In vizor

Copiii se întorc la grădinițe în 14 septembrie. Ce reguli a stabilit Ministerul Educației

Ministerul Educației a publicat Ghidul pentru redeschiderea grădinițelor începând cu 14 septembrie. Ministerul a stabilit 3 scenatii, în funcție de numărul cazurilor de coronavirus din localitatea respectivă. Altfel, dacă numărul cazurilor este redus, toți copiii vor putea să meargă la grădiniță, dar se recomandă grupe de maxim 20 de copii și di educatori.

Scenariul 1 – Dacă rata incidenței cumulate este sub 1/1000 locuitori, în funcție de infrastructura și resursele existente la nivelul unității de învățământ, toți copiii preșcolari înscriși în acest an școlar vor avea acces în grădinițe și vor desfășura programul de acvități în formula menționată de Legea educației naționale nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare, respecv învățământ de zi, cu frecvență. 

Scenariul este în acord cu unul dintre rolurile pe care grădinița le are la nivelul societății, respecv rolul social al acesteia, de pregăre a copiilor pentru integrare socială (socializare) și de sprijin acordat părinților care lucrează și este opțiunea pe care o recomandăm cu precădere.

Scenariul 2 – situații parculare – Conform recomandărilor Ministerului Sănătății, unitățile de învățământ preșcolar care se află în zone dezavantajate socio-economic sau în zone de focar COVID-19 și a căror infrastructură sau ale căror resurse nu îndeplinesc condițiile necesare pentru siguranța copiilor și a personalului în contextul pandemiei, pot recurge la diferite soluții de derulare a acvităților cu preșcolarii înscriși în anul școlar 2020-2021. Respecvele soluții vor fi avizate de Inspectoratele Școlare Județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului Bucureș, în urma analizelor realizate de Consiliul de administrație, în parteneriat cu părinții și cu reprezentanții autorităților publice locale. Soluțiile vor ține cont de măsurile speciale de protecție igienico-sanitară recomandate de autoritățile în drept și vor avea o durată care poate varia în funcție de evoluția situației epidemiologice la nivel local. În funcție de eforturile depuse pentru remedierea deficiențelor de infrastructură sau de resurse se vor face demersuri pentru a asigura trecerea progresivă spre Scenariul 1.

Scenariul 3 – La o rată a incidenței cumulate peste limita de alertă de 3/1000 locuitori, Centrul Județean de Conducere și Coordonare a Intervenției (CJCCI) va realiza o analiza a situației epidemiologice din localitate și, în funcție de aceasta, poate decide suspendarea cursurilor și trecerea la învățământul online.

Măsuri obligatorii de protecție

Accesul părinților/aparținătorilor în spațiul interior al grădiniței nu va fi permis; copiii vor fi preluați de la poarta unității de învățământ, de către o persoană desemnată de director și, în același mod, vor fi conduși spre ieșire și predați părinților/aparținătorilor; nu circulă obiecte/jucării de acasă la grădiniță și nici de la grădiniță spre domiciliul copiilor;

Intrarea prin mai multe uși de acces, dacă există; în cazul în care această separare nu este posibilă, respectarea distanțării fizice a persoanelor care intră în instuția de învățământ este esențială;

Intrarea eșalonată, la intervale orare stabilite în funcție de zone sau de clădiri (aripi, etaj etc.);

Stabilirea și marcarea zonelor de așteptare, asel încât copiii din grupe diferite să nu se intersecteze;

Reconsiderarea ratei adult – copil, în sălile de grupă (maximum 20 de copii cu 2 adulți)

Curățenie și măsuri de igienă:

  • toate suprafețele și punctele de contact trebuie curățate si dezinfectate la finalul fiecărei zile (inclusiv echipamentele (videoproiector, computer etc.), mânerele, balustradele, butoanele și accesoriile la instalațiile sanitare, toaletele, clanțele, pervazul ferestrei, precum și mesele și scaunele din sala de grupă, paturile din dormitoare, obiecte și suprafețe din spațiul exterior etc.);
  • spațiile de joacă prevăzute cu jucării de exterior vor fi curățate, igienizate zilnic cu jeturi de apă și apoi dezinfectate cu soluții avizate/speciale pentru suprafețe;
  • curtea unității de învățământ va fi măturată și spălată zilnic cu jeturi de apă dimineața, înaintea începerii acvităților cu copiii;
  • punctele de contact (clanțe, întrerupătoare) vor fi dezinfectate de două ori pe zi, la prânz și la finalul programului, dacă programul de acvitate al unității de învățământ este prelungit (10 ore/zi);
  • aerisirea sălilor de grupă se face la un interval de 30 minute sau, pentru o menținere constantă a circulației aerului, se păstrează deschisă cel puțin o fereastră, fără a compromite siguranța copiilor; nu se vor folosi echipamente pentru recircularea aerului;

Derularea activiăților cu copiii

  • ușile grupelor vor fi menținute deschise, dacă este posibil, pentru a evita punctele de contact, cel puțin până la sosirea tuturor copiilor;
  • grupa de copii va fi împărțită în subgrupe de câte 5/10 copii, asigurându-se distanțarea fizică necesară de 1 m între aceștia
  • se recomandă evitarea interacțiunilor copiilor aparținând unor grupe diferite;
  • adulții care răspund de acvitățile cu copiii (educatoare/profesor pentru învățământul preșcolar și alt p de personal) nu se schimbă, în măsura în care acest lucru este posibil;

Servirea mesei

  • vesela și tacâmurile vor fi spălate și dezinfectate zilnic, după fiecare ulizare (după masa de dimineață, după masa de prânz, după gustarea de după-amiază); 
  • nu se folosesc fețe de masă; mesele vor fi spălate și igienizate înainte de servirea fiecărei mese, însă nu în prezența copiilor; pentru acest lucru, copiii vor fi duși la grupul sanitar pentru igienizarea mâinilor sau vor ieși în curte sau pe coridor, până la finalizarea curățării meselor;
  • la grădinițele cu program normal (5 ore/zi), copiii vin cu pachețelul de mâncare de acasă și acesta este servit, de regulă, la ora 10,00; în acest caz, regulile privind igienizarea mâinilor și a suprafeței meselor sunt aceleași cu cele ale servirii meselor la grădinițele cu program prelungit;

Somnul copiilor

  • în cazul în care copiii vor dormi sau vor avea o perioadă de odihnă/ relaxare pe mpul zilei, locul fiecărui copil în paturi/pe saltele va fi stabilit prin asigurarea unei distanțe minime de 1 m sau de, cel puțin, un pat.
  • copiii vor folosi pijamale și acestea vor fi depozitate în săculeți individuali; pijamalele se iau acasă la sfârșitul săptămânii pentru a fi spălate și aduse înapoi la începutul săptămânii următoare; nu se vor împrumuta pijamalele sau piese din pijamalele unui copil pentru un altul care nu are în ziua respecvă pijama; 
  • în timpul somnului, se va asigura o bună aerisire a sălii de grupă și, în acest sens, cel puțin un geam va fi deschis, în poziție rabatată.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *