Din oras

De câţi angajaţi mai are nevoie primăria pentru a rentabiliza Serviciul Poliţiei Locale

Serviciul Poliţiei Locale din cadrul primăriei municipiului Cluj-Napoca are un număr insuficient de angajaţi raportat la populaţia oraşului. Acest lucru se face simţit în special pe străzile din zona centrală unde, şoferii nesimţiţi parchează după bunul plac, pe pistele de biciclete, pe locuri destinate persoanelor cu handicap sau chiar în staţiile de transport în comun. La capitolul amenzi poliţiştii locali clujeni se prezintă relativ bine, însă o bună parte dintre sancţiunile aplicate de aceştia sunt contestate în instanţă şi cel mai adesea nu sunt achitate de contravenienţi. Cât de rentabilă este Poliţia Locală raportat la costurile pe care le plăteşte municipalitatea pentru salarii în contrapartidă cu amenzile pe care angajaţii serviciului le aplică?

Primarul Emil Boc a afirmat în repetate rânduri că are în subordine insuficienţi poliţişti locali, motiv pentru care, nu pot fi sancţionaţi toţi cei care parchează neregulamentar în oraş. Numărul insuficient de poliţişti locali se face simţit şi în cartiere unde, situaţia este asemănătoare cu zona centrală şi ca urmare a faptului că municipalitatea nu a prea construit parkinguri care să deservească necesităţile populaţiei.  

”Din nefericire, avem un număr limitat de poliţişti locali, avem 10-15 oameni care sunt în tot oraşul şi care vin să facă permanenţe, să fie la activităţile care se aprobă ca manifestări publice, au zile de concediu fiecare, hai câte 4-8 oameni care sunt în oraş. De unde să acopere toate cartierele? Tot centrul? Să pună amenda la cel de pe Napoca, la cel  de pe Avram Iancu, la cel de pe Memorandumului, la cel de pe Horea?”, a declarat primarul în ianuarie 2016.

În prezent sunt angajate în cadrul Serviciului Poliţiei Locale a municipiului Cluj-Napoca 209 persoane, ceea ce reprezintă 60% din necesarul real raportat la numărul locuitorilor Clujului. Cu toate acestea poliţiştii locali, cei 149- personal operativ în teren, au aplicat anul trecut amenzi contravenţionale în cuantum de 4.832.208 lei.

“Cuantumul amenzilor aplicate în 2015 a fost de 4.832.208 lei. S-au aplicat în total 19.198 de amenzi şi au fost întocmite 43 de plângeri penale. În primele zece luni ale anului s-au facut 100.000 de verificări şi acţiuni specifice, în medie 10.000/lună. Direcţia Generală Poliţia Locală are 209 angajaţi, din care Serviciul pază-28, Serviciul evidenţa persoanelor, baze de date şi relaţii publice -21, Biroul juridic şi mandate de muncă în folosul comunităţii-11, personal operativ în teren-149 (incluzând directorul şi şefii de servicii-9). Dotările de care dispune Poliţia Locală sunt 10 autoturisme pentru intervenţii şi verificări în teren, 2 auto speciale pentru transport persoane, 2 scutere, 80 de staţii emisie recepţie”, au declarat reprezentanţii biroului mass media din cadrul Primăriei Cluj-Napoca.

Ziar de Cluj a solicitat primăriei să comunice care sunt cheltuielile anuale cu salariile angajaţilor în cadrul Poliţiei Locale a municipiului Cluj-Napoca. Astfel, potrivit reprezentanţilor primăriei am aflat că pentru cei 209 angajaţi municipalitatea plăteşte  8.591.386 lei. Acest lucru arată că media veniturilor realizate de un poliţist local în 2015 a fost de 41.107 lei, aproximativ 9.000 de euro pe an.  

“La solicitarea dumneavoastră  vă comunicăm faptul că, în anul 2015, cheltuielile cu salariile pentru Direcţia Generala Politia Locala au fost de 8.591.386 lei”, au răspuns solicitării reprezentanţii primăriei. 

Dacă se ia în calcul valoarea amenzilor aplicate în 2015 de către Poliţia Locală Cluj-Napoca ( 4.832.208 lei pe an), reiese că cei 149 de poliţisti ai departamentului operativ au  întocmit fiecare  procese verbale de contravenţie în cuantum de 32.430 lei. Această sumă depăşeşte puţin peste jumătate din cât plăteşte administraţia locală pentru întreţinerea unui poliţist local. În cazul în care ar creşte numărul personalului operativ din cadrul Serviciului Poliţiei Locale, ar creşte implicit şi numărul acţiunilor de stradă şi totodată numărul persoanelor sancţionate pentru nerespectarea regimului de oprire/staţionare de pe raza municipiului Cluj-Napoca. Acest lucru ar putea determina ca în timp, amenzile aplicate de Poliţia Locală să acopere în întregime costurile cu personalul angajat din cadrul Direcţiei, devenind astfel un serviciu rentabil. Pentru ca acest lucru să fie realizabil, administraţia locală va fi nevoită ca în următoarea perioadă să dubleze personalul operativ din cadrul Poliţiei Locale a municipiului Cluj-Napoca. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *