Rautacisme

Dan Tarcea, visătorul cu capul în metrou și în monorail. Cum ar fi dacă…?

Viceprimarul Dan Tarcea a zburdat zglobiu și visător pe câmpiile Realitatea FM, marți dimineața. Să fi visat peste noapte atât de frumos că a simțit nevoia să împărtășească cu toată lumea delirurile nocturne somniace? Să se fi molipsit de la scenariile fantastice ale lui Funar și Boc? Oricare ar fi răspunsul, cert e că mai avem unul pe lista șefilor din Primărie care trăiesc cu capul în… metrou și în monorail.

Tarcea vrea, dragi clujeni, metrou, dar nu chiar acum, ci așa peste vreo 20-30 de ani. În loc să vorbească doar de dragul de a se face auzit, domnul viceprimar mai bine s-ar întreba de ce Primăria are nevoie de aproape un an ca să facă un amărât de pod peste Someș sau de ce Primăria nu e în stare să facă un parking de cartier în trei ani?

Iată ce a vorbit Dan Tarcea la radio, cu o seriozitate care ne face să pufnim în râs:

“Avem nevoie de soluții pe termen scurt, cum ar fi o lărgire de stradă, o reorganizare, un sens giratoriu, o lărgie de benzi, care sunt niște soluții punctuale și nu rezolvă problema de fond. Avem nevoie de soluții pe termen mediu, cum ar fi să gândim o șosea de-a lungul căii ferate, să mai facem un pod peste râul Someș, care necesită o investiție destul de mare, dar sunt soluții pe termen mediu și care se pot face și soluții pe termen lung cum este metroul. În primul rând, ca să putem face metrou, municipiul  Cluj-Napoca trebuie să aibă minim 500.000 de locuitori, ca să se justifice un metrou pentru că toate studiile spun că într-un oraș sub 500.000 de locuitori nu se justifică metroul pentru că sunt niște costuri de mentenanță a metroului foarte mari, pe care o municipalitate cu o populație sub 500.000 de locuitori nu și le poate permite”.

Lui Tarcea i-ar plăcea să vadă un monorail peste centrul orașului, deși știe că nu se poate face.

“Clujul fiind un oraș istoric, de 2000 de ani, construcțiile sunt vechi, este mult mai greu să faci un monorail, de exemplu, care ar fi o soluție mult mai ieftină decât metroul, dar nu cred că vom obține niciodată aviz de la Monumente. Cum ar fi ca în Cluj, peste o clădire istorică să treacă un monorail? Nu cred că se încadrează chit că ar fi o zonă foarte bună. Cred că și pe vremea domnului Funar s-a discutat despre metrou”, a spus Tarcea.

Acum ne întrebăm și noi cum ar fi ca în Cluj, peste o clădire istorică să treacă mașini zburătoare? Nu credem că se încadrează chit că ar fi o zonă foarte bună. Credem că și pe vremea domnului Tarcea s-a discutat despre mașini zburătoare.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *