Politica

De pregătiți ce sunt, tehnocrații dau cu OUG în fasole: se introduce RCA pentru căruțe

Ordonanța de Urgență 54/2016 privind RCA introduce, cel mai probabil fără intenția autorilor (ci numai din indolența și/sau prostia celui care a scris actul), obligativitatea asigurării căruțelor. Actul normativ a schimbat definiția termenului de vehicul în așa fel încât proprietarii atelajelor cu tracțiune animală care au nevoie de înregistrare nu mai pot circula legal fără poliță RCA

Concret, la articolul 2, OUG definește vehiculul ca fiind:

“mijloc de transport cu sau fără propulsie proprie, destinat deplasării pe uscat, inclusiv orice tip de remorcă, indiferent dacă este cuplată sau nu, cu excepția celor care se deplasează pe șine, bicicletelor sau vehiculelor cu tracțiune animală, pentru care nu există obligația legală de înmatriculare sau înregistrare”, scrie site-ul profit.ro.

Numai că, în România, proprietarii căruțelor sunt obligați să își înregistreze căruța la Primăria comunei de care aparțin și, mai mult, plătesc și o taxă anuală pentru aceasta. Așadar, potrivit definiției din OUG, căruțele sunt înregistrate, deci nu sunt excluse din categoria “vehiculelor”.

Mai departe, la articolul 4, OUG arată pentru cine este obligatorie încheierea contractului RCA.

“Persoanele fizice sau juridice care au în proprietate vehicule supuse înmatriculării sau înregistrării în România (nr: deci și căruțele), precum și tramvaie au obligația să se asigure pentru cazurile de răspundere civilă care urmare a prejudiciilor produse prin accidente de vehicule…”.

În baza acestor două articole, Poliția poate oricând să treacă la amendarea celor care circulă cu căruțe, inclusiv pe drumurile comunale.

Această aberație a fost sesizată inclusiv la nivelul ASF, care nu a luat încă nicio măsură în acest sens.

Potrivit Institutului Național de Statistică, exploatările agricole de toate tipurile din România utilizează peste 720.000 de care și căruțe.

Avem de-a face cu o altă scăpare legislativă apare în Hotărârea de Guvern care implementează, de vineri (18 noiembrie), tarife maxime pentru polița RCA. Căci actul normativ, publicat deja în Monitorul Oficial, stabilește tarife maxime pentru diferitele categorii de vehicule, dar nu precizează și moneda în care sunt calculate aceste prețuri.

Mai mult decât atât, în OUG care precede apariția Hotărârii, se fac exclusiv referiri la moneda euro, în care sunt stabilite limitele maxime pentru daunele achitate de asigurători, adică 1 milion de euro pentru daune materiale și 5 milioane de euro pentru vătămări corporale și daune morale.

O fi dat și Cioloș cu copy-paste din vreo lege de la Bruxelles.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *