Din oras

Dorel a lucrat la drumul Sfântu Ioan. Ce minuni de râsu’ plânsu’ a făcut! – FOTO

După îndelungi chinuri și depășiri ale termenelor de finalizare a proiectului, lucrările de modernizare a drumului Sfântu Ioan au fost încheiate, cel puțin la partea carosabilă. Acum se lucrează la rigole. Dacă trecem peste partea cu întârzierile, șoseaua arată foarte bine, chiar impecabil am putea spune.

Dar, cum îi șade bine românului, trebuie să existe și hibe pe modelul Dorel. Prima este pista de biciclete. Este exact ca toate pistele din oraș – începe nicăieri și se termină nicăieri.

Bicicliștii se bucură preț de câteva minute de minunea pistei, dar așa cum orice minune ține trei zile, tot așa și pista se termină brusc. Ca să își continue drumul, utilizatorii de  biciclete trebuie să treacă pe partea cealaltă a drumului pentru că pe partea cu pista se lucrează la rigole.

Pista de biciclete este cea mai mică ispravă marca Dorel. O altă nenorocire inginerească este tot în zona pistei, unde există și sistemul de scurgere a apelor pluviale. Aici, niște „ingineri dorei” au montat capace de canal care acoperă o gură de canal inexistentă, iar în stânga și în dreapta este sistemul de scurgere descoperit. Nu au absolut nicio utilitate capacele de canal montate. Este ca și cum ai arunca o nucă în perete. Cel puțin trei situații de acest gen există pe drumul Sfântu Ioan.

Încă o aberație parcă scoasă din filmele cu proști este tot în zona pistei pentru biciclete. Una dintre celebrele guri de canal a fost montată strâmb pentru că dala era prea mare și nu se încadra în porțiunea respectivă.

Lucrările de modernizare a drumului Sfântu Ioan au început în iunie 2016 și trebuiau încheiate în decembrie 2016. Bineînțeles că termenul nu a fost respectat din cauză că în paralel a fost nevoie de lucrări ale Companiei de Apă. Abia în vara anului 2017, o mică porțiune dinspre Mănăștur a fost modernizată. Pe cealaltă parte a drumului, șoferii își rupeau mașinile în gropile din asfalt și tot sperau că într-un final vor avea o șosea circulabilă. Acum, drumul este modernizat pe toată lungimea de 6,6 kilometri.

În 2011, drumul Sfântu Ioan era inclus într-un plan de modernizare a mai multor străzi și drumuri din Cluj al Elenei Udrea, ministru al Dezvoltării la acea vreme. Investiția în repararea mai multor drumuri se ridica la 85 milioane euro. În cadrul acestui proiect urmau să fie incluse Borhanci, Oașului, Făget și Sfântu Ioan. Proiectul a fost anulat astfel că lucrările s-au realizat pe bani europeni și din bugetul local. Borhanci, Oașului și Făget au fost modernizate. Strada Făgetului a fost ultima pe listă din cele trei artere, lucrările fiind încheiate în 2016.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *