In vizor

Cum s-au cheltuit 200.000 de lei, bani de la Primarie, pe mancare, pliante si o filmare de 4 minute pentru promovarea Capitalei Europene a Tineretului

In decembrie 2014, pe langa alocarea de 1,8 milioane de lei realizata pentru rezervarea artistilor de la Untold Festival, Primaria Cluj-Napoca a mai impartit 200.000 de lei altor cinci ONG-uri clujene. Banii erau destinati, in principal, promovarii Capitalei Europene a Tineretului 2015. Importante sume de bani s-au platit, astfel, pentru pliante si brosuri, pentru realizarea Totemului Cluj 2015, instalat anul acesta in Parcul Central, dar si pentru colinde multiculturale, adica o filmare de 4 minute, in format HD. Cum au fost cheltuiti banii si in conturile caror firme si Intreprinderi Individuale au ajuns acestia, va prezentam astazi.

Asociatia Kolozsvar2015 a primit fonduri nerambursabile in valoare de 35.000 de lei, in decembrie 2014. Scopul finantarii a fost promovarea Capitalei Europene de Tineret in unitati turistice si in randul clujenilor. Practic, reprezentantii ONG-ului sustin ca au realizat “un ghid de programe din evenimentele organzate in cadrul Capitalei Europene de Tineret in limba maghiara, pentru perioada ianuarie-martie 2015. Ei sustin ca ghidul a fost tiparit in 10.000 de exemplare si distribuit in randul clujenilor.

Responsabilul financiar  al ONG-ului este Talpas Botond, care era si presedintele asociatiei la data semnarii contractului de finantare.

In raportul financiar depus de ONG, se arata ca cei 35.000 de lei au ajuns la un SRL-D din Targu Mures, infiintat in 2013 si reprezentat de Vincze Csilla. Societatea a tiparit ghidul in 10.000 de exemplare si a oferit ONG-ului Kolozsvar2015 si serviciile de editare si design.

Asociatia pentru Promovarea Turismului Clujean, reprezentata de Bikfalvi Martin, a primit, prin acelasi HCL din 3 decembrie 2014, suma de 17.000 de lei, nerambursabila. In schimbul acestor bani, ONG-ul se obliga sa tipareasca materiale de informare turistica in mai multe limbi de circulatie internationala, iar distribuirea lor sa fie realizata prin cele doua Centre de Informare Turistica ale Clujului. Potrivit bugetului narativ depus de ONG la primaria clujeana, au fost tiparite materiale de promovare turistica dupa cum urmeaza: 5.000 de bucati in limba engleza, 2.000 de bucati in limba germana si cate 1.000 de bucati in limbile franceza, italiana si spaniola.

Contractul pentru tiparirea acestor pliante s-a semnat cu SC No Gate Production SRL, o firma din Cluj-Napoca cu un singur angajat, detinuta si administrata de Eugen Levei.

La aceeasi finantare din 3 decembrie 2014, Grupul PONT a obtinut fonduri nerambursabile de 50.000 de lei, in vederea desfasurarii proiectului (Y)OUR CLUJ.

Banii au fost impartiti intre ONG-ul care editeaza Transindex si alte cateva PFA-uri si Intreprinderi Individuale.

Astfel, Asociatia Media Index a incasat 30.500 de lei pentru dezvoltarea paginii web www.yourcluj.ro. Practic, banii au ajuns la cunoscuta publicatie maghiara Transindex, care este editata de aceeasi asociatie, Media Index. Contractul a fost semnat intre Grupul Pont, reprezentat de Bordas Szabolcs, si Asociatia Media Index, reprezentata de Kelemen Attila.

O alta suma, de 15.000 de lei, a ajuns la SC Editura AAM SRL, pentru realizarea a o mie de bucati din “Pasaportul pentru Cluj 2015”. Practic, este vorba de agentia de publicitate AAM Design, condusa de Furdek Melinda.

PFA-ul Imre Zoltan Janos, cu sediul in Oradea, a incasat de asemenea 7.500 de ei din banii oferiti Grupului PONT, pentru servicii de design pentru realizarea Pasaportului (Y)OUR Cluj 2015, durata contractului fiind de o saptamana.

Interesant este ca  alta parte din banii primiti de Grupul PONT prin finantarea nerambursabila au ajuns in buzunarul lui Ugron Hanna.
Ugron Hanna Intreprindere Individuala a incasat de la Asociatia Grupul Pont 5.000 de lei pentru realizarea profesionala a unor materiale educationale. Valoarea serviciilor a fost de 1.000 de lei pentru unul din cele cinci materiale educative intocmite de Ugron Hanna.

Ugron Hanna este nici mai mult nici mai putin project manager al Grupului Pont, ONG de la care a incasat acesti bani in decembrie anul trecut.

Pentru TOTEM CLUJ 2015,  Primaria a oferit in decembrie anul trecut o finantare de 88.000 de lei, Asociatiei Studentilor Arhitecti Cluj.
18.300 de lei au ajuns in conturile SC Studio Doi S SRL-D, pentru serviciile de proiectare a Totemului, un SRL-D infiintat in 2014, administrat si detinut de Lucretia Santa. O alta suma, de 28.800 de lei, a fost virata in conturile TB Exclusive Lighting SRL, pentru servicii de consultata si iluminat.

PMA Invest SRL a incasat 50.700 de lei pentru realizarea propriu-zisa a Totemului amplasat in Parcul Central din Cluj-Napoca. Firma este condusa de Adrian Pop si a avut o cifra de afaceri de 2,5 milioane de lei, in 2013.

Colindatorii multiculturali au mancat de 2.000 de lei in oras

Pentru o filmare de patru minute in format HD, o o alta societate a incasat 6.000 de lei. Finantarea a fost acordata tot in decembrie anul trecut Asociatiei Igen, Tessek! – Da, poftiti!, care a obtinut 8.000 de lei finantare nerambursabila de la primaria clujeana, pentru proiectul “Colinde Multiculturale”. Banii au ajuns la Blue Zone SRL din Cluj-Napoca, o firma care ofera servicii foto-video.

Bineinteles, colindatorii au avut nevoie si de o masa copioasa, care a costat 2.000 de lei, bani dati tot de primarie. Contractul a prevazut 100 de mese, in valoare de cate 20 de lei, si a fost semnat cu BAREMPIRE SRL-D, o firma ce isi are sediul in Cartierul Europa, pe strada Radu Stanca.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *