Editorial

Cum o sa schimbe Cluj 100% orasul

Este evident ca am mai multa incredere sa imi asum titlul acestui text, dupa ce am demonstrat, si nu o data, ca pot sa schimb fata presei locale clujene.

Cand am inceput ZiardeCluj.ro, v-am mai spus-o, m-am gandit mult ce as putea sa aduc nou in presa locala, ceva ce sa faca diferenta. Am ales sa creez un ziar si o echipa care sa prezinte perspective, alte perspective ale unui subiect.

In cele cateva luni de la lansarea proiectului, ma bucur sa vad ca nu m-am inselat: avem o medie de 3000 de unici pe zi, cu varfuri de 4 sau 5.000 adeseori, ni se spune ca e altceva ce scriem noi, ca suntem interesanti. Imi creste inima, este ceea ce speram sa se intample.

Mai imbucurator este ca, in acest moment, presa online din Cluj are cea mai mare putere de informare si influenta in randul opiniei publice. Site-urile de presa au devenit dominante: Stiri de Cluj conduce detasat, Ziua de Cluj are articole consistente si de impact, FTR si Monitorul de Cluj au campanii de presa extrem de interesante.

Din nefericire, presa locala scrisa pare sa fi pierdut de multa vreme lupta. Titlurile locale sunt omorate zi de zi de apatia cititorilor care nu se mai duc la chioscuri decat in numar foarte mic pentru a cumpara presa. Chioscurile sunt prost amplasate si neadaptate. Sistemul de chioscuri nu mai este viabil.

Tirajele insumate ale ziarelor locale cotidiene Faclia, Monitorul de Cluj, Ziua de Cluj etc. nu depasesc cifra de 9000 de exemplare pe zi.

Vanzarile de la chioscuri ale acelorasi titluri nu depasesc 1500 de exemplare pe zi. Trist. Foarte trist.

Si mai trist este faptul ca pe nisa saptamanalelor nu mai exista decat un titlu – Gazeta de Cluj – pe care eu il citesc constant pentru anchetele foarte bune lansate acolo (daca ar fi si corectat ziarul si s-ar renunta la derapaje ar fi si mai bine).

Si atunci, de ce mai insista Alexa cu ideea nebuneasca a de a tipari 50.000 de exemplare pe saptamana pe care sa le dea gratuit?

Pentru ca imi plac provocarile, pentru ca cred ca e o oportunitate de afaceri, pentru ca imi dau seama de impactul pe care un asemenea demers l-ar avea.

Vreau sa sparg cercul vicios. Daca presa locala nu are audienta, este evident ca niciun agent economic nu vrea sa faca reclama, caci reclama nu va avea efect. Pui azi un anunt de angajare intr-un ziar local citit de 200 de oameni, o sa primesti 2 CV-uri. La fel, in absenta agentilor economici, banii nu vin la ziarele locale tiparite, se instaleaza saracia sau falimentul. Din toate astea, mai pierde un actor important: opinia publica. Fiindca nu va mai fi informata.

De aceea, o sa fac Cluj 100 %. 50 000 de exemplare distribuite gratuit fix in casutele postale ale oamenilor. Nu lasate neglijent si in vrac langa. Poate ca unii o sa injure ca primesc maculatura, asa cum primesc de la Lidl. O vreme. Pana se vor prinde ca Cluj 100% e chiar un ziar, cu articole interesante, cu design diferit si memorabil.

Din marea de rahaturi, il vor identifica cu usurinta, caci am ales un design memorabil si lejer.

Cu timpul, il vor extrage din marea de maculatura, il vor pretui. Esenta modeului de business pentru Cluj 100% este constanta. Cu fiecare saptamana cu care clujenii vor vedea ca se pot baza pe noi, va fi mai bine, va creste „dependenta” lor de informare.

Una e sa citeasca 3.000 de unici ca fosta secretara a lui Boc isi trage contracte prin atribuire directa cu Primaria, alta e ca ancheta asta sa ajunga in 50.000 de case si in mainile a 70.000 de oameni. Atunci vor fi informati.

Atunci vor privi si la anuntul de angajare X. Audienta va face diferenta, expunerea va pune cireasa pe tort.

De ce numai 50.000 de exemplare, ar putea sa intrebe carcotasii? Pentru ca atata imi permit. Pentru ca e oricum de 15 ori tirajul insumat al restului existent. Pentru ca am timp sa cresc la 100.000 de exemplare, cate domicilii sunt cu adevarat in Cluj-Napoca.

Nu o sa fac greselile muribunzilor Informatia de Cluj si Adevarul de Seara. O sa fiu precaut si o sa cresc incet, dar sigur.

Oricum, 50.000 de exemplare nu e o cifra cu care sa imi fie rusine. E cea mai mare cifra atinsa vreodata de vreun ziar local din Cluj.

In alte vremuri, as fi convertit cifra asta in numarul de minti manipulate, in putere de influenta. Acum o vad ca business.

Cluj 100% intra pe o piata goala si poate sa devina instrumentul perfect de promovare pentru agentii economici in cautare de eficienta a reclamei, de la anunturi de angajare pana la anunturi de promotii, de la lansari de produse pana la informari publice.

Nu poti ignora un mijloc de comunicare in masa care ajunge in casele a 50.000 de oameni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *