In vizor

Clujul va fi din nou un şantier. Primăria vrea să ia credit pentru asfaltări

După ce Consiliul Judeţean Cluj s-a îndatorat cu 50 de milioane de euro pentru reabilitarea drumurilor, exemplul îi va fi luat de către Primăria Cluj-Napoca. Administraţia condusă de Emil Boc intenţionează să se împrumute în viitorul apropiat. Culmea, tot pentru afaltări. Clujul va fi din nou un şantier. 

City managerul Clujului a afirmat despre ampla acţiune de curăţenie a străzilor din oraş că ”Dacă vrei să obţii rezultate, trebuie să procedezi aşa cum scrie la carte”. Şurubaru a mărturisit că, pentru eficientizarea activităţii chiar “a inventat” un sistem care permite curăţarea la bordură şi în cazurile în care sunt parcate maşinile lângă trotuar. 

“Curăţenia la nivelul municipiului se desfăşoară în baza unor programe stabilite de Direcţie, dar de săptămâna trecută am decis împreună cu operatorii de slubritate să ne concentrăm activitatea şi tot ce înseamnă curăţenia pe cartiere. Eu consider că acest mod de a lucra este mai eficient si mai vizibil aşa încât de vineri sâmbătă şi duminică am acţionat deja în cartierele Gheorgheni şi Grigorescu, unde cele două firme responsabile de curăţenie s-au concentrat aproape 90% din personal şi utilaje. Duminică seara când am făcut o evaluare a ceea ce s-a întâmplat. Eu personal am fost pe teren”, afirma în 6 martie la un post local de televiziune Gheorghe Şurubaru.

În această dimineaţă, aflat într-o pauză de măturat, city managerul Gheorghe Şurubaru s-a odihnit câteva zeci de minute pe scaunul comod din studioul Realitatea FM. Aici, city managerul plătit regeşte din bani publici ( peste 9.200 lei brut) a scăpat un porumbel. Deşi încă nu se cunosc străzile ce ar urma să fie modernizate şi nici valoarea lucrărilor necesare, municipalitatea intenţionează să se împrumute pentru asfaltare. 

“Pregătim un pachet de străzi cu lucrări majore de efectuat. Aceste lucrări le vom include într-un program multi-anual posibil finanţat dintr-un credit european, dacă se poate, dacă se dovedeşte că e nevoie. Domnul primar ne-a transmis să elaborăm lista străzilor, inclusiv extensii, cum ar fi cea spre Sopor. Vrem să folosim fonduri europene, dacă se poate, iar dacă nu, credit„, a afirmat Gheorghe Şurubaru în această dimineaţă la Napoca FM. 

Cel mai amplu contract  post Revoluţie de modernizare a străzilor din municipiul Cluj-Napoca a demarat în 2005. În cadrul acestuia, 288 de străzi au fost reabilitate cu 274.300.000 lei, deşi iniţial s-au  licitat  240.391.212 de lei. Diferenţa de aproape 8 milioane de euro pe care i-a plătit în plus cotribuabilul clujean consorţiului de firme JV Consorzio Garboli Conicos S.p.A. – Tirrena Scavi S.p.A. s-a datorat numeroaselor acte adiţionale motivate de faptul că au fost necesare lucrări suplimentare. 

Indiferent care va fi forma de finanţare pentru “marea asfaltare”, fonduri europene sau credit aşa cum a aunţat Şurubaru, primăria va trebui să organizeze licitaţie. Prietenii ştiu de ce şi pentru cine. Ca doar nu sunt Diferit(e) modalităţile prin care o anumită firmă să reunţe la pretenţiile  din Instanţă, procese în care au fost acordate direct către RADP lucrările de întreâinere a străzilor din oraş. 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *