Uncategorized

Cine e si ce planuri are pentru 2013 echipa de lucru a Federatiei Share

Federatia “Share Cluj-Napoca” s-a infiintat in luna martie a acestui an din 31 de ONG-uri, dupa ce orasul a castigat titlul de capitala europeana a tineretului pentru anul 2015. Federatia este responsabila cu implementarea programului “Tineret@Cluj-Napoca 2015 – Capitala Europeana a Tineretului”, pentru care au incheiat un protocol cu Primaria si care va fi derulat timp de un an de zile, fiind pregatit in prealabil in 2013-2014.

“Au fost incepute demersurile pentru pregatirea proiectului Cluj-Napoca 2015, Capitala Europeana de Tineret. Este un proiect complex ce angreneaza toate sectoarele, de la mediul universitar la cel de afaceri. Anii 2013 si 2014 sunt vitali in acest context si putem spune ca am intrat in linie dreapta cu pregatirile pentru perioada ramasa pana la momentul 2015. Membrii fondatori ai Federatiei Share sunt organizatiile care s-au implicat in proiect de la primul moment al depuneriii candidaturii, in aprile 2012”, se arata intr-un comunicat al Primariei.

60.000 de euro pentru 2013

Fiind in perioada de pregatiri, ONG-ul care se ocupa de implementarea proiectului a primit in mod exceptional in luna iunie din bugetul local nu mai putin de 260.000 de lei. Asta in conditiile in care suma totala impartita intre 24 de ONG-uri, care si-au depus proiecte la inceput de an la Primarie, a fost de 300.000 de lei.

De asemenea, la capitolul proiecte de interes regional, multianuale, pentru care s-au impartit 1,3 milioane de lei, numai Asociatia pentru Promovarea Filmului Romanesc pentru Festivalul International de Film Transilvania a primit mai multi bani decat Federatia Share. Tiff a primit 450.000 de lei, festivalul Peninsula 150.000 de lei si Comedy Cluj 120.000 de lei.

Planuri de vara

Pana acum, cei de la Share s-au remarcat prin organizarea Cluj Never Sleeps, un prim proiect pe care vor sa il includa in programul din 2015, dar si mai multe mese rotunde, intalniri si conferinte.

Planurile Federatiei pentru urmatoarea perioada au fost prezentate pe blogul pe care coordonatorii programului de Capitala Europeana a Tineretului tin un jurnal zilnic in limba engleza.

“Au mai ramas 538 de zile, iar vara poate parea o perioada linistita pentru toti. Asa este si pentru echipa de management al Programului Tineret@Cluj-Napoca 2015 – Capitala Europeana a Tineretului, dar nu in toate sensurile. Aici e o viziune rapida a ceea ce avem pe lista pentru perioada urmatoare. Lista nu e completa, e mai mult un rezumat ale principalelor noastre obiective la acest moment. La Peninsula vom avea un loc special plin de competitii interactive, discutii, petreceri in miez de noapte. (…) Exista un acord pentru organizarea unui amplasament al Clujului la Festivalul Sziget in 2014. In aceasta vara vom vizita festivalul Sziget 2013, pentru a putea planifica la fata locului si pentru a ne intalni cu organizatorii, pentru a pune la punct detaliile, astfel incat aceasta idee sa devina realitate. (…) Visioncamp – aceasta tabara va avea loc la final de august si va aduna lideri ai organizatiilor de tineret locali si de la nivel national. Vom pleca din Cluj pentru cateva zile si vom lucra in detaliu la crearea VisionBook pentru Cluj 2015. In 5 octombrie vom gazdui cel mai mare QR Code uman. Vrem sa aratam puterea tineretului in oras. Pentru asta avem nevoie sa adunam voluntari incepand din august. (Proiectul QR-code implica un flash mob cu 4 900 de participanti, care ar forma logoul Youth@Cluj-Napoca 2015 – n.red.) (…)Aplica! Aplica! Aplica! Granturile SEE, Programul Operational de Dezvoltare a Resurselor Umane, Tineret in Actiune la nivel central si la nivel local, Fundatia Europeana pentru Tineret sunt principalele institutii unde se pot accesa proiecte care pot acoperi nu doar anii de pregatire din 2013 si 2014, dar si anul magic 2015”, se arata in postarea din 12 iulie.

„Viniturile”, care fac Clujul capitala

La momentul infiintarii, Federatia Share avea in componenta 31 de organizatii neguvernamentale, care au contribuit la pregatirea candidaturii Clujului la titlul pe care l-a castigat in final la Maribor, iar de atunci numarul lor a crescut la 45. La proiect lucreaza insa, deocamdata, doar o mana de oameni.

„Suntem cateva persoane in echipa, probabil vom fi mai multi cand vom putea plati si salarii, acum mergem mai mult pe voluntariat”, spune presedintele Federatiei, Vlad Pop.

Satmareanul de 26 de ani, Vlad Pop, este absolvent al Universitatii Tehnice, Facultatea de Automatica si Calculatoare. Este presedintele Consortiului Organizatiilor Studentesti si manager de proiect la Transylvania Music&Art Festival.


Directorul executiv al Federatiei este Andras Farkas, presedintele Grupului Pont, initiatorul demersului candidaturii Clujului pentru titlul de Capitala Europeana a Tineretului. Este membru fondator al Grupului Pont, societate care ofera servicii de consultanta si asistenta in accesarea fondurilor nerambursabile, elaborarea si implementarea proiectelor si a planurilor strategice de dezvoltare. Farkas este responsabilul financiar al organizatiei Share.


Potrivit presedintelui Federatiei, secretarul general al organizatiei este Mihaela Savin, o concitadina de-a lui.


Glenda Nagy, fost asistent PR la Grupul Pont, este cea care “se ocupa de partea de PR” si la programul Youth@Cluj-Napoca 2015. Glenda este din Oradea si a absolvit Facultatea de Comunicare si Relatii Publice a UBB la Cluj-Napoca. De altfel, numarul ei de telefon si al fostei colege de la Pont, Hanna Ugron este accesibil pe site-ul programului.

Membrii echipei nu pot fi gasiti pe site-ul oficial, dar presedintele Vlad Pop spune ca Vladimir Popa se ocupa de proiecte.

Acesta este din Piatra Neamt si a absolvit Facultatea de Studii Europene la Cluj. Este trezorier la Consortiul Organizatiilor Studentesti, acolo unde Vlad Pop este presedinte, si asistent marketing la Philip Morris Trading.


Tot de proiecte se ocupa si Razvan Luca, student la Facultatea de Arhitectura si Urbanism si presedintele Asociatiei Studentilor Arhitecti din Cluj-Napoca. Luca este originar din Sibiu.


Pop mai spune ca de partea de resurse umane se ocupa Adrian Rusu.

De partea foto este responsabil Tamas Szabo.

Presedintele mai mentioneaza ca de Ziarul Studentesc si de articolele Share Press se ocupa Marius Huban.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *