Vocea ta

Cât plătește Bolt pentru parcarea flotei de trotinete pe domeniul public?

Bolt a introdus și în Cluj trotinetele sale electrice. Trotinetele vor fi amplasate în hub-uri de transport și în alte locuri frecventate. La sosire, utilizatorii pot să parcheze trotineta într-un loc sigur de pe stradă, de preferință lângă un loc de parcare pentru biciclete. Trotinetele pot fi lăsate în centrul orașului, în zona marcată pe hartă, în aplicație. Dacă utilizatorul lasă trotineta în afara zonei desemnate, va fi penalizat cu suma de 150 de lei.

Deblocarea trotinetei electrice costă 2 lei și fiecare minut 0,6 lei. Acesta este un preț valabil pentru perioada lansării.

De asemenea, rezervarea și pauza sunt tarifate cu 0,5 lei/minut. Utilizatorii pot rezerva o trotinetă pentru maximum 10 minute.

Potrivit wall-street.ro, Bolt va distribui în Cluj sute de trotinete și va adapta numărul acestora la cererea utilizatorilor. Trotinetele Bolt sunt dotate cu trackere GPS încorporate, pentru a furniza date despre locațiile de preluare și ridicare. În fiecare dimineață, Bolt va redistribui trotinetele către locurile desemnate.

Un taximetrist clujean a ridicat întrebarea: Primăria Cluj-Napoca percepe taxe pentru flota de trotinete parcată pe domeniul public? Sau ne putem apuca, de acum, cu toții, de activitatea de transport cu flote, eventual de ricșe, pe care să le parcăm unde dorim, în buricul târgului?

„Se facturează pe o firmă din Estonia, așa că statul român ce câștigă? Nu știu cum Primăria le permite să parcheze pe domeniul public! În baza a ce? Dar, s-o fi dat o hotărâre de Consiliu Local, că pot să își parcheze flotele de trotinete pe unde apucă! Nu știu! S-a dat o hotărâre de Consiliul Local, prin care pot să își parcheze trotinetele, să desfășoare activități comerciale? Că e ca și cum mi-aș pune eu toneta pe trotuar. Nu trebuie să ai o autorizație? Că e o activitate comercială, nu e ca și cum s-ar închiria trotinetele pe gratis! Că, dacă e așa, atunci o să îmi iau și eu o flotă de ricșe, cum sunt în Vietnam, chiar am căutat un furnizor din China, biciclete cu cușetă în spate, și mergem și noi, asta e! Și facturăm online!

Am văzut o factură, pentru 15 minute, 8,79 lei. Păi, e ca taxiul! Nu e nicio problemă, e cool acuma! Azi-noapte am văzut doi copii pe Calea Turzii, la prostituate, cu trotineta! Doi erau pe trotinetă!

O să fie ca în București, într-o săptămână or să găsească trotinete prin Someș, prin Dallas. Prin București așa fac, își fac copiii carduri cu vreo 2-3 lei, să le deblocheze, și se duc în treaba lor!

Nu cred că ne afectează pe noi, clienții de trotinete nu sunt clienți de taxi, poate pe distanțe scurte, de care, sincer, mă lipsesc! Dacă vrea să meargă din Centru până la Tribunal, să ia trotineta, că poate ajunge și mai repede și nu mă încurcă pe mine! Bănuiesc că pe aceștia care fac transport alternativ îi încurcă, pentru că clientul, în aceeași platformă, nu o să-și mai comande mașină, o să meargă să își ia trotinetă! Cu aceiași bani. Noi nu ne simțim afectați, ca taximetriști. Partenerii aplicației Bolt să se simtă afectați!

Șocant pentru mine e că sunt parcate în vecinătatea stațiilor de biciclete, la mall-uri, în locurile de interes, adică sunt momeală, desfășoară o activitate comercială, că se produce parnos din treaba asta, și nu puțin! Nu știu, Primăria Cluj-Napoca se alege cu ceva?”, a întrebat taximetristul clujean.

Ziar de Cluj le-a transmis reprezentanților Primăriei Cluj-Napoca întrebarea dacă Bolt plătește pentru a folosi domeniul public pentru a își parca flota de trotinete, care sunt taxele pe care le percepe Primăria, care este baza legală care îi permite companiei Bolt să își parcheze flota pe spațiul public. Vom reveni cu răspunsurile municipalității.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *