâglişa se plângeau că, “în Dăbâca, şoseaua e ca după război” și „se circulă mai rău decât pe un drum forestier!”
Pe atunci președinte al CJ Cluj era Marius Mânzat (azi vicepreședinte). Acesta susținea, într-o adresă semnată chiar de mânuța lui, că “s-au alocat bani pentru plombări, șanțuri, covor asfalti și acostamente pe DJ161, între localitățile Dăbâca – Pâglișa – Dârja – Panticeu.”
După cum vedeți, banii s-or fi alocat, dar nu știm în buzunarele cui au ajuns!
Oricum, la începutul anului trecut, Consiliul Județean Cluj anunța un amplu proiect de modernizare a unor drumuri județene din județul Cluj pentru anul 2017. Am căutat Palatca, Dăbâca și Pâglișa în acest “amplu” proiect, dar nu le-am găsit. Deci, optimismul lui Mânzat a fost retezat de Alin Tișe.
Dar drumul acesta îi era cunoscut lui Alin Tișe încă din primul său mandat. La fel arăta și acum 8 ani când i s-a atras prima adată atenția asupra stării sale printr-un memoriu. De fapt, la fel arată drumul spre Pâglișa din anul 1970, an în care s-a rupt. Și de atunci nimeni nu numai că l-a reparat, dar numai și-a propus să-l repare.
În 2010, după ce au făcut sesizări peste sesizări la CJ Cluj, cei de la fostul RAADPP au venit şi au plombat drumul.
De remarcat este faptul că cei de la fostul RAADPP Cluj le-au transmis sătenilor că drumul Fundătura-Dăbâca-Panticeu-Sărata este inclus în programul de modernizare şi reabilitare a drumurilor judeţene pentru perioada 2011-2015.
Dar, în 2013 aflăm că: “Degradările apărute pe sectorul la care fac referire sătenii nu pot fi reparate cu tehnologia clasică de plombare a suprafeţelor decapate, cu beton asfaltic. În următoarele 20 de zile vom da dispoziţie pentru executarea lucrărilor de eliminare a gropilor prin completare cu piatră spartă. Lucrările de întreţinere se vor executa în funcţie de fondurile alocate de Consiliul Judeţean Cluj”, a precizat Liviu Bota, directorul RAADPP Cluj.
Așa că, în 15 iulie 2013, aflăm de la fostul președinte al CJ Cluj, Horia Uioreanu (acum la Gherla, executând o pedeapsă privativă de libertate pentru acte de corupție) că: “Drumul urmează să fie făcut de către firma Crosland. Am dat dispoziţii ca de astăzi să înceapă lucrările de plombare. Lucrările vor fi finalizate în câteva luni de zile”.
Suntem în 2018, perioada aceea cuprinsă între 2011 – 2015, a trecut de 3 ani, pe anul 2017 drumul nu fusese cuprins în vreun program de reabilitare – așa că arată la fel măcar de un deceniu.
Ziar de Cluj va documenta situația acestor drumuri județene, așa că-i invităm pe locuitorii din zonă să ne scrie cu privire la starea acestora și mai ales când au văzut mașinile cu asfalt pe la ei prin zonă și cam cum s-au desfășurat lucrările. Noi credem că s-a furat din greu din banul public cu aceste lucrări – de aceea și vrem să verificăm!