Din oras

CLUJENI, VI SE MAI PREGĂTEŞTE UN PASAJ suprateran sau subteran: OSĂ fie în cartierul Iris, în zona sensului giratoriu spre Chinteni

Nu este nici o noutate, e realitatea zilnică: traficul rutier este blocat în cea mai mare parte a zilei în zona sensului giratoriu de pe strada Oașului spre Chinteni. Viceprimarul Dan Tarcea spune că în zonă OSĂ se construiască un pasaj suprateran sau subteran pentru descongestionarea traficului. Asta după ce se hotărăsc ce tip de pasaj OSĂ se facă în Piaţa Mărăşti, pasaj promis de acum vreo două campanii electorale, în 2016.

  • Cel din Mărăşti ajunsese în 2017, la etapa studiului de fezabilitate. Gem seratarele municipalităţii de studii plătite din bugetul local şi niciodată finalizate.
  • Şi să nu uităm nici de promisiunile din 2017, când acelaşi viceprimar ne ameniţa că „pasajele supraterane/subterane în zona Pieţei Mărăşti şi Tăietura Turcului au şanse mari de realizare în viitorul apropiat.”
  • Să ţineţi minte: În sertarele Primăriei Cluj-Napoca şi în conturile amicilor politici sunt banii dumneavoastră!

Şi, ia ghiciţi, despre ce ne vorbeşte „trompeţica” lui Boc la radioul de casă al municipalităţii? Da, da: despre un studiu de fezabilitate.

„Este un proiect la care demarăm studiile. Totul începe cu un studiu. Noi ne propunem acolo să facem un pasaj fie subteran, fie suprateran, aici trebuie să ne spună specialiștii. Din păcate, nu vom putea rezolva toate intrările ca să facem printr-un pasaj subteran sau suprateran toate intrările, pentru că discutăm de intersecții cu Oașului, discutăm de un acces la magazinul Auchan și în zona străzii Valea Fânațelor, discutăm de Bulevardul Muncii dar, cu siguranță, specialiștii vor găsi soluții astfel încât să putem descongestiona traficul acolo.

Discutăm de un sens giratoriu extrem de aglomerat, acolo e și tramvaiul, sunt foarte multe direcții și variante care sunt în zonă, urmează să facem achiziția pentru a face un studiu de fezabilitate să vedem care sunt soluțiile, trebuie să vină cu 3 variante, fie variantă supraterană, fie variantă subterană, o să vedem cum arată situația și dacă putem să rezolvăm două din trei sau două din patru direcții cred că va fi un succes fluidizarea traficului în zonă. Mai ales dimineața și seara traficul din zonă e blocat, e un aflux foarte mare dinspre Chinteni și dinspre satele care sunt după Chinteni. Este afluxul foarte mare și din zonă, acolo sunt și trei proiecte imobiliare la intersecție. După ce vor fi făcute demolările, noi am pus condiția acestora să cedeze o parte din drum pentru a putea mări ampriza acolo, pentru a putea face bandă dedicată pe un anumit tronson pentru mijloacele de transport în comun, se va regulariza și sensul giratoriu în această situație, dar după ce vom face și acest nou studiu, cu siguranță că lucrurile vor arăta altfel.

Celălalt sens giratoriu nu intră în acest proiect, este alt proiect acolo, strada Fabricii de la intersecție cu Bulevardul Muncii înspre strada Fabricii deja am emis autorizația de construire pentru stradă, pentru relocarea de stâlpi, pentru lărgirea străzii pentru a fluidiza traficul”.

Aţi priceput? Discutăm despre, demarăm studii, ne propunem, un sens giratoriu care este şi un alt sens giratoriu, care este al proiect (a se citi: alt studiu, alte buzunare mulţumite) – mult bla-bla-bla, vorbe care sună , dar nu se leagă în conţinut.

 

FOTOCREDIT: Monitorul de Cluj