Electric Castle este deja un brand. Poate cel mai fresh brand al Clujului din acest moment, construit in numai doi ani de cativa tineri care au dovedit ca se pricep atat de bine la strategie, maketing, creatie, fidelizarea publicului. S-a vorbit in aceste zile despre “fenomenul” Electric Castle. S-au inventat termeni pentru festival, de la „electricii” care au stapanit castelul, la alte derivatii. 4.000 de oameni au hashtag-uit pe Instagram “electriccastle”, iar alte zeci de mii de oameni au vorbit “limba electrica”: “we go electric”, “electric night”, “electric children”. La festival s-au putut cumpara “electric-gift-uri”, de la tricouri, genti, maiouri, s-au impartit sute de insigne “EC”. Castelul Banffy a devenit “Castelul Electric”, iar sute de fotografii instagramate s-au postat cu zidurile stravechi ale monumentului, sub rasaritul electric.
Creativii festivalului au dat tonul, prin siglele deja celebre “EC”, iar publicul i-a ajutat si i-a inspirat, cu zecile de referinte. Totul a fost electric, chiar si ploaia din a doua zi a festivalului, in acest sfarsit de saptamana.
Festivalul de la Bontida a reusit sa devina, inca de la prima editie, un “must” in randul tinerilor. Cine nu merge la Electric, nu exista. In primul an entuziasmul a fost mare, lumea nu stia la ce sa se astepte, si au fost placut surprinsi.
Evenimentul s-a nascut din colaborarea a doua locatii iubite de tinerii din Cluj: Booha Bar si Boiler. Petrecerile „college”, inspirate din America, organizate in toata tara de Booha Events, cu mii de participanti, au fost, din start, o polita de asigurare a succesului de la Bontida. La aceste ingrediente s-a adaugat “locatia nonconformista”, Castelul Banffy, cu ziduri bantuite de un trecut zbuciumat, lacul umbros si gradina verde.
Boost-ul de anul trecut a fost Morcheeba, care a convins mii de fani sa isi cumpere abonamente. Au fost peste 30.000 la prima editie, peste asteptari.
Anul acesta, insa, Electric Castle devenit “Bigger, Stronger, Better”, asa cum a promis. Cei 80.000 de oameni care au fost la festival anul acesta sunt o dovada vie a faptului ca “EC” a ajuns, de departe, cel mai mare festival de muzica din intreaga tara.
Evenimentul a reusit sa adune, laolalta, fanii devotati ai muzicii electronice, reggae, hip-hop, drum&bass, alaturi de altii care au venit la festival din curiozitate. Impreuna, au format cel mai colorat si divers public vazut vreodata, la un festival din Cluj.
Daca la inceput, organizatorii se asteptau la 60.000 de oameni, s-a dovedit ca au fost cu 20.000 mai multi. Campingul a fost neincapator, depasind capacitatea de 10.000 de locuri.
Dincolo de aceste cifre, a existat, cu siguranta, o foarte buna strategie de promovare. “EC” a organizat cu luni inainte de eveniment, petreceri de promovare, a stiut sa-si fidelizeze fanii cu invitatii personalizate si, nu in ultimul rand, a oferit un line-up bun si diversificat. A reusit, astfel, sa aduca spectatori din Bucuresti, Timisoara, Brasov, dar si din strainatate. Este emblematica replica primarului din Bontida, Emil Carhat, luat si el prin surprindere de valul de straini veniti la eveniment. „Am vazut multi oameni colorati„, a spus el, referindu-se, intr-un limbaj popular, la persoanele de culoare venite in comuna clujeana.
La scena “The Wall”, muzica reggae a atras, in timpul zilei, sute de fani. Au ascultat muzica buna din hamace sau intinsi pe iarba.
“Silent disco” a fost revelatia editiei. In fostele grajduri ale castelului s-a amenajat cea mai mare scena de interior, iar sute de electrici au ascultat, in casti, stiluri diferite de muzica, de la trip hop, muzica ambientala la instrumental-jazzy.
Scena principala a avut cei mai multi spectatori la concertele “Thievery Corporation” si “Bonobo”, in timp la Dance Garden, electricii au vazut rasaritul de pe ring.
In cifre, Electric Castle a fost cel mai mare festival pe care l-a avut Clujul vreodata, chiar daca este organizat la Bontida, la 30 de kilometri de oras.
In cuvinte, este un eveniment care a reusit sa scoata din casa si pe cel mai carcotas spectator. Le-a oferit pretentiosilor mancare vegana, pofticiosilor gulyas, neaosilor paine cu untura. Puritatea si intensitatea bucuriei de a trai au licarit in ochii oamenilor, sub mainile DJ-ilor, in vocile MC-ilor sau in zgomotul rolelor, bmx-urilor si al skate-urilor.
Pentru ochii carcotasilor, a fost un spectacol, pentru electricii castelului a fost desavarsit. Pentru Cluj, este cel mai bun canal de promovare al momentului.
Foto: Pulka Tudor, Adrian Varzaru, facebook.com