Rautacisme

Dorel a tăiat cu flexul găuri periculoase în capacele de canal de pe carosabilul din Iris. De o lună, Primăria nu s-a sesizat, deși capacele sunt în garanție

În urmă cu o lună, Ziar de Cluj a sesizat faptul că Dorel a lucrat pe strada Oașului, creând o capcană pentru călători în stația de tramvai. A decupat o gaură ”smart” în capacul canalului, în care cei care se grăbesc să urce sau să coboare din tramvaiele mov își pot prinde picioarele:

O explicație părea greu de găsit pentru inedita „lucrare”. A trecut o lună și decupajele ”smart” au rămas la fel.

O sursă a Ziar de Cluj ne-a oferit astăzi explicația posibilă pentru găurile periculoase din capacele de canal din cartierul Iris. Se pare că acestea nu aparțin Companiei de Apă Someș, ci Primăriei Cluj-Napoca. Mai precis, ele ar fi încă în garanția dată de firmele care au lucrat pentru Primărie la reabilitarea tramei stradale, deci municipalitatea este cea care trebuie să oblige respectivele firme să schimbe capacele. Doar după ce capacele ies din garanție, Primăria are obligația de a le preda către administrarea Companiei de Apă, care în prezent nu poate interveni.

Capacul decupat din stația de tramvai de pe strada Oasului, din dreptul Ansamblului Rezidențial Iris, nu este singurul. Mai este unul decupat la fel și în Piața Karl Liebknecht și, conform surselor Ziar de Cluj, mai sunt și altele pe Bulevardul Muncii.

Gaura pare făcută cu flexul, deci nu e rezultatul uzurii, ci al unei lucrări executate prost. Cum apa băltește pe stradă la ploi abundente, găurile au fost considerate, probabil, drept o soluție pentru scurgerea apelor pluviale. Numai că, prin găurile lui Dorel se scurg și mizeriile antrenate de ape, mizerii care înfundă canalizarea.

În Clujul ”smart” cineva a găsit, așadar, soluția pentru scurgerea apelor pluviale: a decupat în canale, cu flexul, găuri în care oamenii își pot prinde picioarele când urcă în tramvaie, găuri care pot distruge în timp întregul capac, ce poate deveni o capcană și pentru autoturisme.

Primăria Cluj-Napoca ar trebui să se sesizeze, să înlăture pericolul de pe carosabil. De o lună însă, nimeni nu a remediat aceste improvizații.

Trama stradală de lângă linia de tramvai a fost reabilitată în anul 2011, în cadrul unui proiect cu finanțare europeană (contractul în valoare de 104 milioane de lei s-a semnat cu asocierea firmelor SWIETELSKY Baugesellschaft mbH – Astalrom – Euroconstruct – Transferoviar Grup, în 15 iunie 2011). În anul 2015, asocierea Diferit Kiat a început lucrările de reabilitare a părții dintre linia de tramvai și trotuar, în cadrul proiectului: „Modernizare tramă stradală și acces la zona industrială în Municipiul Cluj-Napoca”. Contractul cu asocierea Diferit-Kiat s-a ridicat la 53 de milioane de lei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *