Din oras

Clujul Verde: în buricul târgului velo-pietonal, vopseaua nu stă nicicum pe pistele de biciclete

Orașul cel mai scump din țară, care le oferă locuitorilor, declarativ, „cea mai bună calitate a vieții”, este colorat în verde în special prin pistele de biciclete, prin mușchii de pe acoperișurile unor stații CTP, prin platanii din care vara cad tigri.

În buricul târgului velo-pietonal, pe latura estică a Pieței Unirii, vopseaua nu stă însă nicicum pe pistele verzi de biciclete.

În urmă cu o lună, pe aceste piste verdele dispăruse aproape cu totul, așa că, recent, RADP Cluj-Napoca, regia din subordinea municipalității, le-a revopsit, ca să nu se mai plângă clujenii că nu le e verde orașul, tocmai acuma, vara!

Citiți și: Clujul Verde: în buricul târgului ”smart” velo-pietonal, vopseaua de pe pistele de biciclete a devenit evanescentă

În urma lucrărilor, nu neapărat de cea mai bună calitate, pistele ultracentrale au primit diverse nuanțe coloristice, iar, pe alocuri, vopseaua a sărit imediat din locul ei.

Numai vopseaua pentru lucrările de mai sus a costat circa 2000 de euro, cu celelalte materiale necesare, să tot fie vreo 3000! „Clujul Verde” însă face toți banii!

Potrivit reprezentanților Primăriei Cluj-Napoca, „lucrările au fost efectuate de către RADP Cluj-Napoca, în baza HCL 594/2019, HCL 595/2019 și a contractelor în vigoare. Lucrările efectuate vor fi recepționate și plătite doar dacă corespund din punct de vedere calitativ și cantitativ și beneficiază de garanție conform prevederilor contractuale de 12 luni.”

Cât costă „verdele” de Cluj?

Conform municipalității, „prețurile pe metru pătrat de vopsea verde sunt cele din HCL 595/2019, respectiv 26,84 lei fără TVA. Suprafața marcată este de 405 mp. Pentru a respecta prevederile Caietului de Sarcini anexă la HCL 594/2019, la aplicarea de marcaje pe suprafețe din beton de ciment s-a aplicat si un strat de primer care prezintă compatibilitate cu vopseaua convențională pe toată suprafața, prețul pe metru pătrat fiind de 6,71 lei fără TVA.

Pentru marcarea pistei de biciclete menționate mai sus a fost folosită vopsea de tip Swarcomark SV 210.”

Vopseaua indicată este dedicată doar pentru marcaje rutiere pe substrat din beton sau bitum, în niciun caz pentru granit. Pe lângă faptul că este păcat că o piatră nobilă este tratată ca un beton oarecare sau bitum, cei de la RADP pot să vopsească până nu mai pot, pentru că vopseaua va continua să dispară. Unde? În plămânii trecătorilor.