Din oras

Cum explică Emil Boc campania de informare locală privind necesitatea vaccinării: „Să vadă în fiecare loc unde merge, să vadă că este susținere pentru vaccin”

„Vezi la un spectacol, la teatru, mergi sau online, unde te duci și te uiți, vezi că directorul teatrului, directorul operei și ceilalți, susțin vaccinarea”. Emil Boc a susținut necesitatea unei informări largi în rândul clujenilor priivind beneficiile vaccinării în contextul pandemiei de COVID-19. Primarul a declarat că informarea trebuie susținută în „microuniversul” omului obișnuit. Astfel, oriunde vă veți deplasa, veți afla informații în privința beneficiilor vaccinării. De la directorul teatrului la directorul școlii și până la un „președinte de bloc”, consideră Emil Boc, clujenii trebuie să fie informați în privința vaccinului împotriva COVID-19. Cât de puternică și autentică poate fi influența pe care o poate exercita un director de școală asupra unui elev, ori directorul teatrului (închis în pandemie) asupra publicului, rămâne de văzut.

Emil Boc a apreciat recomdarea venită în Consiliul local pentru „dublarea campaniei de susținere a vaccinării și cu dimensiunea locală”. 

„Nu-i suficient ce văd oamenii la televizor, personalități naționale sau dimensiuni care să vizeze toate zonele țării.

Dar haideți și noi, la nivel local, din ce-avem noi, oameni aleși, elite, profesori, rectori, din mediul bancar, din domeniul medical, din domeniul cultural, sportiv, asta-i una, dar să coborâm și la nivelul micro, unde cetățeanul se învârte în fiecare zi. 

Adică, unde-i prima dată? La bloc, să zicem, unde stă. 

Hai să vedem acolo. Pe cine alege la bloc? Alege președintele asociației. Îl alege pentru că-l creditează cum să-i administreze banii pe care îi dăm la bloc. 

Hai să vedem dacă președinții de bloc doresc să se vaccineze. Și acolo, în universul ăla mediatizezi informația. 

După aia, merge omul la serviciu. La serviciu, hai să vedem, de la șeful instituției la cei care sunt șefi acolo, să-i atragem și să facem o campanie de susținere a vaccinului. 

După aceea, merge omul spre casă ori merge cu autobuzul. 

Da, hai să vedem, ce fac cei de la transportul public? Și ce informații găsește omul în autobus, din care să vadă că se susține această dimensiune?!”, a declarat Emil Boc, în cadrul unei intervenții la un post local de radio. 

De la debutul pandemiei și până în prezent, spre exemplu, în autobuzele Companiei de Transport Public (CTP) Cluj, din subordinea Primăriei, nu au fost instalate dozatoare cu dezinfectant/dispensere, spre deosebire de alte orașe din țară unde această măsură a fost aplicată. 

Cu toate acestea, Primăria intenționează să informeze publicul călător în privința beneficiilor vaccinării și prin intermediul Companiei de Transport din Cluj, chiar în mijloacele de transport în comun. 

„Să vadă în media locală, să uite să vadă că acolo se susține acest lucru”, a mai adăugat Boc. 

Guvernul a spus că va susține o campanie națională de mediatizare a vaccinării. Vă gândiți să faceți și dumneavoastră, separat, inclusiv prin presă și prin media o altă campanie suportată de către Primărie? – a fost întrebarea moderatorului.

„Înțelegeți foarte bine! O completare, nu o dublare. 

O completare a acestei campanii de susținere a vaccinării. 

Și noi vorbim de universul și micronuniversul cetățeanului, adică acolo exact unde el trăiește. 

Să vadă în fiecare loc unde merge, să vadă că este susținere pentru vaccin.

Și am dat exemplele acestea. Mergi la școală, vezi că profesorii susțin sau directorul susține și dirigintele susține. 

Mergi la magazin și vezi acolo, în universul lor, că ăia care-ți vând la magazin, susțin vaccinarea. 

Da, vezi, după aceea, când te-ai dus la serviciu, se susține. 

Vezi, c-ai mers la coafor sau la frizer, și acolo, ăia de acolo susțin vaccinarea. 

Vezi la un spectacol, la teatru, mergi sau online, unde te duci și te uiți, vezi că directorul teatrului, directorul operei și ceilalți, susțin vaccinarea. 

Adică trebuie să-i oferim cetățeanului cât mai multe surse de informare și să vadă că oamenii în care el are încredere și ei fac același lucru. 

Și atunci, cu siguranță, cei care nu cred și cu teoriile consipraționiste vor avea mai puțin câștig de cauză. Dar pentru asta trebuie, repet, un efort al nostru, al autorităților.

De ce nu? Pentru că, până la urmă, e în responsabilitatea noastră să lucrăm în interes public și să susținem sănătatea publică. 

Și încă o dată revin: argumentul este de natură științifică, acest vaccin nu este luat de pe piață second-hand, dintr-o țară de nu știu ce natură și folosit ca să intimidezi oamenii. Nu, este produsul științific cel mai înalt pe care îl are astăzi planeta, omenirea, pentru a combate această pandemie. 

Și atunci, evident că dacă vrem să revenim la ce a fost normalitatea dinainte de pandemie, trebuie să fim solidari cu chestiunea aceasta”, a declarat Emil Boc. 

Primăria Cluj-Napoca și-a afirmat recent intenția demarării unei campanii suplimentare de informare a populației, la nivel local, despre beneficiile vaccinării împotriva COVID.

Conducerea Primăriei consideră că un demers local ar avea putere de convingere mai mare decât unul național. Ajută pe cineva un astfel de exercițiu sau sunt doar bani cheltuiți degeaba?

Va reuși Emil Boc să transforme vedele naționale din Cluj în vedete locale?

Campania de informare la nivel local va fi susținută, evident, din fonduri publice. 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *