În urmă cu câteva săptămâni, primarul Emil Boc se plângea că nu s-a prezentat nimeni la licitația pentru reabilitarea Podului N, care face legătura dintre cartierele Mănăștur și Grigorescu. Între timp, a crescut și valoarea costurilor pentru modernizarea acestui obiectiv.
Indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea pasajului N au fost aprobați la ultima ședință de Consiliu Local. Valoarea lucrărilor este de 1,5 milioane euro, mai mare cu 500.000 euro decât anul trecut.
“Din cauza faptului că nu a fost depusă nicio ofertă, procedura a fost anulată și s-a solicitat proiectantului să confirme dacă indicatorii tehnico-economici și valoarea investiției reprezintă o valoare de piață. Din răspunsul întocmit de SC Construct CDP SRL rezultă că de la data întocmirii DALI (aprilie 2017) până la data depunerii ofertelor (august 2018) s-au produs majorări importante de preț la materiale, manoperă, utilaje și transport. Pentru pasajul Nod N lucrările proiectate includ lucrări de arhitectură în procent majoritar având ca scop modificarea imaginii accesului în municipiul Cluj-Napoca. Elementele de arhitectură proiectate sunt alcătuite din lamele de forme diferite de aluminiu eloxat obținute prin debitare cu echipamente speciale. Pentru aluminiu eloxat prețul materialelor s-a majorat cu aproximativ 40% din 2017 până în iulie 2018, aspect care a dus la majorarea prețului de producție. Așadar, actualizarea prețurilor la materialele care intră în componența elementelor arhitecturale solicitate în proiectul tehnic a produs o creștere a prețului unitar și implicit a prețului total al investiției de bază. Totodată, prin majorarea salariului minim brut pe țară de la 1 ianuarie 2018 și transferarea cotelor suportate de angajator la angajat a implicat o creștere a manoperei, aspect ce a condus automat la creșterea tarifului orar pentru manopera cuprinsă în devizul general al investiției. De asemenea, și creșterile la combustibilul necesar funcționării utilajelor a produs o majorare a tarifelor de funcționare orare pentru utilaje”, se arată în motivarea proiectului.
Durata de realizarea a investiției este de 9 luni. Finanțarea se face din bugetul local.
Podul N nu a mai fost modernizat de 41 de ani.
Lungimea totală a pasajului este de 51,3 metri.
În profil transversal pasajul are partea carosabilă lățime 18.50 metri, pista de cicliști 2.00 metri, lățime pe partea dreaptă și trotuare 1.30 metri lățime pe partea dreaptă, respectiv 1.00 metru lățime pe partea stângă.