Editorial

Cine patroneaza ilegalitatile panourilor publicitare in Primaria Cluj-Napoca?

Ziar de Cluj a inceput o serie de articole in care dovedeste, cu fotografii, ca lucrurile au luat-o razna in ceea ce priveste afisajul publicitar in Cluj-Napoca. Este vorba despre ilegalitati substantiale, pe care noi, ca ziaristi, nu suntem dispusi sa le trecem cu vederea si avem datoria sa i le punem sub nas primarului Emil Boc.

Nu am niciun interes in acest demers, caci, desi am o firma de design, creatie si marketing, nu am avut in viata mea in proprietate vreun panou publicitar.

Desi exista un regulament foarte bine pus la punct, acesta nu este respectat! Diverse societati comerciale cu interese in publicitatea outdoor si-au creat in interiorul Primariei „relatii”, despre care toata industria locala stie.

Ca e vorba despre Reset Media sau AAM Advertising, prea putin conteaza. Conteaza ca doar cateva societati au acces la acest sistem corupt, care „legalizeaza” ilegalitatile. Probabil contra unor spagi, si nu ma voi feri sa vorbesc intr-o zi si despre care functionari din Primarie este vorba.

Pe scurt, panourile astea „temporare”, termen cu care incearca Emil Boc sa ne inchida gura, sunt puse pe sistemul „fa cerere, vedem noi daca ti-o aprobam, pune panoul, o sa te amendam cu 1.000 de lei, tu contesti, iar noi ne protejam fundul si tu vinzi reclama in continuare”.

Asa se face ca regulamentul este incalcat incontinuu in picioare, de vreme ce vedem cu ochiul liber mesh-uri si panouri puse ilegal in Mihai Viteazu, pe strada Octavian Goga si pe multe alte locatii interzise la afisare in Cluj-Napoca.

Putin iritat, domnul Emil Boc ne-a spus astazi ca, „ne place, nu ne place”, aceste panouri temporare sunt ok”. Il trimit din nou pe domnul primar la articolele care demonstreaza ca dumnealui incearca sa ne minta.

De ce nu se poate face ordine pe acest subiect? De ce domnul Boc nu este fair-play si nu acorda o sansa egala tuturor actorilor din domeniu?

Pentru ca, pana la urma, daca ar fi conditii corecte de autorizare, firme precum Reset nu ar fi nevoite sa spaguiasca prin Primarie.

Sa nu ma intelegeti gresit, chiar nu am nimic impotriva afisajului in centrul orasului! Daca se respecta regulamentul! Ba chiar as deschide si mai mult usa publicitarilor. Atata vreme cat un oras precum Budapesta are in centrul istoric panouri publicitare, atent pozitionate, nu vad de ce am fi noi mai „ocosi”.

Acest status qvo penibil face ca un panou sa ajunga in Cluj-Napoca la 300 de euro pe luna, in timp ce in Budapesta poti plati 200 de euro pe o pozitionare similara, pastrand proportiile.

Haideti sa facem un oras frumos si corect, domnule Emil Boc! Va place, nu va place, dumneavoastra ati tolerat inca din 2004 aceste mismasuri, in momentul in care ati gasit o modalitate la limita legii de a planta in Mihai Viteazu plasma aceea penibila care strica tot peisajul.

Inteleg orice ratiuni de recompensa electorala, am vazut cat de multa nevoie a fost de publicitari la „parlamentare”, cand panourile pedelistilor, „caprele” si mesh-urile, s-au itit temporar cata frunza si iarba. Dar se pot gasi modalitati mult mai corecte de a-i sprijini pe advertiseri.

Pe aceeasi tema, domnule Boc, mai indraznesc sa va ridic o problema. Nu stiu pe unde mergeti dumneavoastra la plimbare prin Cluj-Napoca, dar va garantez ca nu exista zona in care sa mergeti si sa nu observati nenorocirea vizuala pe care niste smecherasi, aciuati la Casa de Cultura a Studentilor, o produc saptamana de saptamana.

Toate cabinele de Romtelecom, toti peretii posibili si imposibili, toate locurile interzise la expunere, sunt pline de afise cu spectacolele pe care terti le organizeaza in Cluj-Napoca!

De ce nu curatati orasul de ele? De ce nu opriti acest dezmat vizual, asa cum ati facut-o cu candidatii la parlamentare, atunci cand, inclusiv pe mine – si pe buna dreptate – ne-ati amendat pentru aceasta chestiune?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *