Reportaj

Design de Cluj: Ane si Anda Feher au transformat-o pe Alice intr-o femeie moderna

Ane si Anda Feher au luat-o pe Alice din Tara Minunilor si au transformat-o intr-o femeie moderna, puternica si independenta. Cele doua clujence au construit brandul “Concepto”, o linie vestimentara care se adreseaza femeilor care au reinceput sa poarte misterul, dar care sunt in acelasi timp active si cameleonice.

Ane si Anda Feher se inteleg ca si cum ar fi una si aceeasi persoana. Se completeaza reciproc, dar gandurile le zboara in aceeasi directie. Asa a inceput si povestea “Concepto”, brandul de haine pe care cele doua surori l-au pus pe picioare in urma cu mai bine de un an.

Dintotdeauna, tinerelor le-a placut sa experimenteze diverse combinatii vestimentare, iar multe dintre ele erau facute chiar de ele.

“Intotdeauna veneau prietenele la noi si ne intrebau: De unde e asta? De unde e cealalta? Se uitau la piese. Atunci am spus: OK. Uite de-aici. Le-am prezentat oamenilor de unde ne vin ideile. De fapt, Anda este make-up artist, eu sunt stilist. Atat de mult ne place moda, incat ne-am gandit ca toate ideile si creatiile noastre sa le punem intr-un brand”, isi incepe povestea Ana Feher, de 24 de ani.

Prima piesa vestimentara a fost un tricou alb, cu o “coada” in spate. L-au numit tricoul “Alice”, iar povestea lui a inceput inca din copilaria surorilor.

“Ne punea mama in fiecare seara pe caseta povestea Alice in Tara Minunilor si de la aceasta poveste ne-am gandit cum sa o aducem pe Alice in zona urbana. Ne-am gandit, apoi, cum ar arata Alice in zona urbana. Nu e clasica, asta e clar. Nu poarta o rochita cu volanase. In cele din urma, Alice a aparut in tricoul acesta, pentru ca, pana la urma, trece prin foarte multe peripetii. Aceasta este si povestea tricoului nostru. Este o poveste continua, care intotdeauna se schimba in functie de situatii si evenimente”, continua Ane Feher.

Tricoul Alice este piesa de baza al brandului, iar ele doua au promis ca il vor reinventa, in fiecare sezon. In colectiile lor, tricoul Alice a imprumutat culori diferite, imprimeuri grave sau taieturi indraznete.

“Practic, in jurul acestei piese se invart colectiile noastre, dar mergem si in zone avangardiste”, completeaza ele.

De mai bine de un an, de cand au lansat “Concepto”, creatiile celor doua au trecut printr-o serie de transformari. Daca la inceput a fost tricoul Alice, acum brandul “Concepto” este sustinut de o echipa sporita, ce ajunge la sapte persoane.

Ane si Anda Feher si-au deschis un atelier in Cluj-Napoca, iar pe linia vestimentara colaboreaza cu o absolventa a Universitatii de Design, Ioana Pintea. Aici, surorile isi petrec o buna parte din timp: vin cu idei, se sfatuiesc cu colaboratorii lor, apoi totul se transforma in colectii care pun cea mai mare baza pe calitate.

“Noi pornim, practic, de la zero. Stam in atelier cu echipa noastra, formata de mai bine de o jumatate de an. Deja am ajuns la un nivel la care trebuie sa dam lucrul in serie”.

“Realizam niste tricouri care pana acum nu au aparut pe piata, sunt din materiale cu totul noi. Ne inspiram dupa Rick Owens sau Alexander Wang, spre exemplu, insa facem mult mai mult: reinventam piesele simple, de baza, cu o altfel de croiala, cu o altfel de structura, mult mai geometrica. Ne jucam mult si cu volume, si cu materiale. E un intreg proces de creatie”, explica Ane Feher.

Sora ei o completeaza: “Este un stil smart-casual reinventat, astfel incat sa porti o piesa si in timpul zilei, si seara, daca nu mai apuci sa ajungi acasa sa te schimbi”.

Hainele “Concepto” se adreseaza femeii moderne, foarte active, care pleaca dimineata de acasa si cine stie unde ajunge peste timpul zilei. Tomai de aceea, tinutele se preteaza la orice fel de eveniment, de la business-casual la smart-casual.

Din colectiile deja lansate, se poate observa apetenta pentru haine mai lejere. Asta, pentru ca “femeia moderna a reinceput sa pastreze misterul. Nu mai aratam atat de mult, nu stam cu decolteul la vedere”, puncteaza tinerele creatoare.

Daca la inceput, clientele Concepto erau, in mare parte, prietenele surorilor Feher, acum creatiile lor sunt cautate de femei de afaceri din Cluj si nu numai, dar si de artisti. Concepto incearca sa se afirme si pe piata din afara tarii. In acest sens, Anda si Ane Feher au facut un prim pas, participand la Targul de Moda Viena Fashion Week.

“Am fost foarte bine pozitionati, fapt ce ne-a adus aparitii  in Vogue UK, colaboram si cu fetele de la Fabulous Muses, Diana Enciu si Alina Tanasa, care ne-au reprezentat cu succes la New York Fashion Week si Milano Fashion Week”, spun ele.

De la bun inceput, Ane si Anda Feher s-au gandit la “Concepto” ca la un business, tocmai de aceea a durat atat de mult pregatirea si lansarea primelor produse. Au abordat o strategie de marketing, au gasit o identitate de brand.

“Putini stiu ca un papuc la masina de cusut, putin mai special, se poate ridica la mii de euro, ca si costuri”, arata ele.

Tinerele au demonstrat ca nu e nevoie neaparat de o scoala de Design, acolo unde exista talent si pasiune.

“Noi nu suntem designeri, nu am terminat scoli de profesie chiar deloc, dar ne place foarte mult acest domeniu, pur si simplu am vrut sa punem bazele acestui brand, sa-l construim cu ajutorul designerilor. Tocmai de aceea avem si in firma angajat un designer, pentru genti colaboram cu un alt designer, din Bucuresti. Vrem sa producem si pantofi, dar si bijuterii”, explica Anda.

“Noi oferim calitate, iar daca investesti intr-o piesa care tine de-a lungul anilor si care se preteaza pe silueta ta, merita investit. Suntem un brand mediu, in anumite zone spre high, pentru ca lucram cu produse din piele naturala, realizam articole manual, avem piese brodate, piese cu tinte, pe care nu le poti face decat manual”, completeaza Ane.

Planul de viitor al tinerelor sunt sa deschida un magazin in Cluj pana la Craciun. Intre timp, creeaza haine pentru artistele de la Mango Records, branduiesc videoclipuri sub numele de Concepto, iar mai multe vedete, printre care Andra Maruta, poarta piesele lor vestimentare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *