In vizor

Consiliul Judetean arunca “pisica Fany” in curtea primariilor comunale

Telenovela Fany in Zona Metropolitana continua. Dupa ce reprezentantii Consiliului Judetean au anuntat cu surle si trambite ca traseele din Zona Metropolitana nu vor mai fi operate de firme private din 25 aprilie, iar societatile circula in continuare, acum CJ arunca pisica Fany in curtea Asociatiei Metropolitane de Transport si a primariilor comunale. Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier spune ca Fany circula legal pana in 10 iunie, cand expira cele 60 de zile de „gratie” oferite de lege.

Seful Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier, Rares Pop, spune ca lucrurile sunt stabilite foarte clar de lege si ca nu este loc de interpretari.

“Legea care reglementeaza serviciile de transport local, 92/2007, spune foarte clar in articolul 45 ca autoritatile abilitate sa controleze si sa sanctioneze sunt primarii localitatilor si consiliile judetene. Desigur, pot solicita ajutorul Politiei Rutiere pentru a-i opri in trafic, ei nu au competenta asta, sau pot face controale cu noi, cu ISCTR. Chiar luni le-am trimis o adresa celor de la Consiliul Judetean in care ne-am manifestat in mod public deschiderea pentru a face controale mixte cu ei. Pe partea de licente noi nu avem competente, asa cum v-am spus, in baza legii 92/2007. Putem doar sa verificam daca au licentele la bordul autovehiculelor”, a subliniat Pop.

Acesta mai spune ca potrivit Normelor de aplicare a Legii serviciilor de transport public local, operatorul caruia i se retrage licenta este “obligat sa mai opereze traseul timp de 60 de zile”.

“Daca Consiliul Judetean are alte informatii, daca exista vreo hotarare in instanta care spune altceva, sa ne-o trimita si noua”, a mai spus Pop.

Reprezentantii Consiliului Judetean spun ca cele 60 de zile s-ar aplica doar in cazul in care ar trebui sa se organizeze o noua licitatie pentru acel traseu. De asemenea, reprezentantii Consiliului Judetean acum si-au dat seama ca nu mai au autoritate pe zonele respective.

“Competenta de constatare si sanctionare a contraventiilor, revine in aceasta situatie persoanelor imputernicite de catre primarii unitatilor administrativ-teritoriale, membre ale Asociatiei Metropolitane de Transport Public Cluj, precum si ofiterilor/agentilor de politie din cadrul Politiei Romane care au calitatea de politisti rutieri, potrivit alineatului 8 al articolului 45 din legea 92/2007. In concluzie, va aducem la cunostinta faptul ca, Consiliul Judetean Cluj nu mai are competente de control, constatare si sanctionare a contraventiilor savarsite de catre operatorii de transport pe traseele aflate pe raza administrativ-teritoriala a Asociatiei Metropolitane de Transport Public Cluj, acestea fiind eliminate din programul judetean de transport public aferent anilor 2014-2019, pentru a fi incluse in programul Asociatiei”, au aratat reprezentantii Consiliului Judetean intr-un raspuns catre Ziar de Cluj.

Juristii Primariei Floresti spun ca vor avea o discutie saptamana viitoare cu politistii Sectiei 6, din comuna, pentru a vedea ce e de facut.

“Consiliul Judetean are dreptate, teoretic. Din pacate e mult mai greu sa punem in aplicare.Primaria Floresti nu are un compartiment de transport, asa cum are Consiliul Judetean. Politia Locala, din subordinea Primariei, nu are competente in trafic, asa ca cel mai probabil vom incerca o colaborare cu Sectia 6. Saptamana viitoare vom avea o sedinta informativa, sa stabilim liniile de actiune comune”, a explicat pentru Ziar de Cluj Alin Orza, juristul Primariei Floresti.

Reamintim ca licentele companiilor private pentru traseele din Zona Metropolitana au fost retrase de Autoritatea Rutiera Romana la inceputul lunii aprilie, termenul pana la care aveau voie sa circule fiind data de 25. Cu toate acestea compania Fany opereaza in continuare traseele din Zona Metropolitana simultan cu CTP.

Foto: Eugen Olariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *