In vizor

Carente in comunicarea Federatiei Share: Pe Facebook Clujul inca nu e Capitala Europeana a Tineretului 2015

La aproape doi ani de cand Clujul a aflat vestea cea mare ca va fi Capitala Europeana a Tineretului, mii si mii de oameni distribuie fotografia care a dus la aceasta decizie, cu acelasi zel ca la inceputul campaniei. Chiar si astazi au fost postate comentarii care dovedesc ca multi nu au aflat ca finala s-a incheiat de mult. Deficientele de comunicare sunt cu atat mai ingrijoratoare, cu cat nici Agenda Youth 2015 nu a fost inca intocmita.  

Imaginea care a adus Clujului popularitatea necesara pentru a castiga titlul de Capitala Europeana a Tineretului, dovada ca „Share” nu a fost doar un concept destept, ci chiar s-a raspandit in toata lumea este, parca, mai vie ca oricand. Mii de oamenii isi dau unul altuia imaginea al carui text incepe cu informatia „Cluj-Napoca este in finala” si continua ca „juriul va decide capitala europeana in aceasta saptamana”, „suntem peste 15.000 si totusi mai putini decat pentru alte orase candidate”.

„Numarul suporterilor poate conta in decizia finala”, se arata la finalul mesajului.

In noiembrie 2012 se dorea depasirea a 15.000 de distribuiri, pentru ca in prezent numarul acestora sa se apropie de 46.000.

Daca la prima vedere se continua cu share-urile din simpatie pentru Cluj si pentru conceptul cu care s-a obtinut titlul, comentariile postate inlatura orice urma de indoiala ca oamenii chiar nu stiu ca jurizarea s-a incheiat de aproape doi ani.

Chiar astazi, la ora 13.41 a fost postat un comentariu in care utilizatoare de Facebook scrie „Bafta si succes mult Cluj”. Un bucurestean a postat, cateva ore mai tarziu mesajul „Sa fie Cluj”, iar o pensionara din Medias a scris ieri: „Clujul merita aceasta cinste”.

“Clujul merita titlul de capitala europeana, dar ar fi bine sa o stie si edilii ! Good uck! Sos, Sok szerencset!” a postat in 16 iulie o alta doamna de varsta respectabila.

Numarul total al comentariilor se ridica la 652.

Florin Morosanu, directorul Asociatiei Cluj-Napoca 2021 Capitala Culturala Europeana este de parere ca e un fenomen firesc.

„Dintre cei care distribuie si posteaza mesaje de incurajare sunt in marea lor majoritate din afara Clujului, e normal ca nu toata lumea sa stie ca vom fi Capitala Europeana a Tineretului”, este de parere acesta.

Echipa Federatiei SHARE a avut alte prioritati in aceasta perioada si nu s-a concentrat prea mult pe comunicarea catre publicul larg, potrivit Dianei Apan, coordonatoarea departamentului de comunicare al organizatiei. 

„Pentru noi nu e ceva rau faptul ca oamenii inca share-uiesc si isi exprima simpatia fata de proiect. Pagina noastra de Facebook are aproximativ 50.000 de like-uri, realizate in mod organic si asta nu ni se pare putin. Discutia despre comunicare e absolut normala, insa pentru echipa noastra prioritatile au fost cu totul altele: parteneriatele si relatia cu reteaua de capitale europene ale tineretului. In doua-trei saptamani vom avea o intalnire cu presa din Cluj ca sa elaboram aceste aspecte”, a precizat aceasta. 

Potrivit acesteia, cea mai populara fotografie a proiectului ar fi, de fapt, cea de dupa obtinerea titlului, cu echipa proiectului si oficialitatile orasului. 

De asemenea, reprezentanta federatiei a precizat ca nici cei 650 de elevi de la scolile de vara care au luat parte duminica in Piata Unirii la flash-mob de  promovare a proiectului nu stiau de el inainte de cursurile respective. 

„Nici ei nu stiau ca Clujul va fi Capitala Europeana a Tineretului in 2015, au aflat de la echipa noastra. Din punctul meu de vedere, e normal ca din cateva milioane de utilizatori de Internet o parte sa nu stie de proiectul nostru. Vom avea o comunicare mai coerenta din toamna”, a mai spus ea.

Reprezentanta federatiei a precizat ca se va face un update la respectiva imagine.

„E normal ca fotografia sa ramana in fluxul paginii de Facebook, se vede clar ca e publicata acum aproape doi ani. Nu cred ca update-ul la textul fotografiei va ajuta foarte mult, pentru ca la fel cum userii nu sunt atenti la data si nu urmaresc sa mearga putin mai departe, cu un click pe numele paginii de Facebook, la fel nu sunt atenti la textele atasate fotografiilor, deci ma astept sa existe in continuare oameni carora odata ce le apare in feed aceasta fotografie sa se entuziasmeze fara sa citeasca mai mult, insa asta nu poate decat sa ne bucure ca exista acest entuziasm. Vom incerca sa oferim cat mai multe astfel de momente in 2015 care sa ramana indexate si sa fie share-uite mult timp dupa”, a incheiat Diana Apan.

Aceasta carenta in organizarea Federatiei Share este doar una din problemele de comunicare cu care se confrunta conducerea acesteia, adaugandu-se, dupa cum Ziar de Cluj a atras atentia, lipsei unui calendar al evenimentelor din 2015.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *