PubliNews

Cum sa-ti promovezi afacerea online de fashion cu ajutorul SEO

A ajunge la public si a inregistra profit reprezinta idealul pentru orice afacere, fie ea online sau offline. Vizibilitatea pe internet este o componenta foarte importanta a strategiei de marketing, de ea depinzand succesul in fata concurentei si, implicit, imbunatatirea vanzarilor. Intr-un domeniu cum este cel de fashion online, unde concurenta este foarte acerba, a face diferenta este rezultatul unei strategii pe teren lung, una din care trebuie sa faca parte promovarea SEO.

SEO, acronim de la Search Engine Optimization, vizeaza imbunatatirea codului unui site si a continutului sau pentru a-l propulsa in partea de sus a listelor cu rezultate afisate de motoarele de cautare. Se realizeaza si off-page, prin promovarea site-ului, astfel incat motoarele sa-l considere mai relevant in raport cu cuvintele cheie.

  • SeoPower.ro recomanda mai multe metode prin care se poate face SEO:

Construirea unui site usor de utilizat

Cand se implementeaza SEO pentru comertul electronic, una dintre cele mai importante componente este site-ul web. Acesta trebuie sa fie usor de utilizat, pentru ca oamenii sa ajunga imediat la produsele pe care si le doresc. Astfel, site-ul trebuie sa se incarce rapid, descrierile trebuie sa fie clare, sa ofere toate detaliile necesare legate de produse si sa aiba afisate cat mai vizibil butoanele de tipul „call to action” (informatii despre brand, adaugare in cos etc). Un sfat bonus pentru magazinele online de fashion: optimizarea cosului de cumparaturi se face constant. Daca utilizatorii se straduiesc sa verifice sau le sunt solicitate prea multe informatii, cu siguranta vor parasi pagina, abandonand cosul de cumparaturi.

Optimizarea cuvintelor cheie

Nu se poate vorbi despre servicii SEO fara a mentiona importanta cuvintelor cheie. Acestea au un rol fundamental in stabilirea locului in care apar produsele in cadrul cautarilor. A nu integra cuvintele cheie potrivite in pagina inseamna a pierde trafic valoros pentru afacere. Pentru a face cercetarile necesare gasirii cuvintelor cheie potrivite, se pot utiliza instrumente precum KeywordsFX. Uneori se recomanda folosirea cuvintelor cheie cu coada lunga (long tail keywords), care contin trei sau mai multe cuvinte, pentru ca sunt mai specifice si deci pot atrage mai repede potentiali clienti.

Crearea unui blog de moda

Un blog de moda genereaza trafic organic, fiind una dintre componentele cele mai semnificative ale SEO in comertul electronic de moda, conform expertilor de la sitex. Un blog ajuta foarte mult in imbunatatirea clasamentului SEO in rezultatele cautarii. Oamenii cauta continuu informatii despre ultimele tendinte, si sfaturi din domeniul modei. Furnizand aceste informatii pe blog, se poate mentine interesul audientei, iar directionarea catre magazinul online se va face mai usor.

Conceperea unor advertoriale

Orice afacere, fie ca este la inceput de drum sau cu vechime in domeniu, are nevoie de o campanie de advertoriale pentru a se remarca in fata concurentei. Aceasta strategie face parte din cea de link building, de optimizare off-page si presupune postarea de articole pe diverse bloguri, site-uri de referinta, publicatii cu autoritate sau comunicate de presa. Cu cat vor fi mai multe linkuri de calitate care fac trimitere catre magazinul online, cu atat mai mult va creste si pozitionarea acestuia in rezultatele Google.

In concluzie, optimizarea SEO pentru un magazin online de fashion poate fi realizata in mai multe moduri, de aceea, este foarte important sa se apeleze la o firma specializata, care sa-si puna la contributie toate cunostintele si experienta acumulate pentru a ridica notorietatea brandului pe termen lung.