Din oras

Cum nu scăpăm de fiecare Crăciun de seria „Singur acasă” pe Pro TV, aşa nu OSĂ scăpăm în fiecare an de reşapările de promisiuni ale lui Emil Boc

Primarul Clujului, Emil Boc, a anunțat că cel târziu vineri, 20 ianuarie, proiectul de construire a centurii metropolitane OSĂ fie scos la licitație.

  • „Este vorba de primul tronson al centurii, Florești-Cluj-Napoca. Aceasta va face conexiunea cu Baciu, dar și cu spitalul regional de urgență (care OSĂ fie ridicat în Florești, încă din anul 2007 – n. red.)”, a declarat miercuri Emil Boc.

Ne asigură primarul că primul tronson al centurii metropolitane are finanțarea de 20 de milioane de euro asigurată.

„Am obținut deja de la Ministerul Transporturilor acordul să și implementăm acest proiect. În ceea ce privește suma de 409 milioane de euro, necesară pentru etapa a doua a centurii, suntem în faza avansată”.

Deşi nu are nicio legătură cu drumul expres care va face legătura între Cluj-Napoca și Autostrada Transilvania pe la Tureni (CNAIR se ocuupă de proiect), Emil Boc n-a ratat ocazia de a pomeni despre faptul că „în această lună va fi scos la licitație”.

În rest, regenerare urbană la tot cartierul: a zonei străzilor Calea Moților – Calea Mănăștur – Uzinei Electrice – Oțetului – Mărginașă (21.216.000 lei); Podul Oașului – Răsăritului (13.989.000 lei); malurile Someșului – Grigorescu (60.000.000 lei); Platoul Sălii Sporturilor Horia Demian și Parcul Armătura (16.000.000 lei); Parcul Feroviarilor (27.691.000 lei); Parcul Observator – Zorilor (8.197.000 lei); Parcul 14 Iulie (20.327.000 lei); Școala Gimnazială Nicolae Iorga (7.138.000 lei); Școala Gimnazială Iuliu Hațieganu (4.138.000 lei); Zona urbană Mihail Kogălniceanu și străzile adiacente (34.500.000 lei); toalete publice automate (1.300.000 lei); Iluminat arhitectural Teatrul Național (555.000 lei).

Podul de la Garibaldi a dispărut, totuşi. La fel şi Cetăţuia, Someşul navigabil, clădirea Filarmonicii (că şi-o fac ăia singuri) şamd.

Prin urmare, după 18 ani de şantier permanent, Clujul mai adaugă nişte şantiere. Cât despre trafic şi deranj, ducă-se.

Să ne bucurăm că OSĂ avem Aquapark. Şi autobuze cu hidrogen şi electrice în valoare de 425.000 de lei (adică câte?) + 30.100.000 lei. Deci cele mai mari sume se duc către CTP, cea mai performantă regie autonomă de transport local din Univesrul cunoscut.

CITEŞTE ŞI: Bugetul ”strâmtorat” pe 2023 al municipiului Cluj-Napoca este cu aproape 50% mai mare decât anul trecut. Nu știm ce OSĂ mai ne mintă Boc, dacă și el uită ce-a susținut cu o săptămână în urmă

CITEŞTE ŞI: SE REGÂNDEŞTE, PÂNĂ SE RĂSGÂNDEŞTE: Proiectul de Bugetarea participativă nu se regăsește în bugetul pentru anul 2023 al municipiului Cluj-Napoca