In vizor

Două blocuri cu șase etaje și 136 de apartamente vor fi ridicate pe strada Dunării: vecinii cred că vor apărea blocaje majore în trafic

Pe principiul nicio bucată de teren fără un bloc, pe un teren de pe strada Dunării vore răsări două imobile de 6 etaje cu 136 de apartamente. Într-o zonă prepondent de case, blocurile au o înălțime maximă de patru etaje, dar prin PUG este permisă o înălțime mai mare. Etaj cu etaj, așa se ajunge la blocuri mult prea înalte care tronează în mijlocul caselor și strică imaginea zonei. 

Beneficiarii investiției de 17.000.000 de lei sunt Sâncrăianu Marius Ioan și Suciu Petru și Viorica. Clădirea va cuprinde 136 de apartamente și spații comerciale la parter. Terenul cu o suprafață de 4257 mp este situat în vecinătatea estică a prelungirii străzii Dunării, la sud de Calea Someșeni. Imobilul va avea o înălțime maximă de S+P+6E. 

Investitorul promite realizarea unui spațiu de joacă pentru copii pe o suprafață de 61 mp. De asemenea, va fi amenajat un spațiu verde adiacent pârâului Becaș care vor fi deschis publicului larg. 

Necesarul de parcări va fi asigurat în proporție de 75% în cele două subsoluri și în incintă, unde este prevăzut un număr mai mare de parcări decât numărul de apartamente. În subsoluri vor fi amenajate 185 de locuri de parcare, iar la suprafață 18 locuri. 

Vecinii sunt nemulțumiți de faptul că înălțimea clădirii este mai mare decât a construcțiilor din jur care au maxim 4 etaje, dar și de faptul că strada Dunării și așa foarte aglomerată se va aglomera și mai tare odată ce 150 de mașini vor intra în fiecare zi în trafic. 

”Majoritatea celor 236 de locatari ai Asociației de Proprietari Calea Someșeni nr. 8 nu sunt de acord cu regimul de înălțime propus, vcinătățile având maxim patru etaje, construcția este prea mare pentru suprafața existentă, iar numărul locurilor de parcare pare a fi unul fantezist. Nici la adresa noastră nu a fost respectat numărul parcărilor propuse prin proiect, fapt constatat de Primărie printr-o simplă amendă aplicată constructorului. Orice abatere de la proiect ar putea bloca circulația și așa îngreunată  S-a avut în vedere ca din numărul total de autovehicule (135) jumătate să aibă ca și traseu strada Dunării (strada cu sens unic până la intersecția cu Meșterul Manole) probabilitate care ar duce la un blocaj major al locuitorilor din zonă. Există posibilitatea ca numărul de autovehicule să fie mai mare decât cel prevăzut, iar surplusul de mașini vor gara pe marginea aleilor sau în dreptul proprietăților”, sunt nemulțumirile vecinilor.

Faptul că se încurajează un regim de înălțime mai mare pentru zona respectivă este recunoscută chiar de investitor care le răspunde vecinilor că: Regimul de înălțime dorește să țină cont de viitoarea dezvoltare a orașului și se poate aștepta ca această investiție să propulseze dezvoltarea acestei zone a municipiului.  

În ceea ce privește aglomerația suplimentară adusă de mașini, investitorul menționează: Concluziile studiului de trafic menționează că valorile estimate generate de această investiție sunt reduse și nu vor genera o circulație intensă față de cea actuală. Deși este puțin probabil ca acest număr suplimentar de mașini care vor folosi strada Dunării să nu afecteaze în niciun fel traficul. Practic sunt 100 de mașini care vor ieși în strada Dunării la orele de vârf. 

Într-o încercare de a-i îmbuna pe vecini, investitorul chiar sugerează că această investiție este spre binele lor: Parcela are o poziție privilegiată, iar o oarecare masivitate a acesteia poate fi considerată ca o barieră fonică a zonei CFR și a viitoare străzi Calea Someșeni. Restructurarea unor foste zone industriale dezafectate prin construirea acestui imobil de locuințe colective și spații comerciale/ de interes public la parter care cuprinde un loc de joacă pentru copii, spații comerciale, cabinet medical ce vor determina creșterea valorii proprietăților înconjurătoare. 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *