In vizor

„Cluj-Napoca – în topul orașelor cu soluții virtuale la probleme actuale!” Pasajul Tăietura Turcului e ca și făcut, într-o nouă randare postată pe Facebook de primarul Boc

Trecerea peste calea ferată din zona Tăietura Turcului contribuie substanțial la blocarea traficului într-o zonă ce colectează, ca o pâlnie, mii de mașini care circulă dinspre Baciu, Dâmbul Rotund, Iris, Gară, Centru și Grigorescu.

Strada în pantă Tăietura Turcului, care leagă strada Donath din cartierul Grigorescu și strada Tudor Vladimirescu din Dâmbul Rotund, este traversată de o cale ferată cu barieră, în spatele căreia autoturismele formează cozi ce mai apoi se scurg lent spre Grigorescu și Dâmbul Rotund, înclinația mare a acestei străzi și cele două benzi înguste (una pe sens) contribuind din plin la formarea de ambuteiaje.

Un pasaj peste calea ferată ar fi prevenit blocajele inerente trecerii cu barieră și, coroborat cu lărgirea străzii, ar fi reprezentat o soluție eficientă de fluidizare a traficului în zonă. Însă, la fel ca în restul orașului, înainte de a fi implementate soluții pentru deblocarea traficului rutier, au fost ridicate pe stradă blocuri-turn, care au agravat problemele existente. În anii în care municipalitatea promitea pasaj peste calea ferată, dezvoltatorii tăceau și făceau. Blocuri.

Emil Boc a promis construirea pasajului și în calitate de premier, în anul de grație 2008. De făcut, Primăria a făcut ce se pricepe cel mai bine: un studiu de fezabilitate, de 500 000 de lei, pe care l-a cedat CFR-ului, care a preluat povara construirii pasajului în cadrul unui proiect mai amplu, de modernizare a liniei feroviare Cluj-Oradea, care mai include încă 9 pasaje, 34 de poduri, 4 tuneluri și 22 de stații. În cadrul acestui proiect, pasajul ar trebui realizat până în anul 2026.

Încrezător în decizia sa, Emil Boc nu a exclus totuși posibilitatea ca acest proiect să nu fie executat, până la urmă, de către CFR, edilul declarând, în februarie 2020, că Primăria va prelua realizarea proiectului în eventualitatea în care Căile Ferate Române nu ne vor rezolva problema pasajului de pe Tăietura Turcului.

Dar, în 13 decembrie 2021, primarul Boc a anunțat triumfal, pe pagina sa electorală de Facebook, că „pasajul de la Tăietura Turcului a intrat în procedura de licitație”:

„Un alt proiect major al Clujului avansează decisiv în direcția realizării lui. Pasajul Tăietura Turcului este parte a proiectului de modernizarea a căii ferate de la Cluj-Napoca la Episcopia Bihor. Primele două tronsoane din acest proiect, care cuprind și Pasajul Tăietura Turcului, au fost scoase la licitație la sfârșitul săptămânii trecute. Informația a fost confirmată și în cadrul dezbaterii consacrate „Anului European al Căii Ferate” la care am participat în calitate de președinte al Asociației Municipiilor din România.

Studiul de fezabilitate cu privire la Pasajul Tăietura Turcului a fost realizat de către Primăria Cluj-Napoca și a fost inclus în proiectul general de modernizare a căii ferate Cluj-Episcopia Bihor. Proiectul orașului nostru are o valoare de peste 20 milioane de euro și are asigurată finanțarea din fondurile europene.

Alte proiecte importante care se află în faza avansată de pregătire sunt:

– Legarea Clujului la Autostrada Transilvania

– Centura Metropolitană a Clujului

– Metroul

– Trenul Metropolitan

– Spitalul Regional de Urgență.”

Tradusă, din vocabularul politico-administrativ liberal clujean, expresia „în fază avansată de pregătire” înseamnă: „în fază de randări pe calculator”, „în faza de studii de fezabilitate”, „în faza de promisiuni electorale”.

Emil Boc a și postat, așa cum ne-a obișnuit, o randare cu Pasajul Tăietura Turcului, de care este posibil, până la urmă, să ne bucurăm (doar virtual):

Comentatorii de pe Facebook au remarcat, sub randarea futuristică a primarului: „Cluj-Napoca – în topul orașelor cu soluții virtuale la probleme actuale!”

Vă redăm și alte comentarii din Clujul virtual ”smart”:

„Capitala Metaverse-ului”, a proclamat un clujean.

„La finalul studiului se va constata că nu mai are unde trece pasajul de blocurile construite în zonă”, consideră Sergiu Khan.

„O să beau o săptămâna lângă acel pasaj. Doamne ajută, Emile!”, i-a transmis primarului Rus Gabriel Sorin, probabil, pe modelul cetățeanului turmentat.

„Domnule primar Emil Boc, vreau să vă mulțumesc pentru tot ce faceți pentru noi, se vede dezvoltare și modernism, în tot ce se construiește, randările sunt din ce în ce mai faine, mai bine făcute, nu se compară cu ce aveați în perioada 2004-2008, să nu mai zic de 2012-2016… Cele mai faine și mai bune randări! Cât mai multe proiecte de infrastructură pentru oraș și, dacă îmi permiteți, vă rog să le faceți mai colorate, să fie așa, mai spre desene animate, să le placă la copii”, a scris Lucian Nicolae Zsiga.

„În câți zeci de ani ar fi gata? Poate niciodată, am 25 de ani, dar nu cred că apuc să o văd și pe asta”, a comentat Alexandra Mureșan.

„Pe hârtie și în video sunteți cei mai buni. Practica vă omoară”, a remarcat Crina Demian.

„Cred că pe fundalul prezentării era mai potrivită tema sonora de la X Files”, a scris Anca Dinu.

„Nu ați fost în stare să terminați podul de pe Porțelanului, de câțiva metri, și visați pasaje”, a comentat Sergiu Pintilie.

„Aia cu Spitalul de Urgență e tare, de 30 de ani se tot face. Vreau să fac o programare la gerontologie, dacă mai apuc”, a scris Nicu Mîrza.

Doar câteva comentarii dintr-o avalanșă a neîncrederii în promisiunile primarului care, la al cincilea mandat, montează dale pietonale și băncuțe cu USB, plantează platani (din care ne atacă tigri) și ne prezintă randări cu proiecte de o anvergură demnă de Casa Poporului. Numai că poporul vrea infrastructură din fier beton, nu din biți.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *