Din oras

Ce a facut ENDAVA in 2015 pentru comunitatea clujeana. Sa invatam de la companiile adevarate cu ce se "mananca" Responsabilitatea Sociala​

In Cluj-Napoca, exista un numar insemnat de companii profitabile care pur si simplu stau deoparte atunci cand e vorba de implicarea in comunitate.

Desi au profituri insemnate, desi ar putea sponsoriza cauze sociale in loc sa plateasca impozit pe profit Statului, aceste firme prefera sa plateasca catre stat sume insemnate ce ar putea fi folosite cu adevarat eficient, in folosul celor aflati in nevoie.

Ziar de Cluj va propune un exercitiu editorial inedit: sa va arate cum procedeaza marile companii clujene care nu numai ca stiu cu ce se „mananca” Responsabilitatea Sociala, dar au si bugete alocate in acest sens, ba chiar departamente speciale care se ocupa de identificarea, implementarea si supravegherea proiectelor de CSR. Poate asa, vazand cum se comporta firmele cu o cultura civica si sociala solida, si alti patroni de firme vor invata ca a intoarce privirea de la problemele comunitatii e cea mai gresita atitudine si ca numai asumarea acestor probleme si rezolvarea lor ne poate face sa evoluam.

Astazi, o sa va prezentam ce face Endava, o companie deschisa la minte cu proiectele de CSR si ce initiative educationale, culturale si caritabile importante sunt realizate si susținute financiar de Endava.

 

O companie mare, atenta la sustinerea talentelor

 

Endava, una dintre companiile cu cea mai rapidă creștere din regiune, recunoscută 3 ani consecutiv ca unul dintre cei mai buni angajatori în IT din România, se implică activ în comunitatea locală, atât în segmentul IT, dar și ca inițiator și susținător al unor activități culturale și educaționale importante pe plan local.

În anul 2015, compania a investit în parteneriate cu TEDx, Blink, IT Braniacs și a sponsorizat cea de-a doua ediție PoliHack, un eveniment de tip hackathon organizat de Universitatea Politehnica din Cluj-Napoca ce provoacă tinerii la un maraton de 48 de ore de coding, testing și development.

De asemenea, prin contribuția la campania lansată prin platforma de crowdfunding Creștem Idei, Endava a dublat fondurile acumulate aducând un sprijin financiar semnificativ la punerea pentru prima oară în scena artistică din Romania a celebrului musical “Mizerabilii”. 

Spectacolul bazat pe romanul omonim a lui Victor Hugo reprezintă lucrarea de dizertație a unei masterande de la Academia de Muzica Gheorghe Dima și s-a desfășurat pe scena Operei Maghiare din Cluj, în luna iulie a anului 2015.

„Suntem onorați să putem susține inițiative care pun în valoare talentul și pasiunea pentru excelență și inovație și din alte domenii”, a declarat Valentin Metzger, Delivery Director, Endava.

 

În august, compania în colaborare cu Fundația Noi Orizonturi, și-a adus contribuția și în cadrul programelor educaționale prin Tabăra Viața, o tabără de 6 zile în munții Straja menită să ofere unui grup de 10 copii provenind din familii defavorizare cu vârste cuprinse între 10 și 13 ani, șansa de a-și dezvolta aptitudini importante de comunicare, colaborare și învățare. În cele 6 zile de tabără, cei mici au participat la activități de orientare și ecologizare, au escaladat și s-au bucurat de un atelier de artă și creație.

Împreună cu organizația CERT, Endava a contribuit la campania de strângere de fonduri pentru utilarea cantinei centrului de plasament de la Mănăstirea Dumbrava, unde 110 copiii și 60 de vârstnici asistați social erau nevoiți să ia masa pe rând. În urma campaniei derulate în luna septembrie a acestui an, centrul se bucură de seturi de tacâmuri și veselă noi dar și de o nouă sală de mese, mult mai încăpătoare. Tot împreună cu CERT, Endava ia parte la programe ecologiste participând la acțiuni de împădurire pentru al treilea an consecutiv.

Implicarea companiei se extinde dincolo de contribuții financiare care, pe plan local, se ridică la 20.000 de euro in anul 2015, Endava și angajații săi dorindu-și să participe la acțiuni de voluntariat și să aducă un aport creativ care să genereze un plus de valoare pentru comunitate.

 

În Endava sărbătorile de iarnă înseamnă celebrarea bucuriei de a dărui, iar inițiativele care o susțin încep încă din luna noiembrie. Thanksgiving in the Global Village îmbină o sărbătoare a diversității cu strângerea de fonduri pentru Campania de Caritate de Crăciun. Echipele se întrec în pregatirea și vânzarea preparatelor tradiționale din diverse țări ale lumii iar fondurile strânse sunt dublate de companie și oferite unei organizații alese de către angajați. În acest an, fondurile se vor întrepta către Centrul de Autism Transilvania.

 

“Ne bucurăm că avem oportunitatea de a iniția și participa la programe culturale, educaționale și caritabile care pun ingeniozitatea și talentul echipei Endava în sprijinul comunității din care facem parte. Pentru 2016, pe lângă campaniile care au devenit o tradiție pentru Endava, pregătim noi inițiative care subliniază angajamentul nostru de a contribui la dezvoltarea comunității locale.” – a adaugat Diana Bocaneală, CEE Head of People Development and Recruitment, Endava

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *