In vizor

Câți kilometri de autostradă vom avea în 2021: doar 35 de kilometri finalizați din cei 1000 promiși de Bode

În 2020 România a reușit să depășească borna de 900 de kilometri de Autostradă finalizați. Anul 2021 nu se anunță însă la fel de prolific, Asociația Pro Infrastructura precizând că sunt șanse reale pentru inaugurarea a doar 35 de kilometri de Autostradă pe loturile Alba Iulia- Aiud și Ungheni Târgu Mureș.

„Ca în fiecare an, lumea ne întreabă câți kilometri de autostradă vom inaugura, iar 2021 nu face excepție. Deci? Nu prea mulți. Șanse reale de a fi deschise traficului le au loturile Alba Iulia-Aiud (24,25 km din A10, posibil în august dar probabil abia în toamnă), cioturile rămase de 2,2 km de la Alba Iulia Nord și de 4 km la sud de Aiud (tot A10) și Ungheni-Târgu Mureș (4,5 km parte din A3). Atât. 35 de km de autostradă”, transmite Asociația Pro Infrastructura. 

Într-un scenariu optimist, până la sfârșitul anului 2021 s-ar putea circula și pe Drumul Expres DX12 Piatra Olt-Valea Mare, adică pe 21,35 km de drum expres care funcționează ca o centură a Slatinei. 

Anul 2021 va aduce însă multe șantiere care urmează să se deschidă. Pe lângă A0 (52,5 km), se va da startul lucrărilor pe A3 Biharia-Chiribiș (28,55 km), Suplacu-Nușfalău (13,55 km) și pe unele porțiuni unde va fi front de lucru pe Nădășelu-Poarta Sălajului (42,3 km). De asemenea, anul acesta vor apărea  primele utilaje pe A1 Pitești-Curtea de Argeș (30,35 km).

Celelalte tronsoane de autostradă aflate în lucru sau în faza de proiect vor trebui să aștepte anul 2022 sau chiar anul 2023 pentru a se putea circula.

„A1 Sibiu-Boița? Gata prin 2023. A0 noua centură a Capitalei? Doar se vor începe lucrările pe (aproape) toți cei 48 de km din sud și pe mini-lotul 4 din nord (4,5 km). Primele inaugurări posibile în 2022 în varianta optimistă, cel mai probabil 2023. A3 Chețani-Câmpia Turzii este mai aproape de reziliere decât de deschidere în 2021 (practic imposibilă în acest an indiferent de deznodământ)”, menționează Asociația Pro Infrastructura. 

Fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, în prezent Ministrul de Interne anunța în decembrie 2020 că România va beneficia de peste 1000 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres și variante ocolitoare. 

„Împreună cu managementul CNAIR, am făcut un angajament public pentru următorii ani. România va beneficia de peste 1.000 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres şi variante ocolitoare. Când am spus asta, m-am gândit la circa 700 de km de autostrăzi şi circa 300 km de drumuri expres. Aici am avut în vedere autostrada A7 – 340 de km care pot fi realizaţi, m-am gândit la autostrada Transilvania (fără tunelul Meseş) – 160 km care pot fi realizaţi în următorii ani, Sebeş-Turda, Lugoj-Deva sau la inelul Bucureştiului. Avem în vedere Drumul Expres Craiova-Piteşti, Brăila – Galaţi sau cele două loturi (1 şi 5) din autostrada Sibiu-Piteşti, declara Lucian Bode, citat de G4Media.ro

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *