In vizor

DNA Cluj clasează dosarul Răchițele – Ic Ponor. Prejudiciul a fost estimat la 1 milion euro

În 2015, s-a deschis un dosar penal în cazul investiției Răchițele – Ic Ponor, iar acum la trei ani distanță, DNA Cluj a clasează dosarul. În 2014, în urma unei expertize a Consiliului Județean Cluj s-a descoperit un prejudiciu de aproximativ 1 milion euro. 

În urmă cu câteva zile, la Consiliul Județean Cluj a sosit o ordonanță potrivit căreia dosarul Răchițele – Ic Ponor a fost clasat de către DNA Cluj. Informația a fost postată pe rețelele de socializare și de fostul președinte al Consiliului Județean Cluj, Mihai Seplecan. Surse din forul județean confirmă sosirea ordonanței respective care prevede clasarea dosarului. 

„Am inteles că DNA Cluj ar fi clasat dosarul de la Ic-Ponor dar nu sunt foarte mirat căci mai nou clasează pe bandă rulantă toate dosarele de corupție de la Cluj. Prin anul 2014 Consiliul Judetean face o expertiza la Ic-Ponor unde este descoperit un prejudiciu de 1 milion de euro. In 2015 dupa ce am ajuns Presedinte al Consiliului Judetean pe cand sa dau drumul la execuția drumului de la Ic -Ponor sunt cautat de catre procurorul DNA Anemaria Cireap si rugat sa ma prezint la sediul DNA. M-am deplasat la sediul DNA impreuna cu secretarul județului Simona Gaci acolo l-am intalnit pe domnul director Mircea Avram pe atunci director al RAADPP Cluj. Dupa discuțiile purtate am inteles ca domnia sa a fost chemat sa dea declarații. Am purtat o discuție cu procurorul DNA si dânsa mi-a spus ca ma roaga frumos si respectuos să nu dau ordin de incepere a lucrările la drumul Ic-Ponor căci doresc si cei de la DNA sa faca o expertiza pentru a descoperii prejudiciul real. Totodata am fost avertizat elegant căci daca incep lucrările pot pune in pericol ancheta DNA si pot sa fiu acuzat de abuz in serviciu. Tot doamna procuror mi-a spus ca sunt peste 10 dosare penale deschise pe diferite probleme legate de drumurile județene. Dupa aceasta discuție si dupa faptul ca eu am colaborat cu cei de la DNA am fost chemat de urgenta la partid si a fost convocată o sedinta extraordinara in care am fost terfelit si jignit de catre Alin Tișe actualul Presedente al Consililui Judetean pe atunci senator. El spunând ca trebuie sa incep lucrările la acel drum si ca trebuie sa ma consult cu partidul in tot ceea ce fac in Consiliul Judetean. Atenție eu eram ordonatorul principal de credite si responsabilitatea era a mea totala si directa! Nu am ascultat ordinele de la partid încercând sa colaborez cu cei de la DNA pentru o cauza constructiva, pozitiva si benefică județului Cluj( oprirea hoției, depistarea prejudiciului si recuperarea acestuia)”, a declarat Seplecan.  

În 2015, procurorul de caz, Anemaria Cireap, a facut doua adrese catre Consiliul Județean Cluj în care le cerea oficialilor institutiei sa se pronunte asupra prejudiciului care le-a fost cauzat în cadrul respectivului contract, aratau atunci surse din apropierea DNA. 

Proiectul tehnic pentru obiectivul “Modernizarea infrastructurii de acces în zona turistică Răcgițele – Prislop – Ic Ponor” a fost întocmit în anul 2007 și revizuit în ianuarie 2011 de către SC Drumex SRL Cluj-Napoca. Proiectul tehnic inițial a fost aprobat prin HCJ nr. 179/2007. Drumul județean în lungime de 20,5 km a fost proiectat cu o lățime a părții carosabile de 4 – 5 m și acostamente de 0,5 – 0,7 m. Carosabilul trebuia să fie alcătuit din: 4 cm strat de uzură din beton asfaltic rugos, cu bitum aditivat BAR 16; 6 cm strat de legătură din beton asfaltic deschis, cu bitum aditivat BAD 25; 8 cm macadam; 12 cm piatră spartă amestec optimal. Pe tronsoanele pietruite s-a proiectat o scarificare și nivelare a sistemului rutier existent și completarea cu balast, minim 10 cm – în funcție de linia roșie; pe tronsoanele cu sistemul rutier compromis s-a proiectat un strat de 35 cm de balast. nLa care se adaugă sistemul de asigurare a scurgerii apelor: șanțuri și rigole pereate sau din pământ, cu descărcare spre podețe sau spre emisarul natural (conform devize – o listă lungă și frumoasă de șanțuri, rigole, drenuri, ziduri de sprijin, supraînălțări, lucrări în rambleu, în debleu, gabioane, parapeți, cămășuiri, fundații șamd, conform actelor consultate – genul de lucrări din care, de obicei, se fură cu voioșie).

Fără să finalizeze lucrarea, asocierea SC MBS Group SRL – SC Alfa Rom SRL – Nemzetkozi Kft a lucrat în zonă în perioada august 2009 – noiembrie 2012, executând straturile de piatră spartă și macadam și numai pe tronsonul cuprins între km 70+032 – 74+652 a turnat strat de legătură din beton asfaltic BAD25.

Revizia Proiectului tehnic făcută în anul 2011, aprobat de către Beneficiarul CJ Cluj prin HCJ nr. 105/20.04.2011, a modificat clasele betoanelor care trebuiau puse în operă în zonele expuse intemperiilor – să facă față ciclurilor de îngheț-dezgheț. De asemenea, imediat au fost emise încă 4 dispoziții de șantier care au adus modificări lungimilor lucrărilor proiectate. Cu toate acestea, din documentele studiate la care am avut acces am înțeles (împreună cu expertul) am înțeles că și după semnarea Actului adițional nr. 4/11.995/12.08.2011, antreprenorul nu a respectat modificarea claselor de beton impuse de noul act, ci a acționat conform prebederilor proiectului tehnic inițial.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *