In vizor

CNAIR pregătește procedura de exproprieri pentru realizarea a 80 km din Autostrada Transilvania

Contractul pentru realizarea documentației cadastrale necesare în vederea exproprierilor pentru cei 80 de km din Autostrada Transilvania a fost semnat, miercuri, de reprezentanții CNAIR. 

Prin intermediul acestui proiect urmează să fie vizate și anumite sectoare din județul Cluj, precum localitatea Sanpaul. 

„Miercuri, 09.12.2020, CNAIR a semnat contractul având ca obiect «Contractul de prestări servicii de întocmire documentaţii cadastrale şi rapoarte de evaluare pentru imobilele afectate de coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică ,,Autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Secţiunea Mihăieşti – Suplacu de Barcău, km 0+000 – km 80+054, pe teritoriul localităţilor Sanpaul din judeţul Cluj şi localităţilor Zimbor, Sanmihaiu Almaşului, Românaşi, Treznea, Zalău, Meseseni de Jos, Crasna, Boghiş, Nuşfalău, Ip şi Marca din judeţul Sălaj». 

Ofertantul declarat căştigător al acestei proceduri de achiziţie publică a fost Asocierea CORNEL & CORNEL TOPOEXIM S.R.L. – GEOTER PROIECT S.R.L. – THEOTOP S.R.L. – C.I. GHEORGHE SIMONA FLORINA – S.C.A. M.S. DUMITRASCU SI ASOCIATII”, a transmis, miercuri seară, CNAIR, potrivit news.ro

Valoarea contractului este de 4.800.540,00 lei fără TVA, finanţarea fiind asigurată din fonduri europene.

Durata contractului este de 30 de luni de la data semnării contractului.
Perioada de evaluare a ofertelor s-a desfăşurat în perioada 19.09.2020 – 24.11.2020.

Nu au fost depuse contestaţii pentru prezenta procedură de achiziţie publică.

După cum semnala Ziar de Cluj, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a efectuat o serie de vizite cu character electoral prin Transilvania, anunțând realizarea nemijlocită de noi sectoare de autostrăzi. 

CITEȘTE ȘI: Premieră pe Autostrada Transilvania: lucrările încep cu șapte luni mai devreme. Cât e adevăr, cât e gargară electorală a ministrului Bode?

Din păcate, pe multiple sectoare, lucările sunt departe de a putea fi demarate. Chiar dacă au fost semnate contractele muncitorii nu pot intra efectiv să lucreze deoarece licitațiile pentru exproprieri întârzie, după cum atrage atenția Asociația Pro Infrastructură. 

Tronsonul Nădășelu-Mihăiești-Zimbor (30 km) a fost contractat cu UMB în septembrie pentru 1,4 miliarde de lei, nefiind încă emis ordinul de începere. Licitația pentru realizarea exproprierilor și pentru scoaterea suprafețelor împădurite din circuitul forestier în județul Sălaj nu este finalizată, existând șanse minime pentru a parcurge toate etapele în timp util, astfel încât la startul sezonului 2021 în construcții UMB să primească posesia terenului și să se apuce de treabă.

Pe următorul sector Zimbor-Poarta Sălajului (12,2 km) contractat tot cu UMB în iunie pentru 680 de milioane de lei CNAIR a emis ordinul de începere, însă l-a suspendat cu 120 de zile, cel mai probabil din cauza acelorași exproprieri întârziate. Și aici este greu de crezut că lucrările vor începe în primăvară (că despre minciunile conducerii Ministerului Transporturilor cu startul lucrărilor în 2020 nu poate fi vorba).

De la Suplacu de Barcău la Chiribiș (cu vestitul viaduct de la Suplacu de Barcău de 1,8 km muzeu în aer liber) tronsonul de 26 km este în aer după anularea licitației din ianuarie, nefiind încă relansată, iar de la Chiribiș la Biharia (28,5 km) contractul este în etapa de proiectare, fiind identificate o serie de lucrări executate de Bechtel și care vor trebui refăcute.

Următorul sector Nușfalău-Suplacu de Barcău (13,5 km) a fost adjudecat de turcii de la NUROL INSAAT în septembrie pentru 384 de milioane de lei, însă și aici lipsa exproprierilor blochează emiterea ordinului de începere.

Un alt tronson al Autostrăzii Transilvania – Lotul Chețani-Câmpia Turzii – este afectat de virusul nemuncii, fiind în continuare afectat de întârzieri. În 2019, lucrările au avansat cu doar 10%. Tot cu 10% au avansat lucrările și în mandatul ministrului Transporturilor, Lucian Bode, chiar dacă acesta susține că a preluat acest tronson sub forma unui „muzeu”.

CITEȘTE ȘI: Autostrada Transilvania: Lotul Chețani-Câmpia Turzii, avans de doar 20% în ultimii doi ani. Bode: Dacă lucrările nu se vor finaliza anul viitor, contractul va fi reziliat

 

 

 

 

 

featured image: asociatiaproinfrastructura/facebook.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *