Din oras

BOC, ZIUA ȘI MINCIUNA: Se laudă cu o lucrare făcută în 1986, desființată în 1994 și resusucitată abia acum. Dar cică: ”Menționăm faptul ca municipiul Cluj-Napoca este singurul oraș din România în care transportul public cu tracțiune electrică nu s-a diminuat după anul 1990”

Primăria Cluj-Napoca și Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA anunță publicul călător asupra faptului că începând cu data de 05.12.2022, linia 8 (Piața Mihai Viteazul – Aeroport) va fi deservita de troleibuze. Cu tupeu, indivizii anunță că: ”Menționăm faptul ca municipiul Cluj-Napoca este singurul oraș din România în care transportul public cu tracțiune electrică nu s-a diminuat după anul 1990, deși în alte orașe aceste rețelele de transport electric cu troleibuze sau tramvaie au fost desființat parțial sau în întregime.”

Oastea Domnului Nostrul Emil Boc al Nost, care crede și nu cercetează, poate să creadă și minciuna aceasta.

Dar, linia 8 a fost electrifică în 1986. A fost troleibuz timp de 8 ani, până în 1994, când s-au reintrodus autobuze diesel pe sub rețeaua existentă. Acest mod de operare s-a perpetuat până acum, în pofida rețelei existente pe tot parcursul traseului. Acum, după 28 de ani în care 8 a fost operat cu autobuze diesel pe sub rețea de troleibuz, se revine asupra deciziei, valorificându-se infrastructura existentă.

Măi, dragă, vorba altui activist al fostului pcr, desființare, înseamnă diminuare. Că nu s-au scos stâlpii și nu s-au făcut colac firele, nu înseamnă că transportul electric nu s-a diminuat…

Dar Boc și Neag, dinozaurul CTP, au tupeul să mintă, cu nerușinare c: ”Menționăm faptul ca municipiul Cluj-Napoca este singurul oraș din România în care transportul public cu tracțiune electrică nu s-a diminuat după anul 1990, deși în alte orașe aceste rețelele de transport electric cu troleibuze sau tramvaie au fost desființat parțial sau în întregime.”

Specialistul în mobilitate urbană, Tudor Măcicășan a opinat pe pagina de facebooș a Clujului Civic că:

”Alături de liniile 2, 10, 14 și 23 introduse în 2020 și ale căror troleibuze au fost relocate de pe alte linii, linia 8 nu implică vreun metru de rețea fir-contact nouă, ci doar reutilizarea infrastructurii abandonate în 1994 și ignorată până acum. Utilitatea liniei 8 este, totuși, discutabilă – operată la o cadență între 30 și 60 min în zilele lucrătoare și fără curse în weekend, aceasta dedublează, alături de linia 4, linia 5 pe aproape întreg parcursul, oferind 2 stații în plus într-un capăt și 2 în minus în celălalt.”

În opinia sa, ”În locul liniilor 4, 5 și 8 parțial suprapuse, operate la cadențe diferite, imposibil de intercalat la intervale egale, recomandată ar fi doar operarea liniei 5 extinsă până la „Electromontaj”/Vamă, oferind un serviciu previzibil pe o axă principala, fără probleme de intercalare și la o frecvență sporită.”

Și cam atât.

Pentru alte minciuni edilitare OSĂ așteptăm ziua de mâine, să vedem ce mai scoate din săculețul cu povești cu pești Excelența Sa, Însuși El, Primarul.