Nu mai are rost să insităm cu privire la povestea cu “Cocoșul roșu” cu privire la celebrele autobuze electrice anunțate cândva prin 2013 și care trebuiau să circule de vreo lună (ultimul termen ferm dat de Emil Boc anul trecut, cu ocazia expirării altui termen ferm). Minciuna în serie, poveștile cu pești, negarea realității și caietele de sarcini cam soioase, cu interese destul de greu de urmărit în lipsa procurorilor care încă nu au primit ordin să se ocupe și de această administrație, sunt firul roșu care marchează ultimii ani ai celui de-al patrulea mandat al lui Emil Boc și compania.
Părerea noastră depre povestea cu vehiculele electrice o știți, o puteți CITI AICI: Non-știrea despre autobuzele electrice ale lui Pristanda. Adevărata știre este că licitația a fost ridicolă, cerințele tehnice din caietul de sarcini la fel de ridicole, iar procurorii se prefac că muncesc
Cică zilele acestea, cât de curând, vom avea șansa istorică de a fi contemporani pe ulițele municipale cu aceste minunății tehnologice. Vehiculele Urbino 12 Electric sunt pregătite de plecare taman în fabrica Solaris din Polonia (din Bolechowo, în apropierea oraşului Poznan), compania care a câştigat (dubios, din punctul nostru de vedere, argumentele le găsiți în materialul recomandat mai sus) licitaţia privind furnizarea autobuzelor. Mai (autobuzele) au de trecut o inspecție și iau calea României către Cluj-Napoca. Asta dacă trec de inspecție, nu ca lampadarul de pe strada Negoiu numit popmpos Parking și care este dat în folosință (adică, ciuciu!) încă din decembrie anul trecut, cu termenul ferm antamat ultima dată de viceprimarul Dan Tarcea fix joi după Miercurea Ciuc, săptămâna trecută.
Dacă nu, mai așteptăm o tură, în fond Emil Boc este de-al nostru, știe să găsească o explicație, s-o împachetez în vorbe din spatele unui micrigon prietenos și să o livreze cetățenilor.
În prima fază, vor fi livrate 11 autobuze, însă contractul prevede un total de 30 de autobuze electrice pentru transportul public. Acestea vor ajunge în România în luna mai. Preţul unui autobuz electric este de 500.000 de euro, astfel că primele 11 costă 5,5 milioane de euro. În iulie 2017, când a fost finalizată licitaţia, primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc, spunea că finanţarea primelor 11 autobuze este asigurată din fonduri elveţiene.
În iulie 2017, Maestre, așa de încurcat în minciunele am ajuns, că nici datele licitațiilor nu le mai ținem minte?
Ia să vedem:
„Anunţul de licitaţie ar urma să intre undeva între 15-25 august 2016. Luna octombrie ar urma să ne prindă cu noi oferte. Sperăm ca acum să avem parte de mai multe firme interesate de acest proiect. Cel mai repede, Clujul ar putea să aibă autobuze electrice în vara anului 2017”, zicea directorul CTP, Liviu Neag. Așa că licitația a avut chipurile termen limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare (pentru reluarea licitației din 2016 – n.red.) 27 martie 2017, ora 16.00. Iar ofertele cică au fost deschise în data de 21 aprilie, ora 18.00. Poate le-au silabisit băieții din Comisia de licitație până în iulie 2017, de unde să știm?
Hai, votați Emil Boc!