In vizor

Din 2014 suntem anunţaţi că se va putea ateriza şi „cu ceraceaful pus pe geam” pe Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca. Banii ăia s-au topit ca şi o ceaţă. Acum suntem „ameninţaţi” cu un nou sistem ultra-modern. BONUS: care este diferenţa dintre cei 150 de metri din 2014 şi cei 150 de metri din 2023? S-a devalorizat şi metrul de atunci?

Cu, vă scriam: „În 2014, Aeroportul Internațional Cluj-Napoca achiziționa, cu 400 de mii de euro un sistem de balizaj de cică ”avioanele puteau ateriza și cu cearceaful pus pe geam”. În 2023, constatăm că s-au topit în ceață niște bani„. Acum aflăm de la preţa de chitanţier din Cluj-Napoca (care nu-şi pune întrebări, ci doar preia comunicate), că avioanele vor putea ateriza și pe ceață deasă pe Aeroportul Internațional ”Avram Iancu” Cluj după ce se va instala un sistem modern, ILS, de Categoria a III-a, care va permite aterizarea aeronavelor și la o vizibilitate orizontală de 150 de metri față de 300 de metri cât este în prezent.

  • OSĂ.

A ieşit la comunicare eternul director al aeroportului clujean, David Ciceo, să ne spună că investiția se află în fază de evaluare și face parte dintr-un proiect mai amplu, estimat la 440 de milioane de lei, care trebuie finalizat până la sfârșitul acestui an.

”În momentul de față avem Categoria a II-a și avioanele pot ateriza la o vizibilitate orizontală de 300 de metri, iar dacă reușim Categoria a III-a atunci aeronavele vor putea ateriza la o vizibilitate de 150 de metri, ceea ce va însemna o îmbunătățire semnificativă și rar vor mai fi probleme cauzate de ceață”.

Şi nimeni nu l-a întrebat: Ce s-a întâmplat domnule director cu sistemul modern de baleiaj achiziţionat cu 400.000 de euro în 2014. Nu cumva tot sistem ILS2 se numea şi acela şi care, cităm: „permitea aeronavelor să aterizeze pe o vizibilitate redusă”. Ne așteptam ca, odată intrat în funcțiune acest sistem, să se pună capăt coșmarului legat de întârzirea sau anularea curselor atunci când ceața pune stăpânire pe aerogară. dar nu s-a întâmplat nimic de atunci încoace.

Domnule director, din 2014 avem aceste două declaraţii, dintre care una vă aparţine:

  • Un oficial de la Consiliul Județean Cluj declara pentru ”Evenimentul zilei”, în 2014, că atunci când s-a montat acest sistem, reprezentanții aeroportului și cei ai firmei care a proiectat sistemul au dat asigurări că acesta va opera și în condiții extreme. ”Ne-au spus că avioanele pot ateriza și cu un cearceaf pe geam și să fim de acord cu această investiție”, a declarat sursa citată.
  • Tot atunci, și directorul Aeroportului Cluj Napcoa, David Ciceo, spunea că noul sistem montat va permite aterizarea avioanelor pe timp de ceață. ”Am îmbunătățit condițiile de aterizare pe aeroport. Când vom termina pista de 3.500 de metri, avioanele vor putea ateriza cu o vizibilitate de 150 de metri”, declara David Ciceo.

Prin urmare, care este diferenţa dintre cei 150 de metri din 2014 şi ce 150 de metri din 2023? S-a devalorizat şi metrul de atunci? Că am cam rămas în ceaţă…