Uncategorized

Cum se castiga sute de mii de lei din bani publici pentru promovarea cu pliante

O firma din Cluj castiga, de cativa ani incoace, contracte publice de sute de mii de lei pentru promovare turistica, campanii de publicitate sau turism ecumenic. Reteta este simpla: instututiile publice arunca bani pe pliante, DVD-uri si spoturi publicitare si agentia de publicitate ofera cel mai mic pret la licitatii, astfel ca isi asigura adjudecarea contractelor.

Cultura, Cenusareasa fondurilor publice in Romania, are castigatorii ei. Asa se face ca o agentie de publicitate din Cluj reuseste sa castige, de cativa ani incoace, zeci de contracte publice, multe cu finantare europeana, pentru promovare culturala si turistica. Qual Media, infiintata de Eugen Albu in 2001, este firma care a tiparit, in Romania, zeci de mii de pliante de promovare turistica, a inscriptionat sute de DVD-uri si a conceput zeci de albume foto, toate pe bani publici.

Ziardecluj.ro va prezinta cateva dintre contractele publice la care firma a devenit abonata, pe sistemul oferirii celui mai mic pret de achizitie.

In Cluj-Napoca, agentia Qual Media a avut mai multe contracte pubice. Spre exemplu, in 2011, a semnat contractul de 144.743 de lei cu Primaria Cluj-Napoca, pentru promovarea prin campanii de publicitate a mai multor obiective turistice, in cadrul proiectului european „La pas prin orasul comoara”.

Pentru acelasi program, firma a castigat un alt contract, de 275.000 de lei, pentru realizarea de materiale de promovare turistica. La aceasta licitatie, care a avut loc in 11 mai 2011, au fost depuse patru oferte, insa Qual Media a propus cel mai mic pret. Tot pentru Primaria Cluj-Napoca, agentia a organizat Festivalul Medieval în perioada 30 septembrie – 2 octombrie 2011, contra sumei de 34.000 de lei.

In 2011, agentia a castigat un contract si cu Consiliul Judetean Cluj, pe atunci condus de PDL-istul Alin Tise.
Contractul de achizitie publica in vederea realizarii unor servicii de tiparire si livrare a materialelor de publicitate si reclama pentru obiectivele promovate in cadrul proiectului “Clujul – peisaj cultural” a avut o valoare de 68.650 de lei. Proiectul cu finantare europeana a avut drept scop declarativ promovarea obiectivelor turistice din judetul Cluj.

In 2011, agentia se lauda, printr-un comunicat de presa, ca a contribuit in mod substantial la organizarea de evenimente care pot sa-i aduca Clujului titlul de Capitala Culturala Europeana. „Qual Media contribuie la comunicarea unitara si eficienta a mesajului Cluj-Napoca – Capitala Culturala Europeana 2020”, era mesajul transmis de Eugen Albu, administrator al firmei.

Cetatea din Alba-Iulia, promovata de aceeasi firma

Un alt contract a fost castigat cu Pimaria Alba-Iulia, tot pentru promovare turistica, in valoare de 260.000 de lei. Pentru aceasta suma, firma s-a angajat sa realizeze materiale publicitare in cadrul proiectului european “Respira aerul istoriei”. Scopul acetuia a fost promovarea potentialului turistic al Cetatii Alba Carolina.

Manastirile din Neamt, promovate din bani publici

In judetul Neamt, firma a promovat turismul ecumenic, tot pe bani publici, in 2012. Din contractul pentru “Servicii de promovare produs turistic prin intermediul mass-media in cadrul proiectului  Promovarea turismului ecumenic din judetul Neamt”, Qual Media a prins o parte din contract, si anume lotul I: “albume, pliante, harti si casete”. Valoarea de adjudecare a fost de 90.000 de lei, fara TVA.

Tot in Neamt, firma a mai avut un contract cu Consiliul Judetean Neamt de 39.700 de lei, pentru lotul “Servicii promovare produs turistic prin intermediul mass-media – difuzare spot”, in cadrul aceluiasi program de promovare a turismului ecumenic. Partea interesanta la aceasta licitatie este ca lotul a fost estimat, initial, la 300.000 de lei, iar agentia s-a oferit sa presteze pentru o suma de 7,5 ori mai mica.

Alte contracte publice castigate de firma:

  • Contract de tiparire pentru publicatii BNR pentru anul 2011 – valoare de 227.280 de lei.
  • Campanie de publicitate “Traditie si spiritualitate Panaceana (judetul Vrancea). Proiect pentru promovarea obiectivelor turistice cu valoare identitara” – valoare de 529.538 de lei.
  • Servicii de realizare material publicitare aferente proiectului “Pe urmele legendei harghitene” – valoare de 179.980 de lei.
  • Servicii de realizare material publicitare aferente proiectului “Drumul portilor secuiesti” – valoare de 129.800 de lei.
  • – Sevicii de promovare a manastirii Cetatuia – valoare de 167.500 de lei.

Desi in mediul de afaceri se vehiculeaza ca societatea este „abonata” institutiilor publice conduse de PDL, din contractele castigate se poate vedea ca  asocierea este una fortata.  Administratorul firmei, Eugen Albu, sustine ca asociarea dintre numele firmei si PDL nu isi are locul.

„Este un atac la brandul nostru, ca si firma, daca se formeaza asocieri. In ceea ce priveste licitatiile, la unele am castigat la pret, la altele am pierdut”, a precizat Eugen Albu.

Qual Media a fost inregistrata in 19 aprilie 2001 cu sediul in Cugir, judetul Alba, insa sediul principal este la Cluj-Napoca. Numarul de angajati raportat in 2012 este de 47 de persoane.  In 2011, firma a avut o cifra de afaceri de 6, 1 milioane de lei.

FOTO: romanialibera.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *