Din oras

Clujul, uratit de dragul "evenimentelor culturale"

Sunt cateva luni pe an, in special lunile mai si iunie, in care centrul orasului abunda de cuburi si prisme de dimensiuni astronomice care promoveaza diferite evenimente culturale. Comisia de estetica din cadrul Primariei Cluj-Napoca lucreaza la un proiect de refacere a regulamentului de publicitate stradala, care urmeaza sa fie supus consultarii publice. 

Afisajul din centrul orasului Cluj-Napoca este departe de ceea ce inseamna un afisaj demn de un oras european. In zona centrala modulele cilindrice pentru reclama, amplasate de Primaria Cluj-Napoca, sunt concurate in inaltime si aspect grotesc de cuburile si prismele organizatorilor de evenimente culturale. Din pacate unele evenimente sunt de fapt niste metode mascate de promovare a unor cluburi si localuri. Primaria nu are cum sa sanctioneze, atat timp cat organizatorii spun ca au un concert in club este considerat tot eveniment cultural. 

“Sistemul de afisaj oficial si validat de Consiliul Local este extrem de restrictiv in raport cu numarul mare de evenimente culturale  pe care Clujul le are in ultimii doi ani. Primaria a gasit o solutie temporara de a incerca sa gaseasca un raspuns la cererea mare de solicitari prin aprobarea temporara a unor suporturi temporare metalice pentru afisarea evenimentelor culturale. Pe baza solicitarilor organizatorilor  de evenimente Primaria incearca oferirea de spatii de afisaj in asa fel incat fiecare sa poata sa beneficieze de o vizibilitate atat zona centrala, cat si in cartiere. Au fost multe evenimente anulate, tocmai de aceea incercam sa nu fim un factor blocator, si de aceea permitem acest tip de afisaj”, a declarat Oana Buzatu, purtatorul de cuvant al Primariei Cluj-Napoca.

De cativa ani tot auzim ca se lucreaza, ca se discuta, ca se face, dar orasul arata ca o expozitie de afise publicitare de diferite forme si marimi care promoveaza evenimente astfel incat sa dea bine la numar de actiuni culturale pentru anul 2015. Pana la o dezbatere publica pe tema afisajului „cultural” va mai trece o vara.

“In acest moment se lucreaza la gasirea unei  solutii strategice pe termen lung de refacere a regulamentului de publicitate stradala astfel incat cererea  de afisaj sa fie corelata cu aspectul estetic si urban“, a afirmat Oana Buzatu.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *