In vizor

Conducerea Paza si Protectie, acuzata de evaziune fiscala, deturnare de fonduri si alte abuzuri – 5.000 de lei pentru 3 capace de WC

O sesizare depusa astazi la Consiliul Judetean Cluj scoate la iveala mai multe nereguli si aduce acuzatii grave conducerii SC Paza si Protectie SRL, societatea aflata in subordinea CJ. Controversata directoare, Adriana Sabou, este acuzata in documentul citat de mai multe abuzuri asupra angajatilor, deturnare de fonduri si evaziune fiscala. Reprezentantii Consiliului Judetean spun ca vor verifica cele sesizate, chiar daca nu agreeaza in mod special sesizarile anonime.

Una dintre cele mai recente abuzuri sesizate la Consiliul Judetean vizeaza scaderea salariilor angajatilor si, in acelasi timp, cresterea salariului directoarei Sabou.

“SC Paza si Protectie Cluj SRL trece printr-o perioada mai grea, avand datorii la stat, iar pentru redresarea situatiei doamna director Sabou Adriana a propus personalului TESA intr-o sedinta din luna februarie 2015 sa fie diminuat salariul de baza cu 10%, pentru lunile martie, aprilie 2015, masura care a fost pusa in aplicare cu exceptia domniei sale, care nu a fost multumita ca are un salariu mai mic decat a vicepresedintelui Consiliului Judetean si si-a marit salariul cu suma de 4 lei”, se arata in sesizare.

Contactata de Ziar de Cluj, Adriana Sabou spune ca salariul ei (de peste 5.900 de lei) nu putea fi scazut cu cele 10 procente, dupa modelul celorlalte.

“Salariul directorului este stabilit la nivelul salariului vicepresedintelui Consiliului Judetean. Asa spune statutul. Eu am aplicat doar ceea ce mi-a comunicat Consiliul Judetean. Nu am diminuat si salariul meu pentru ca asta merge direct pe negociere directa si daca in actul constitutiv asa prevede, eu trebuie sa respect. A fost o masura cu care oamenii au fost de acord, eu am vrut sa evit desfiintarea unor posturi. Totusi va trebui sa desfiintam cateva posturi, avand in vedere ca imi scade personalul direct productiv nu pot sa tin atata TESA, chiar nu am ce sa fac”, a spus Sabou.

In sesizare Sabou este acuzata ca si-a angajat avocata la Paza si Protectie.

De asemenea, aceasta a propus schimbarea organigramei si desi exista jurist in aceasta societate si alte persoane angajate cu atributiuni pe aceasta linie, cum ar fi tehnician IRUS, director economic, doamna Sabou si-a angajat avocata personala in luna aprilie pentru consultanta juridica privind restructurarea societatii, pentru care a platit din banii societatii 700 de lei. De asemenea a mai angajat o persoana pentru a intocmi Programul de Dezvoltare a Sistemului de Control Managerial, pentru care societatea a platit suma de 5.000 de lei, desi aceste atributiuni revin conducerii societatii, respectiv doamnei director si juristului societatii”, se arata in document.

De cealalta parte Sabou sustine ca a avut nevoie de un om din exterior tocmai pentru a nu aparea “discutii”.

Eu nu mi-am angajat, deciziile nu le iau de una singura, ci in Consiliul Consultativ si cu totii am cazut de acord sa se faca un contract de consultanta pentru ca noi trebuie sa facem un plan de restructurare. E o suma mica, sa nu va imaginati ca e o suma fabuloasa”, spune Sabou.

“Ne punem intrebarea de ce trebuie ca in aceasta societate sa existe in acest moment 4 directori, un post de administrator si un post de director adjunct neocupat (posturi care se propun si in noua organigrama) deci in final 6 posturi, un jurist, un magazioner, un armurier, un specialist resurse umane, un secretar si o femeie de serviciu. Ne intrebam de ce daca societatea este in colaps financiar, de ce se schimba numele de director economic in functia de sef serviciu contabilitate, ce avantaj aduce daca aceasta va fi retribuit ca si pana acum adica suma de 2.688 de lei la un program orar de 4 ore pe zi”, se mai arata in sesizare.

O alta manevra dezvaluita in documentul lasat la CJ este justificarea sumei de 5.000 de lei cu un bon pentru trei capace de toaleta.

“In luna octombrie 2012 la controlul Curtii de Conturi ce a avut loc de la SC Paza si Protectie Cluj SRL, s-a constatat printre alte nereguli si lipsa sumei de 5.000 de lei, suma care a fost acoperita ulterior de catre conducerea de atunci (doamna Sabou Adriana) printr-un bon fiscal obtinut de la o societate din Turda, reprezentand achizitionarea a 3 capace de WC pentru toaleta societatii, care de fapt existau la predarea locatiei de catre Consiliul Judetean Cluj, acestea si atunci si in prezent sunt capace de toaleta simple de plastic”, se arata in sesizare.

Directoarea societatii spune ca nu isi aminteste de acele capace de WC.

Sincer nu stiu, chiar nu-mi amintesc din controlul Curtii de Conturi, din 2012 nu-mi amintesc de discutia asta, sincer”, a declarat Sabou.

In sesizarea depusa la CJ se mai vorbeste despre plati acordate in 2011 si 2012 agentilor “cash, la stadion, pe baza de tabel, fara ca pentru aceste sume sa fie platit impozit la stat, comitandu-se astfel infractiunea de evaziune fiscala”.  Se face referire si la fostul adjunct, Peter Victor, care avea o firma de paza concurenta in paralel cu jobul de la Paza si Protectie.

“Am primit o anonima. Am inregistrat-o, pentru ca cei care au lasat-o nu au avut bunul simt sa o faca, iar cat sunt eu administrator al CJ orice act care intra trebuie inregistrat, si am trimis-o Directiei Juridice sa o analizeze. Daca e nevoie o sa alertam Politia, DNA sau alte organe abilitate. Este total neconvenabil sa vina sesizari anonime, este mai bine sa fie asumate, dar totusi am spus sa analizam cele prezentate, poate fi si o farama de adevar acolo”, a declarat pentru Ziar de Cluj Vakar Istvan, presedintele interimar al Consiliului Judetean Cluj.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *