Politica

Cât timp Boc se joacă de-a metroul, Guvernul face pași concreți pentru construcția unui Spital Regional de Urgență. Dar nu la Cluj, unde se trage targa pe uscat din 2007, ci la Craiova

Guvernul urmează să aprobe, în şedinţa de miercuri, un proiect de lege privind contractul de finanţare pentru Spitalul Regional de Urgenţă Craiova dintre România şi Banca Europeană de Investiţii, semnat la Bucureşti la 6 aprilie 2022 şi la Luxemburg la 11 aprilie 2022.

„Proiectul constă în construcţia unui nou Spital Regional de Urgenţă în Craiova, cu 807 paturi. Spitalul va deveni un centru de nivel terţiar pentru reţeaua de spitale din regiunea de Sud-Vest (SV), ce va trata pacienţii critici şi cazurile ce necesită tehnologie şi expertiză de nivel înalt. Noul spital va înlocui şi va prelua paturile existente în Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă. Spre deosebire de Iaşi şi Cluj, care sunt deservite de institute oncologice consacrate, noul Spital Regional de Urgenţă din Craiova trebuie să funcţioneze ca centru de tratare a cancerului pentru regiunea SV şi este echipat cu tratamentele şi facilităţile suport adecvate acestui scop”, se arată în expunerea de motive a proiectului, informează Agerpres.

Se precizează că noul Spital Regional de Urgenţă din Craiova va înlocui Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă existent în prezent, iar costul total net al investiţiei a fost estimat la 602,74 milioane de euro.

„Conform contractului de finanţare, împrumutul BEI în valoare de 368 milioane euro reprezintă circa 73% din costul net aferent obiectivului Spitalul Regional de Urgenţă Craiova. Diferenţa de circa 140,52 milioane de euro (27%) din costul total net, la care se adaugă taxele şi impozitele aferente proiectului, se vor asigura de partea română, din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat”, se mai spune în expunerea de motive.

În ce privește ce ”OSĂ” avem la Cluj, să-i dăm cuvântul Maestrului Vorbelor În Vânt, Emil Boc:

Prin urmare, e ca la Alba-Neagra: ”OSĂ”, ”POATE”, ”Asta poate, asta nu poate, care-i aia care poate?”

Și acesta ne-a fost prim-ministru, și noi ne-am luptat pentru el împotriva ”Ciumei roșii” și ”Ja napot kivanok PeeeeeSeeeeDeeeee”…! Bravo, nouă!

Acum, cică  ”Ciuma roșie”, prin ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, se luptă să-i facă rost de bănuți să-și fac și Boc damblaua cu metroul – așa ne anunță monitoruldecluj.ro. Pornind de la faptul că ”proiectul magistralei de metrou de la Cluj ar putea rămâne singurul proiect de metrou finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență” și că ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că nu dă șanse prea mari de finalizare în 2026 a Proiectului ”Linia de metrou Gara de Nord-Filaret din Capitală”, și că a anunțat cele două proiecte ”de rezervă”, colegii de la Monitorul trag concluzia că metroul lui Boc s-ar afla în cărți, ”că s-a mișcat mai bine”.

Numai noi credem că colegii nu au citit prea bine ce a declarat Grindeanu, deși au consemnat ca atare în material: ”Ministrul  a anunțat că sunt în analiză două variante pentru înlocuirea liniei de metrou M 4 din PNRR: UNU (sublinierea noastră): suplimentarea alocării financiare pentru reparații rapide de tip „quick wins” sau DOI (sublinierea noastră): proiectul modernizării secțiunii Craiova-Caransebeș.

Citim și recitim dar nu găsim nicăieri în declarație ”metrou Cluj-Napoca”.

În fine, dacă cineva crede că Proiectul metroului din Cluj-Napoca are vreo șansă să fie gata în 2026, noi vom fi primii uimiți. Asta în condițiile în care 1,5 kilometri de drum de suprafață (cel către CREIC și ”Buftea de Cluj”) a durat 5 ani. Ca să nu mai pomenim de Podul Porțelanului, unde peste ”tehnologia” firmei angajate să facă proiectarea a căzut ditamai drobul de sare… Și în condițiile în care până și licitația pentru adjudecarea licitației execuție (sau cum i-o mai fi zicând), a fost deja amânată de trei ori că nici un investitor NU VREA SĂ PUNĂ BOTUL LA POVEȘTILE LUI BOC.

Sunt destui clujeni care pun botul.