In vizor

Din fata portii in marile magazine. Producatorii de mere din Transilvania isi negociaza intrarea in supermarketuri

Savoarea merelor Ionathan, Golden Delicious, Starkrimson sau Florina i-a fermecat pe francezi. Oficiali ai Carrefour, Cora, Auchan si Metro se vor intalni maine cu peste 20 de producatori din Cluj si judetele invecinate, pentru a discuta modalitatile in care merele produse local ar putea fi comercializate in aceste supermarketuri.

Intalnirea va avea loc maine, de la ora 9, la sediul Agro Transilvania Cluster din Dezmir. Si-au confirmat prezenta 10 producatori de mere din soiurile Ionathan Romania, Golden Delicious Romania, Starkrimson Romania, Florina Romania, Fuji Romania sau Granny Smith Romania din Bistrita-Nasaud, Salaj, Oradea, Mures, Maramures si Cluj, urmand ca alti 16 producatori sa confirme participarea pana la derularea evenimentului.

“Este unul din rezultatele campaniei de promovare a producatorilor locali pe care am facut-o atat la nivelul ambasadelor din Romania si a celor romanesti in strainatate. Ambasada Frantei a reactionat prompt si a initiat aceasta intalnire cu supermarketurile frantuzesti si producatorii locali”, a precizat Felix Arion, cadru didactic in cadrul Universitatii de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara (USAMV) si manager general al Agro Transilvania Cluster.

Actiunea a fost denumita Pilot Project apples/Cluj-Ardeal si se doreste a fi doar primul pas spre o colaborare mai vasta cu francezii.

“Acum se va pune la punct proiectul cu producatorii de mere, dar apoi am dori o extindere si spre zona de legume si alte produse. Oricum, discutiile de maine vor incepe, probabil, cu standardele de calitate pe care francezii le vor impune. Fructele trebuie sa fie nu doar frumoase, ci si rezistente si produse intr-o anumita fluenta. Producatorii participanti nu sunt membri ai clusterului, dar e un pas inainte spre asta. Cu totii isi valorifica produsele cum pot: in fata fermei, prin piete, la procesare si, poate, la export”, a precizat Arion.

Pe langa ambasada Frantei, clujenii au mai fost contactati de reprezentantii a inca doua tari.

“Reprezentantii unui supermarket din Iordania sunt interesati de produse de la noi care pot fi transportate pana acolo si nu sunt cu carne de porc. De asemenea, am avut discutii cu retaileri din Olanda care ar fi interesati de legume din Transilvania, precum si de colaborari cu ferme familiale de vaci sau de porci”, a dezvaluit Felix Arion.

Agro Transilvania Cluster s-a infiintat in 2013 cu scopul de a promova “colaborarea si cooperarea intre entitatile de afaceri, din sectorul agro-industrial, mediul academic si de cercetare, dar si încurajarea procesului de restructurare competitiva a sectorului şi asigurarea participarii in multiple proiecte comerciale, nationale si internationale”.

Foto: agro-tv.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *