Este evident că Boc și Tarcea nu au fost prea fericiți când discuțiile despre pierderea finanțării din PNRR pentru metrou au explodat în spațiul public și nici când s-a aflat câți bani au plătit deja, deși finanțarea metroului era o necunoscută.
După ce toate informațiile astea au apărut inclusiv în media națională, Boc a făcut un gest de-a dreptul șocant pentru el, a organizat o conferință de presă (precizăm că a trecut cam un an de la ultima conferință pe care o organizase) ca să se asigure că presa va prezenta situația finanțării în termenii pe care îi vrea el. S-a acoperit cu cifre și date, s-a spălat pe mâini și a aruncat responsabilitatea în cârca Guvernului. Și a insistat că banii nu sunt pierduți, lucru repetat de Tarcea câteva zile mai târziu, Aceasta este acum placa celor doi: nu s-au pierdut banii pentru metrou.
Dar aceasta este o nuanță. Este evident că banii din PNRR s-au pierdut. A spus-o răspicat premierul Ciolacu. Oricât ar vrea Boc și Tarcea să minimalizeze importanța acelor bani, ei erau importanți pentru proiect. Boc a insistat pe faptul că de bani se ocupă Guvernul, deci nu prea contează dacă sunt bani din PNRR sau din certificatele verzi. În teorie nu contează, în practică însă dacă tot au devenit dintr-o dată atât de transparenți, de ce să nege că banii s-au pierdut? Că ar trebui să recunoască și că au partea lor de vină, pe care ei o neagă cu vehemență?
După ce presa a dezvăluit că Boc a primit un avans de la Ministerul Transporturilor pentru metrou și că a alocat acei bani deși la acel moment știa deja că finanțarea metroului este în aer, a decis să fie și el transparent cu privire la sumele de bani investite.
Ulterior, Tarcea a venit și el cu explicații despre modul în care au fost cheltuiți acei bani.
„Banii pentru metrou nu s-au pierdut și nu se pierd. Câți bani s-au plătit până în acest moment pentru metrou? Vă spun eu: 288 de milioane de euro. Guvernul României a plătit prin intermediul Primăriei municipiului Cluj-Napoca antreprenorului suma de 288 de milioane de euro. Câți bani a plătit Primăria municipiului Cluj-Napoca din fonduri locale? Vă spun tot eu: 388.000 de euro. „Ce acoperă cei 288 de milioane de euro? Vă spun tot eu: exproprieri în valoare de 56 de milioane de euro și suma achitată antreprenorului pentru diverse utilaje și alte chestiuni care sunt pentru pregătirea acestui proiect în valoare de 232 milioane de euro. După cum probabil ați văzut, antreprenorul a și pregătit deja cârtițele care vor ajunge în această toamnă la Cluj și vor începe săpăturile”, a fost declarația viceprimarului Tarcea.
E cam târziu acum pentru transparență, după ce asupra finanțării metroului planează deja o suspiciune. Boc a încercat să se justifice pentru lipsa de reacție la acest subiect, cum că el nu e parte a discuțiilor dintre Guvern și Comisia Europeană, dar în calitate de beneficiar al acestui proiect el putea oferi mult mai repede transparență cu privire la sumele de bani cheltuite, ca să nu pară că este ceva de ascuns, și că, așa cum a sugerat premierul Ciolacu, Boc ar fi forțat mâna Guvernului cu acest proiect. I-a pus în fața unui proiect demarat, care însă nu avea finanțare, și le-a zis că e responsabilitatea lor să găsească soluții. De fapt, ce a așteptat Boc? A așteptat să aibă o alternativă de finanțare oferită de Guvern, acele certificate verzi, ca să pozeze în salvatorul metroului. Doar nu era să vină în fața clujenilor să recunoască faptul că le-a promis un metrou, dar nu sunt bani pentru el.