Rautacisme

CÂȚI DINTRE DUMNEAVOASTRĂ, DRAGI CLUJENI, VĂ PUTEȚI PERMITE 9000 DE LEI SĂ BEȚI O CAFEA CU EMIL BOC? Excepție ăia pentru care certificare ISO anti-mită se oprește la ușa Urbanismului de Cumetrie

Marți, clujeanul Cosmin Moise, care deține o afacere cu chestii de tăiat lemne (WOODFIELD ENTERPRISESS S.R.L.) și un site fierastraie.ro, a licitat și a plătit 9000 de lei pentru a sta de vorbă cu primarul Emil Boc. Un fleac pentru o firmă cu doi angajați (atâția avea în 2021, după ce a concediat doi în 2020), care a avut în 2021 o cifră de afaceri de 1.645.897 de lei (în scădere cu 29% față de anul următor) și un profit de 286.115 lei (în scădere cu -43%, față de anul 2020). De unde se vede că avea câștiguri mai solide în lockdown și cu doi angajați în plus.

În fine, cetățeanul, după ce și-a adjudecat ”o cafea de 15 minute cu Boc” (precizare ulterioasă valului de critici și râsete iscat de faptul că Boc își scoate timpul la mezat pentru ”o discuție de 15 minute”, atâta timp cât de ani de zile nu mai binevoiește să dea audiențe decât cumetriilor sale politico-economice), a declarat (consemnat de Cluj24.ro):

”Am licitat, în primul rând, pentru copiii de la Căsuța Bucuriei, este prima oară când particip la un astfel de eveniment, și apoi pentru că îmi doresc să vorbesc cu dl. Boc. Am o propunere pentru dânsul, pentru că am văzut că merge foarte mult pe evenimente culturale, entertainment. Eu vin dintr-o zonă industrială, particip la târguri în țară, la Romexpo, dar și în străinătate pe partea de industrie și am în portofoliu foarte mulți clienți care și-ar dori un târg de renume internațional la Cluj. Și asta aș vrea să îi propun dlui Boc, să aibă în vedere și această variantă”.

O să vedem dacă investiția de 9000 de lei într-o cafea, se va reflecta și în cifra de afaceri și profitul pe 2023 al investitorului clujean. Că cele 15 minute cu Boc sunt doar o irosire de timp pentru încă o chestie numită ”târg de produse”. Asta mai lipsea clujenilor, încă un târg.

Că n-om fi atât de măgari încât să ni se năzare că licitația a fost trucată? Mai ales că pe Boc, care altfel e prezent ca musca-n lapte oriunde este de supt ceva imagine, nu prea l-am văzut în imagini.

În rest, 9000 de lei reprezintă un fleac pentru copiii pentru care cică s-a făcut circul cu licitația pentru vorbăraia lui Boc, dar imens pentru o cafea. Noi, clujenii pățiți să rămânem cu scumpirile după fiecare discotecă ilegală în aer liber cu muzică pe stick, sperăm să nu li se dea idei celor care vând cafea pe ”floașter” să lanseze produsul ”o cafea cu Emil Boc” cu prețul de 9000 de lei.

Dar rămâne întrebarea: restul clujenilor, care nu-și permit să dea 9000 de lei pentru ”o cafea cu Emil Boc”, cât trebuie să dea pentru a își spune păsurile? Excepție amicii de cumetrii imobiliare, politice, economice șamd, care sunt serviți peste rând.

Pentru ăia s-a inventat certificarea ISO anti-mită, primită de Boc taman de la o colegă de partid. Cu totul întâmplător.