Rautacisme

Clujul mai bifează o premieră: primul autobuz verde cu hidrogen, în teste pe arterele centrale din oraș

Discret, Clujul a testat primul autobuz verde cu hidrogen chiar pe una din arterele modernizate din centrul orașului, strada Regele Ferdinand. Potrivit specialiștilor, după autobuzele Mercedes și Solaris Urbino electrice, noul bus HydroGreenEcoPlus a trecut cu brio primele teste. Prima stație de încărcare ar putea fi amplasată chiar pe strada Tipografiei, iar o încărcare de doar 7 minute poate asigura funcționarea până la 150 de km. 

Autobuzul HydroGreenEcoPlus, testat cu succes la Cluj, este dotat cu echipamente ce au caracteristici de ultimă generație.

Deocamdată sunt doar cca 160 de autobuze cu hidrogren. Clujul ar putea introduce pe traseele din oraș unul sau chiar mai multe asemenea mijloace de transport ecologic. 

Autobuz cu hidrogen în teste la Cluj

Renault  Hidro Green Eco Plus  Agora

Autobuzul testat cu succes la Cluj corespunde tuturor normelor Europene în domeniu, beneficiind de o garanție de 5 ani sau 500.000 km.

Caracteristici tehnice:

– capacitatea totală de transport este de 72 călători dintre care: 27 locuri pe scaune și 45 locuri în picioare – autonomie de 150 km pentru baterii noi

– capacitate baterii 500kwh tip Hydro High Plus Agora

– puterea motorului electric este de 360 kW

– lungimea autobuzului este de 16 m

– podea complet coborâtă

rampă pentru fotoliile rulante ale persoanelor cu dizabilități

– loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii

– înclinarea pe o parte a autobuzului în stații

– 3 uşi duble (cu câte 2 foi fiecare), cu sistem antistrivire a călătorilor

– internet gratuit WI-FI pentru călători

– sistem de încălzire în sezonul rece

– sistem de aer condiționat pentru sezonul cald

– sistem de iluminare interioară a salonului cu lămpi de tip LED

– afișaje de traseu exterioare cu LED-uri

– indicator vizual interior de stații cu LED-uri

– monitor tip LCD în interior

– anunțarea vocală a stațiilor în salon

– sistem de supraveghere video în interior și exterior

– sistem de numărare a călătorilor transportați

– computer de bord pentru gestiune și management al traficului (CGM)

– datele din computerul de bord al autovehiculului se descarcă într-un server care gestionează baza de date și generează rapoarte specifice cu privire la: numărul de km parcurși, consumurile de energie, numărul de pasageri transportați, etc.

Costul unui asemenea autobus este de cca 650.000 euro.

„Acesta este viitorul.

Uniunea Europeană este dispusă să acorde stimulente și noi ne-am înscris pe această linie de a achiziționa autobuze electrice, dar și cu hidrogen”, declarau reprezentanții administrației locale în toamna anului trecut. 

Flota de mijloace de transport în comun din municipiul Cluj-napoca va fi în integralitate verde până în 2026, fără autobuze cu combustibil tradițional.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *