Din oras

Cum se implică Primăria în organizarea Summit-ului Start-up Europe la Cluj și de ce ministrul Comunicațiilor, Alexandru Petrescu, ține să rămână în An Centenar?

De-a lungul timpului, municipalitatea clujeană s-a specializat în organizarea diverselor evenimente culturale, destinate publicului larg sau unui grup restrâns de invitați, în cadrul unor recepții oficiale. Cea de-a patra ediție a Summit-ului Start-up Europe urmează să fie găzduită de Municipiul Cluj-Napoca, iar după cum este bine cunoscut deja, orașul de pe Someș își atribuie meritul de a fi un puternic hub al inovării. 

Summit-ul va fi organizat în parteneriat cu Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale din România, precum și alături de Comisia Europeană. Municipiului Cluj-Napoca îi revine rolul de coordonare, cazare, asigurarea părții logistice și, bineînțeles, în organizarea distracției, aspect la care administrația locală excelează.

Tema generală pe care Comisia Europeană a propus-o în acest an este ”Digital Single Market”.

”Menționăm faptul că Municipiul Cluj-Napoca împreună cu Filiala Transilvania a Asociației Române pentru Industria de Electronică și Software – Aries Transilvania și Comisia europeană au organizat în iunie 2017, Open Innovation Conference 2.0”, se arată în Hotărârea de Consiliu local. 

Altfel spus, conferința amintită a fost organizată acum aproape doi ani, printre participanți s-a numărat și edilul clujean, doar că rezultatele acesteia au rămas necunoscute pentru clujeni.

Cu ce s-au ales clujenii de pe seama organizării Open Innovation Conference 2.0, nu se prea vorbește. 

Poate cu cele câteva aplicații, lansate de Emil Boc, care au revoluționat iremediabil viața de zi cu zi a cetățenilor? Ne referim la funcționarul virtual Antonia, precum și la inovațiile care îți permit să găsești locuri de parcare libere în parkingurile inexistente…

Revenind, Summit-ul Start-up Europe se va desfășura în perioada 21-22 martie 2019.

În acest sens, încă din luna decembrie a anului trecut, a avut loc un schimb de misive, pe cale administrativă, între Emil Boc și Alexandru Petrescu, ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale.

ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale, Alexandru Petrescu

sursa foto: libertatea.ro

Din păcate, ministrul Alexandru Petrescu a făcut loc și unei greșeli (materiale) în textul trimis, anunțându-l pe primarul clujean că România va prelua, pentru prima dată, Președinția Consiliului Uniunii Europene (PRES RO 2019), ”la data de 1 ianuarie 2018”. 

Altfel spus, ministrul Comunicațiilor ține cu orice preț să rămână în An Centenar.

În fond, e o greșeală materială. Nu e loc de supărare, mai ales din partea edilului clujean, care cunoaște neplăcerile asociate unei funcții de demnitate publică: și lui Emil Boc i s-a întâmplat, atunci când limba engleză i-a jucat feste, în mai 2009, când a confundat gripa aviara cu gripa porcină și le-a spus-o drept în față – „Yes, but you know, aviara gripa…”. 

Răspunsul lui Emil Boc nu s-a lăsat așteptat. Edilul clujean a transmis disponibilitatea totală și deschiderea municipalității în organizarea acestui Summit. Mai ales, dacă este vorba de acordarea cadourilor.

La Summitul Start-up Europe vor fi prezente aproximativ 400 de persoane, din cadrul Comisiei Europene, a companiilor din domeniul digitalizării și inovării, din orașele înfrățite cu municipiul Cluj-Napoca.

Municipiul Cluj-Napoca va suporta cheltuieli legate de transportul local, servicii de masă și restaurant, obiecte de protocol, tipărituri pentru promoționale în limita sumei de 282.00 lei (peste 60.000 de euro). Desfășurarea reuniunilor și conferințelor vor avea loc la Grand Hotel Italia. 

Tototdată, municipalitatea clujeană, va avea o contribuție activă, nefinanciară – după cum se precizează în referat – cu o valoare estimată de piață de 70.000 lei în vederea realizării campaniei de comunicare dezvoltate de angajații municipalității.

Bugetul total al evenimentului este de cca 1.450.000 de lei. 

Municipiul Cluj-Napoca va suporta cheltuieli în valoare de 282.000 de lei.

Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale din România va sigura cheltuielile legate de vizitele turistice, servicii de masă și restaurant și coffee breack-uri, în valoare de aproximativ de 500.000 de lei.

Comisia Europeană va asigura cheltuielile de deplasare a invitaților CE, cazarea acestora, print-uri, publicitate outdoor, publicitate online, logistică și echipamente în valoare de cca 600.000 de lei. 

Un calcul simplu ne arată că suma totală alocată pentru acest proiect nu este de 1.450.000 de lei, ci de 1.382.000 de lei.

Dacă veți aduna cei 500.000 ai Ministerului Comunicațiilor, cu cei 600.000 ai Comisiei Europene, plus contribuția Clujului, în valoare de 282.000 de lei, veți obține un total de 1.382.000 de lei. 

Printr-un alt calcul elementar, înțelegem că lipsesc cam 68.000 de lei: 1.450.000 de lei – 1.382.000 de lei = 68.000 de lei.

Altfel spus, contribuția municipiului Cluj-Napoca nu este de 282.000 de lei, ci de 350.000 de lei.

Adică, contribuția ”nefinanciară”, în valoare de 70.000 de lei, destinată ”realizării campaniei de comunicare dezvoltate de angajații municipalității”, este cât se poate de financiară și reală.

 

 

sursa foto: ec.europa.eu

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *