Din oras

De ce pasajul suprateran de pe Tăietura Turcului nu va duce la decongestionarea traficului aşa cum promite Emil Boc

Emil Boc, aflat de peste un deceniu  în permanentă campanie electorală, a anunţat care sunt priorităţile “zero” ale municipalităţii pentru soluţionarea traficului din Cluj: poduri, tuneluri şi pasaje la tot cartierul – în funcție de cartier. Unul dintre pasajele supraterane pe care municipalitatea a anunțat că doreşte să le edifice din fonduri de la bugetul local este legătura dintre străzile Tăietura Turcului cu Tudor Vladimirescu. Soluţia propusă, din păcate, nu este una viabilă şi nu va reuşi decongestionarea traficului din zonă deoarece prin construirea, cândva într-un viitor incert, a  pasajului respectiv,  se va produce efectul de pâlnie pe strada Eremia Grigorescu. Degeaba lărgești „intrarea”, când „ieșirea” este strâmtă și prost concepută.

Propunerea anunţată de primarul Emil Boc în plenul ultimei şedinţe a Consiliului Local al municipiului Cluj-Napoca privind soluţionarea traficului dinspre comuna Baciu spre cartierul Grigorescu nu pare a fi una viabilă.  Motivul îl constituie faptul că pasajul propus va comasa aproape tot traficul dinspre Zalău spre Grigorescu formând un efect de pâlnie la intersecţia dintre străzile Tăietura Turcului, Donath şi Eremia Grigorescu. În intersecţia respectivă municipalitatea a amenajat o tentativă de sens giratoriu, pentru că nu se poate numi sens giratoriu trei bucăţi de plastic în mijlocul unei intersecţii,  care nu face altceva decât să încurce circulaţia. Un alt aspect neluat în seamă de “specialiștii” primăriei este acela că în apropierea pasajului propus este situat parcul Industrial Tetatorm I în care îşi desfăşoară activitatea câteva sute de angajaţi, mare parte dintre aceştia utilizând ca mijolc de transport maşina personală. La orele după amiezii când angajaţii îşi încheie programul de lucru şi se îndreaptă spre domiciliu se crează un adevărat haos la ieşirile din parcul industrial iar coloana de maşini ajunge de la strada Donath până pe strada Tudor Vladimirescu. 

„Al doilea proiect foarte important este unul pe care îl va porni primăria pe resursele financiare pe care le va avea, pasaj denivelat Tăietura Turcului-Tudor Vladimirescu. Este un pasaj absolut necesar pentru a decongestiona traficul din zonă”, a afirmat Emil Boc.

Tot primăria este cea care a avizat poiectele imobiliare grandioase ce mărginesc strada Tăietura Turcului – iar aici, cu siguranţă, viitorii proprietari vor avea suficeinte autoturisme încât să depăşească lejer numărul de parcări arondate fiecărui apartament. Implicit, surplusul de autoturisme va fi parcat pe marginea drumului sau chiar pe trotuar. 

Cum abia de anul viitor vor fi efectuate  studiile de fezabilitate urmând ca rezultatul acestora să fie făcute publice undeva prin vară, ulterior urmând să fie organizată procedura de licitaţie şi edificarea,  este greu de crezut că lucrările la pasajul Tăietura Turcului-Tudor Vladimirescu vor demara mai devreme de anul 2018 . Cum ne-am obişnuit în ultimul deceniu ca majoritatea investiţiilor făcute în municipiul Cluj-Napoca să fie inaugurate pompos prin tăieri de panglică cu câteva zile inaintea alegerilor, este de aşteptat ca în eventualitatea construirii pasajului, aşa cum a promis Emil Boc, să îl vedem circulabil abia în vara lui 2020 cu 2-3 zile înainte de alegerile locale. Ce se va întâmpla cu traficul de pe Eremia Grigorescu şi strada Donath Emil Boc a uitat să precizeze dar cu siguranţă sensul giratoriu din zona respectivă va fi precum un dop ceea ce ne demonstrază că pasajul respectiv nu este o soluţie pe termen mediu și lung în probelma flluidizării traficului din cartierul Grigorescu. 

N.B.: Mai bine ar gândi municipalitatea cum să le creeze o cale de mers către casă floreștenilor care lucrează în Baciu, nu trimițându-i să străbată cu maișinile municipiul Cluj-Napoca, ci gândnd o soluție de metroul ușor pe calea ferată deja existentă, de exemplu. Dar de ce să gândim soluții viabile, când proiectele grandomane dau bine în campania electorală?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *