Autoritatea Națională Pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a făcut precizări cu privire la informațiile oferite de reprezentanții Carmangeriei Moldovan cu privire la mult discutata taxă de gătit.
Directorul carmangeriei a susținut că această taxă a fost introdusă la recomandarea ANPC: „Protecția Consumatorului a stabilit și procedura pentru comercianții care vor să introducă această taxă”, a declarat acesta.
Însă Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Nord-Vest. a ținut să precizeze că ANPC nu stabilește sume aferente prestării serviciilor de alimentație publică, ci se asigură că toate informațiile aferente prestării serviciilor de către operatorii economici sunt corecte, complete și precise, astfel încât consumatorii să poată alege produsele sau serviciile în cunostință de cauză, respectiv să aibă afișate toate informațiile, în același câmp vizual, înainte de a efectua tranzacția. Politica de prețuri a operatorilor economici reprezintă o ofertă comercială, stabilită de fiecare companie în parte, față de care ANPC nu are atribuții de a se pronunța, conform legii.
„Atât timp cât consumatorul este informat corect, complet și precis asupra tuturor caracteristicilor produselor sau serviciilor, ANPC nu poate interveni asupra valorii/cuantumului acestora, iar afirmația că ANPC este instituția care a stabilit acest preț ESTE FALSĂ”, a transmis Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Nord-Vest.
Vă reamintim, Carmangeria Moldovan a ajuns în atenția publică după ce a introdus „o taxă de gătit” care i-a șocat și revoltat pe clujeni.
Citește și:
Carmangeria Moldovan a introdus taxa pe gătit: „Dar oare unde ajungem?”