Din oras

Cum promoveaza o asociatie din Cluj utilizarea…limbii

Asociatia “Igen, tessek! – Da, poftiti!”, cea care a creat o retea in care firmele se adreseaza clientilor in limba lor materna, incearca sa atraga cat mai multe directionari de 2% din impozitul pe venit catre ONG printr-o maniera mai putin obisnuita. Acestia au postat un filmulet, menit sa promoveze utilizarea limbii….materne prin sustinerea cu 2% a asociatiei. In film doi tineri ajung sa “utilizeze limba” intr-un sarut pasional, dupa care se afiseaza mesajul “2% pentru folosirea limbii materne”.

Filmul “Dulce 2%” a fost publicat ieri si are deja peste 1.000 de vizualizari.

“Scopul asociatiei este sprijinirea si incurajarea firmelor – magazine, piete, cofetarii, casierii si etc.) – pentru servirea si informarea clienților in diferite comunitati lingvistice, in limba lor materna. Folosirea limbii materne a clientului inseamna pentru acesta un anumit confort si ofera o impresie foarte favorabila despre firma respectiva. In plus, sprijinim multilingvismul in cultura, fiind un fapt binecunoscut ca minoritatiile folosesc limba materna numai in comunitati si locuri bine definite (de exemplu, acasa, biserica sau institutiile de invatamant). Prin folosirea limbii in public crestem valoarea de utilizare a limbii si astfel respingem ipoteza ca limba materna este utila doar in familie. Aceasta noua atitudine are un efect pozitiv asupra constiintei comunitare, intrucat promoveaza  invatamantul in limba materna si imbogatirea vocabularului”, se arata pe site-ul Igen, tessek!

In reteaua “Igen, tessek! – Da, poftiti!” sunt peste 120 de firme clujene din toate domeniile care ii servesc si in limba maghiara pe doritori.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *